Papieren aanvraag NL>BE

Hallo,
Ik heb een tractortje gekocht in nederland zonder papieren of factuur. hoe kan ik nu aan belgische papieren geraken voor mijn tractor?
Kan iemand me helpen ?
alvast bedankt .

Deel dit topic

Reacties

1046
Marktplaats??????????
Deutz 001
Inschrijving papieren voor belgie boorddocumenten
superluc
Via een daeler punt opnieuw laten inschrijven is het makkelijks of via de keuring maar dat is een grote mizerie
Deutz 001
@superluc

Hoeveel kost dat bij zo een dealer?
superluc
Dat weet ik niet maar informeer even bij een dealer van het merk of iemand die je kent.
die weten er iets meer van af dan ik.
Deutz 001
@superluc

Moet het een dealer zijn van het merk of eender welke dealer?
IHC-power
Je hebt wel sowieso een factuur nodig als bewijs dat ie ingevoerd is. Maar daar is gemakkelijk aan te komen. 😛
NHSanderJD
Zoekfunctie doet wonderen.
gielverschueren
Je hebt een nederlandse factuur nodig waarop staat dat jij die tractor(met alle gegevens, chassis nr, brandstof,cilinderinhoud, pk's, uren,naam koper verkoper) hebt gekocht,
je hebt ook een attest nodig(van de importeur) dat deze trekker door een erkend bedrijf gemaakt is (bv, Deutz in .... duitsland) en in dat jaar in nederland is ingevoerd.(prijs valt nogal mee, bij zetor toch)
hiermee naar de douane voor het roze formulier en dan normaal naar de keuring( als hij hiervoor in orde is he)
normaal moet dit lukke, kdenk dak niets vergeten ben
de yanmarman
Bij fendt koste het ongeveer 200 euro
Deutz 001
@gielverschueren

ik had een factuur van een john deere dealer in nederland maar die ben ik kwijt geraakt ? dus nu heb ik een probleem ?
Same Minitauro 60
Een groot probleem jongen...
Heb zelf ook lang in nederland achter trekkers gezocht voor ik m'n buffalo kocht... Elke dealer rade het me af, heel grote papierslomp!
Je mag tevreden zijn als je een dealer hebt die zich alles wilt aantrekken...
Als je het allemaal zelf wilt doen...
Dan moet je eerst naar de douane met de verkoopsovereenkomst van de trekker (hopelijk heb je die anders mag je het geheel vergeten)
De douane levert je een roze papier met de stikker 705... (wegens verlies van boorddocumenten) Vervolgens vraag je bij de hoofddealer een duplicaat van gelijkvormigheidsattest aan... Dan pas kun je naar de keuring voor een administratieve keuring, maar pas op! Met trekkers die niet ingeschreven zijn in Belgie zijn er heel wat problemen bij de administratieve keuring. Als dit allemaal gebeurd en goedgekeurd is dan kun je gerust beginnen aan je verzekering en nummerplaat aanvragen. 😉

Een reactie die ik kreeg via mail van een van de dealers:
Geachte,
Er zijn veel problemen bij het inschrijven van tractoren vanuit Nederland. Het probleem is dat ze daar niet ingeschreven worden. Voor de belgische wetgeving moet je dan ook kunnen bewijzen wanneer dit voertuig voor de eerste maal in gebruik werd gesteld. Dit kan door de aankoopfactuur van de eerste eigenaar. Of een attest van de invoerder van Nederland wanneer deze tractor werd verkocht. Dus vraag de aankoopfactuur van de eigenaar.!!!!!!
Ik raad u dan ook aan, indien u niet beschikt over een van deze documenten de tractor niet te kopen om zo problemen te vermijden.
Daarentegen, als je een van deze bewijzen hebt, is er geen enkele probleem.
Je geeft het voertuig aan bij de douane die u een vignet bezorgd voor de inschrijving en wij kunnen de tractor keuren en u een gelijkvormigheidsattest bezorgen. (Echter geen Europees, dat moet vanbij de fabrikant komen en wordt maar eenmalig uitgeschreven).
De keuring en het afleveren kost 200 € +TVA

Ik heb me eerst goed laten informeren voor ik een trekker in Nederland kocht... Wat ik dan toch niet gedaan heb om alle rompslomp te vermijden. 😉 Hopelijk ben je wat met de informatie 😄
Deutz 001
@Same Minitauro 60
bedankt ik ga naar die man waar ik hem kocht die heeft nog de originele factuur
Same Minitauro 60
@Deutz 001

Quote:
@Same Minitauro 60
bedankt ik ga naar die man waar ik hem kocht die heeft nog de originele factuur

Dat is inderdaad het beste zorg er wel voor als je de originele factuur krijgt, dat deze de volledige gegevens bevat;
Datum van eerste gebruik, Aantal cylinders, Aantal Kw,Cilinderinhoud,Chassisnr enz...
(Voor alle zekerheid zou ik ook een verkoopsovereenkomst opstellen waar alle gegevens van de koper en verkoper opstaan.
Tevens ook alle gegevens van de trekker (Merk, type, Kleur, Bouwjaar, Cilinderinhoud, Motorkracht, Chassisnummer, Eerste inverkeerstelling, Huidige kilometerstand.
En ook vermelden welke boorddocumenten er aanwezig waren bij de trekker en eventuele sschade bij de trekker. 😉 En zeker en vast de verkoopprijs. De datum en de plaats van akkoord en de handtekeningen van beiden, zowel verkoper als koper 😉 Indien je zo'n formulier wilt, dan moet je me maar ff Pbtje sturen.
skure
@Same Minitauro 60

Ge moogt mij da ook is mailen voor die JD 4440...
tractorquintentje
Heb ooit gehoord dat de dealer het inderdaad kon doen, maar dat was inderdaad een hele papierstapel. Het beste kan je inderdaad gewoon een tractor in België kopen dan...
Same Minitauro 60
@skure

Quote:
@Same Minitauro 60

Ge moogt mij da ook is mailen voor die JD 4440...

Is verstuurd... Naar het emailadres dat op je FB staat.
Kevin_dexta
Geen problemen, met m'n inter ook aan de hand gehad. Moet je een factuur hebben, chasisnr, bouwjaar en urenstand weten. Ga je mee naar de douane maken je een papier gereed. Dan ga je naar de dealer, die zorg voor je gelijkvormigheidsattest ( voor inter koste me dat 250€) 3 weken wachten ofzo en geen probleem
Deutz 001
@Kevin_dexta

een factuur van een loonwerker in nederland is dat ook goed ? en naar de doane moet je de trekker meenemen ?
Kevin_dexta
Gewoon een factuur van wie je hem hebt gekocht op dat nederlands adres als je hem in belgie inschrijft. Op de douane neem je dat papier mee, krijge je een roze papier voor inschrijving van je voortuig + plaat aanvraag.
tom 53
Heb al 2 inters en een renault ingevoerd uit nederland en nog nooit grote problemen mee gehad.
Mc Cormick d324
Valt best mee hoor en voor de kosten of de moeite moet je het zeker niet laten. Oldtimertractoren zijn in nederland ook meestal goedkoper .
Floris_
Ik heb een vraag die hierbij aansluit:

Als ik een tractor koop in Nederland, en er zit een gelijkvormigheidsattest bij, is dat voldoende om hem in te schrijven in België?

Of heb ik nog andere papieren nodig?
Mc Cormick d324
Volgens mij moet je altijd langs de douane voor de invoer met een koopovereenkomst van de verkoper en daarna naar de keuring voor de administratieve keuring.Dit is zeker niet duur of moeilijk hoor !!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
201