Illustratie van:

International 1046 - motor uitbouwen voor een andere

Hej mede tfers.

wij hebben een 1046 maar komt steeds aan de kook nu koppakking eruit of een bus lek.
en hebben ook nog een 1246 staan waar de remmen van kapot zijn en spatborden missen enz.
maar een gereviseerde motor.
nu is de vraag of de motor van de 12 zo in de 10 kan hebben we meer vermogen om straks te maaien want gaan van achter 215 naar 3m en voor van 240 naar 265.
ik hoor van jullie.

vriendelijke groet jasper.
( 1046 motor komt dan te koop denk ik en overgebleven delen van de 1246. )
tractorfan.nl/picture/377658/
tractorfan.nl/picture/231758/

Deel dit topic

Reacties

IHFan
Ik zou het niet doen. je hebt dan toch een mooie orginele 1246 of is die niet orgineel 2wd?
caseih1056xl
Volgends mij moet het blok gewoon passen. Het normale blok zonder turbo is een IHC D-358 en die van een 1246 is een IHC DT-358 of het aanken met pk's weet ik niet
robinsiebring_IH
@ih fan, je kunt beter 1 goeie hebben dan 2 halfen, en er worden genoeg 1246 later pas omgebouwt naar 2wd, wat maakt het uit of het orgineel is of niet, ik zie geen verschil
1046
Moet passen , et enige verschil is de turbo en de pomp, maar dat maakt nie uit
me
Moet gewoon passen idd
IHFan
@robinsiebring_IH Maakt mij ook niet veel uit wel of niet orgineel. maar vroeg het mij zo af. 😉
hekwerk
Dat kan makkelijk. Hebben we ook gehad. Was een 1246 waarvan de achterbrug kapot was en een achterbrug van een 1046 is ingezet. Vorige eigenaar werkte bij een case dealer en heeft het zelf gedaan.
De 9, 10 en 1246 zijn in principe helemaal hetzelfde. Alleen de 12 heeft een grote motor- en aftakaskoppeling, naast en als gevolg van de turbo en andere brandstofpomp.
1046
946 is anders, heeft een andere motor en andere vooras
hekwerk
Ja, je hebt gelijk. Een 9 heeft een D310, een 10 een D358 en een 12 een DT358 motor. Vooras zou ik niet weten.
1046
Vooras van een 9 is iets lichter gebouwd
jaspercasedriver
Ja past allemaal heb ze langs elkaar staan. eerst koppeggen afmaken 😛 en voor het maaien moet klaar zijn.. maar ging me er meer om of het dan ook orineel is dat we dan gewoon orginele 1246 hebben want dat is natuurlijk iets leuker dan 1046 met zon fluitende turbo.

bedankt voor alle reacties.
interiscool
Mijn moter is ook helemaal gereviseerd van mijn international 644. krijg je geen spijt van loopt als een zonnetje
fendtkaja
@jaspercasedriver

bedankt voor alle reacties.

alsjeblieft! 😃
1246 844-s
Je heb geluk dat t op de ene z'n cabine na 2 complete trekkers zijn dus kun je alles uitwisselen. alleen de radiateur van de 1246 is dikker maar die zet je van de 10 over lijkt mij, ivm de front pto

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
11