Illustratie van:

Ford 3000 - Hydrauliek persleiding koppeling vernieuwen

Hoi,
In een ultieme poging de hydrauliek lekvrij te krijgen heb ik toch ook een koppeling moeten bestellen van de persleiding naar het blok. Die lekte namelijk (evenals de retourleiding naar de elleboog en van de elleboog naar het blok)

Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkst de oude koppeling het van de persleiding af kan krijgen?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Nieuwe koppeling van persleiding naar blok

Reacties

florisrobben
Heb je misschien een foto van dr oide leiding waar de koppeling nog op zit
PieterQu
Ben er al uit. Kon de oude koppeling er gewoon vanaf tikken.
Heb wel een andere koppeling dan er origineel op zit. Op de tractor zit een leiding met een wartel en de koppeling op de foto is voor een leiding die gekneld wordt. Maar het rubber en de ringetjes zijn over te zetten. Dus probleem is opgelost!
@florisrobben bedankt voor het meedenken!

(klik om te vergroten)

Duur geintje voor alleen het rubber en de ringetjes. 43 euro!
florisrobben
Mooi dat het opgelost is. Inderdaad een duur geintje maar lekke is ook niet alles. Veel plezier van je fordje
dirkford
Gewoon stalen buis vervangen door een geperste flexibel , in het begin kwam deze leiding steeds los van de trilling en nu ze vervangen is door een flexibel al meer dan 30 jaar geen problemen meer gehad
PieterQu
@dirkford Ah kijk! Bedankt voor de tip. Mocht het nu toch weer gaan lekken dan houdt ik dit in gedachten. Maar hopelijk houdt ie weer even.
PieterQu
Net nog even gecheckt. Hij lijkt daar nu in ieder geval lekvrij te zijn!! Jippie!

Maar ik ben er jammer genoeg nog steeds nog steeds niet. Hij lekt nu als laatste nog op het asje van de aftakas handel. Heb de keerring vervangen, maar dat was blijkbaar niet voldoende 😞

Nog suggesties?
jammermaarhelaas
@PieterQu

Heb je een O-ring via Ford-NewHolland? Heb hier twee keer een nieuwe O-ring in mijn 2600 gezet, maar alleen de originele O-ring dichtte goed af. Het is ook een iets ander soort materiaal dan een gangbare rubberen O-ring.

Bij de 2600 kan de hendel er van buiten af vanaf, O-ring wisselen en de hendel er weer voor en vastzetten met nieuw spanstift/boutje. De as gaat daarbij niet naar binnen waarbij de arreterings-kogel en veer onder in de achterbrug komen te liggen. Waarschijnlijk kun je het bij de 3000 ook zo doen.
+1
PieterQu
@jammermaarhelaas Ben meteen opnieuw langs de dealer gegaan! Het officiële ringetje (14457281) is inderdaad van een ander materiaal gemaakt. Het originele ringetje is wat roodachtig maar 'klikt' ook om het asje lijkt het. Ook wat stugger. Meteen erom heen geknoopt (hendel kan gewoon van buitenaf idd) en nu maar afwachten!
Hopelijk de gouden tip.Thnx!!
+1
PieterQu
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
alleen de originele O-ring dichtte goed af.

Dit was de gouden tip, mijn Fordje is nu ook daar helemaal lekdicht.... Thnx!!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3000 en hebben de trefwoorden hydrauliek , lekkage en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0