Illustratie van:

New Holland TM - zot gedraaide wiel bouten new holland?

Beste TF,
nu ik thuis weer de smalle wielen op onze tm heb gedaan voor te gaan frezen kom ik elke keer weer op het probleem dat van een aantal gaten van de voor wielen het schroefdraad zot is gedraaid.. nu doe ik er een bout met een moer op maar hoe repareren jullie het?
of hebben nog new holland bezitters hier problemen mee?
een collega boer in de buurt heeft ook problemen mee maar dan met een ts serie

Groete

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
De velg komt toch om de eind vertraging waar de bouten al uit steken?
Jarno1h
Voor of achter velgen? achter kun je bouten er uit slaan en nieuwen in meppen. voor zou je nieuw draad er in moeten tappen.
menke
Andere maat draad in tappen, is de enigste oplossing. Als het draad binnenwerks is.
wel eerst even een geschikte fijne draadtap halen, waar wielbouten voor zijn. En dan op de juiste maat opboren en tappen maar.
Als het buiten draad is zijn het vaak wielbouten die je uit de naaf kunt slaan en nieuwe in kunt laten persen.
sjosken
Ik heb het niet zo duidelijk vermeld maar het gaat over de voor wielen met draad in de voor as waar je bouten in moet draaien.
Nieuw draad tappen lijkt me niet zo heel praktisch want dan moet er ook grotere gaten in de velg?
Jarno1h
Dan zie je vaak dat ze er een moer aan de achterkant bij opdraaien 😉
sjosken
@Jarno1h

owkej 😛 dus ik doe het nog niet zo gek
mijn idee was om er een bout in te draaien langs achter en vast te lassen zo dat ik gewoon draad eind heb aan de kant waar de wiel op moet en dan een moer op draaien is dit een goed idee?
menke
Dat is helemaal geen verkeerd idee. Wel even deugelijk vast lassen. En gebruik geen gewoone bouten. Maar wel sterke bouten met het liest fijn draad/gewin. Hierdoor loopt je moet niet snel los.
Jarno1h
Dan draaide ik liever op de achterkant een moer vast denk ik.
international-633
@Jarno1h

dan ben elke keer met extra moeren achter de velg te kloten, kunt het beter in 1x goed doen.
Bjorn G35s
Je kan natuurlijk ook de gaten opboren zodat de draad er uit is en deze de juiste diameter hebben voor geschikte wielbouten (tapeinden), die je er in kan trekken. Als je hier dan ook de wiel moeren bij regelt is het helemaal perfect en kan je in de toekomst gewoon vervangen als het nodig is 😄
JD-stienstra
En volgende keer ff met een momentsleutel vast draaien, new holland blijft een breekbare trekker:P
guus hiddink
Je kunt er toch gewoon nieuwe wielbouten inzetten doen ze bij ons ook als er 1 gaar is.
deutz dx
Idd en dat kost je geen €500 en heb je het weer goed, en ik weet niet of je vaak de wielen verwisseld? anders kan het ook zijn dat je de velg er telkens overheen schuift.
henk 9700
Ha meneer van duyse hee je moet ze bij new holland gewoon niet te vaste zetten en als je er nou andere bouten in wil zetten en dan vast wil lassen neem dan wel zwaardere bouten als 8.8 of boor de gaten in je naaf wat op en zet er een zwaardere bout in van bijv mf gaat niet kapot en anders gewoon met de fiat frezen hee doe je daar wielen wisselen een fiat is wel sterk genoeg haha spreek je morgen op school wel
NHtvt135
Bout+moer zo doen wij dat.
driessie
Wij maken altijd nieuwe bouten in de naaf
draai je er van de achterkant in kan je zo bestellen bij kramp m16*1.5 * de lengte +- 60-70 mm? 10.9 met groene loctite er inlijmen gebeurt er niks meer mee
ravestijn
Wij hebben het ook bij 3 bouten maar wij wisselen de banden eigen lijk nooit aleen voor nood met aardapels rooien als de als onze 6030 voor de uien rooier staat dus verder geen problemen mee zo al jij het doe met een bout en een moer is de simpelste op losing denk ik
haasjeRens
Gewoon bouten intrekken eerst boutgaten opboren en dan wielbouten er intrekken doen we bij john deere's ook
caseforelife
Ff nieuwe bouten besteelen bij de dealer dan met een grote hamer sla je zo de bouten uit de naaf (warm stoken helpt heel goed) en dan nieuwe er op de zelfde manier maar dan andersom weer inslaan, als je dit doet moet je alleen wel zorgen dan je naaf zo draait dat je de bout de hef er uit beukt er niks achter staat want ze kunnne ver vliegen(als je dit bij spatbord doet hoor je krak van al het plastic)
basia
@caseforelife

zijn het "vleugelmoeren " dat ze kunnen vliegen ?
caseforelife
As ze los komen dan worden de bouten spontaan vleugel moeren zo hard komt zoiets los ,ma ff zonder dollen kijk uit met zoiets want er zit een hoop kracht achter als die los komt 1 of 2 gaan zacht ma as je een taaie heb ken het raar misgaan
sjosken
Het gaat over de voor wielen dus ik snap dat je van achter gewoon nieuwe tap einde in poeft maar van voor moet je bouten in de voor as draaien en de draad in die voor as die gaat kappot
Bjorn G35s
@sjosken

wel alles goed lezen 😉
NH FENDT
Gewoon nieuwe bouten van de binnenkant er met locktide in zetten dan heb je er voortaan eentje met een moer erop. Altijd met de moment sleutel aan draaien gaan ze ook niet meer stuk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TM ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
11