Beste, ik heb een aantal vragen over een Valtra N121 HiTech bouwjaar 2009.
Probleem 1: Sinds een aantal dagen zakt de hefarm langs achteren constant een beetje (ongeveer een cm per minuut) normaal is dat niet zo erg want iedere minuut pomt hij weer een beetje bij zodanig dat de originele hoogte terug bekomen wordt. Een tijd geleden zakte de machine nog niet dus dat baart me zorgen. Ook regelt hij niet in alle gevallen bij. Gisteren nog tegengekomen dat ik op de weg aan het rijden was en dat de machine al bijna op de grond stond na een tijdje.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Probleem 2: Bij deze trekker zijn 3 automatische versnellingen voorzien. Maar de tijd die nodig is om te gaan van 2 naar 3 is langer dan tussen 1 naar 2. Bij het afschakelen is dat ook zo. Nu heb ik al gemerkt dat hij soms veel last heeft tussen 2 en 3 zowel bij het opschakelen die soms lang duurt of bij het afschakelen. Bij het afschakelen is het soms (enkel bij zware treklast) dat het net is alsof 2 tandwielen in elkaar geforceerd worden en dat geeft een klik. Ik ben bang dat vroeg of laat een tand afbreekt. Ook hier weer, wat is het probleem? Kunnen de automatische versnellingen ergens bijgeregeld worden? Hoe werken deze versnellingen eigelijk bij dit type traktor?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Valtra N121 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En je het geen hydraulische lekkage bij de hefcilinders?
Zou inderdaad elec. storing kunnen wezen.
Er is een mogenlijkheid om zelfstandig te calibreren, moet je in het boek kijken.. weet het niet uit me hoofd.
Gaat stil staan ... druk knop in...en dan zie je toerental in zijpaneel... kies je toerental met powershift knoppen..
misschien heeft iemand ze veranderd dat het minder gunstig is om na ze 3 over te gaan...
Met automatische versnellingen bedoelde ik niet dat hij automatisch schakelt naar een andere versnelling bij een bepaald toerental maar de powershift zelf. Er zit precies meer plaats tussen tandwielen om van 1 naar 2 te gaan dan tussen 2 en 3.
Hoe werkt de powershift eigelijk precies van dit type trekker?