We reden vandaag met onze ford en opeens kwam er rook uit(niet uit de uitlaat) en hij maakte een vreemd geluid. we hebben hem toen uitgezet en na een tijdje starte hij wel weer goed maar het vreemde geluid bleef.
wat kan hier de oorzaak van zijn?
mooiwar
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
of kan het iets met de koppakking zijn?
Waar kwam de rook vandaan? Of was het stoom? Kleur/geur van de rook? Hoe is nu olie- en koelvloeistofpeil? Waar komt het vreemde geluid ongeveer vandaan?
Misschien jouw toetsenbord ook gaar?
@ Mooiwar: Kortgeleden nog onderhoud/reparaties gedaan aan de motor?
Denk maar zo, deze heeft zijn werk altijd goed gedaan, en ooit komt de tijd dat hij aan zijn einde is.
Het is goed zo.
Je kunt wel tegen de trekker aan kijken maar niet er in, tja als je hem uit mekaar haald kan het wel.
Wat ik wil zeggen...je kijkt er tegen aan maar er niet er in.
Succes verder met de reparatie of de nieuwe trekker.
wil niks zeggen datie der mooi uit ziet ,een pot verf doet altijd wonderen
Dit kan van alles zijn. een kapot lager,kleppen, zuiger, zuigerveren.
Toch eerste goed kijken waar de rook vandaan komt en dan eventueel verder in de motor kijken.
Schrale troost; het zijn lang niet de duurste motoren.
hij staat niet bij ons.
Geeft u A.U.B. ook eens een nadere toelichting wat er precies aan de hand is. ( Vier vingers en 'n duim, dat wist Mooiwar zelf ook wel).
bij J van Engelen staat een 5610 gen 3 met 6500 uur. hoeveel zou die kosten? want als de kosten van de 4610 tegen valt kopen we een andere trekker
dat waarschijnlijk niet, anders zou hij daarna niet meer starten
Ik denk dat die tussen de 6000 en 6500 euro kost, maar op marktplaats zag ik deze advertentie staan, is deze 4610 anders geen goede opvolger?
zakelijk.marktplaats.nl/agrarisch-tractoren/…?
nee, ik had gewoon de branstof en oliefilter dichte zitten!
Alwetend ben ik ook niet distributie tand wiel stuk kan bijna niet want later liep de motor weer.
Als er zwarte rook uit het carter weg komt via de ontluchting, gat in de zuiger dus bussen los kan ook nog maar dan zou er water bij de olie zijn te vinden. Van tijd kan ook niet pomp rechtstreeks op de distributie, dan valt de motor helemaal uit.
Dit zou ik moeten zien en horen
Wat let u? Mooiwar in Doornspijk is 'slechts' +/_ 114 km.
dat valt nog wel mee. maar ik ben er achter gekomen dat dat de oude 5610 van van het goor is dus dat is ook niks. die 4610 is wel een mooie maar die zal ook wel aan de prijs zitten als ik het zo zie.
16.9-34 achter 7.50-16 voor
Vraagprijs € 4250
Of dit erin leggen...
traktorpool.nl/orgavoets/details/…
4910?? Die bestaan niet..
haha ja die zou er mooi in kunnen. met turbo dikke 100 pk
Ja, en dan na een paar honderd uur ook de versnellingsbak maar even vervangen, maar het was toch een 3-cilinder?
helaas is ons deze mooie trekker ontvallen.
Het was een fijne trekker en in zijn werkzame leven heeft deze Ford veel mensen blij gemaakt met zijn ronkende driecilinder.
Helaas is het nu over voor deze blauwe knorrepot. Een ongeneeslijke ziekte heeft een vroegtijdig einde gemaakt aan zijn bestaan en dat is spijtig.
Laten wij even stilhouden bij deze droevige gebeurtenis.
Rest in Peace, blauwe vrind... ik hoop dat je rust zult vinden op de schroothoop.
ach... het is een Ford, wat dacht je dan ??
Een Ford heeft standaard geen cilinderbussen...
Pardon? Ik kopieer "slechts" een foto uit het fotoboek van Mooiwar.
Maar waar zit die olie dan?
vooraan bij de koplampen die moet normaal spierwit zijn maar is bruin
Die vanons heeft ook 1 spierwitte, maar die ander is granit-beige/bruin
Volgende keer een pinkevanger er op lassen.