Enkelslang kiepkar achter Kubota

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nils en ben net als jullie nogal......trekkergek
Ik heb een Kubota Bulltra B1-17 gekocht. Supergaaf ding. Ik zal zsm ook even foto's posten hier.

enfin ik heb ook een vraag:

Mijn Bulltra is voorzien van een extra hydraulisch elektrisch bedienbaar ventiel. Daarbij zijn twee snelkoppelingen voorhanden. 1 uitgangen en 1 retour

Nu wil ik graag een kiepkar met hydraulische kiepinrichting gaan aansluiten, echter deze heeft maar 1 slang. Mijn vraag is nu deze:
Heeft de Kubota wel voldoende power om dit te kunnen?
Voldoende olie voorradig in achteras om de cilinder uit te kunnen sturen?
hoe werkt het dan met 1 slang tov 2 aansluitingen op ventiel?

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen

p.s. Mocht iemand een manual hebben van de Kubota Bulltra B1-17 dan zou ik daar graag eens in willen kijken. Is namelijk nergens meer te vinden.
kleinerodetrekker

Reacties

+1
Fendt926Driver
Die ene slang doe jij op de druk ventiel van de trekker.
Om te kippen zet je er electrisch druk op om te zakken zet je de electrische schakelaar op de andere kant drukloos dus.
De olie zakt dan weer door het ventiel terug naar de voorraad olie op de trekker.
Een kleine kipper kan die zeker kippen vanuit zijn olie voorraad.
Peil de olie voorraad voor je gaat kippen en nadat je gekippt hebt.
En je weet het.
Je gebruikt beide aankoppelingen bij een hydro motor druk slang olie er naar toe motor gaat draaien en loopt drukloosvia de andere slang weer naar de voorraad.
Of als je een ventielen blok monteerd van bijvoorbeeld een voerwagen dan is het ook druk heen en vanuit het blok drukloos weer retour naar de trekker
Dank voor je antwoord Fendt926Driver!

Ik heb inmiddels allemaal nieuwe snelkoppelingen gemonteerd omdat de koppelingen niet op elkaar pasten. Geprobeerd en het werkt!!
Ben wel benieuwd hoeveel gewicht er in de kar gaat om nog goed te kunnen kiepen.
Heb verder geen specificaties dus dat zal uitproberen worden.

Wel gaaf dat het nu werkt!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!