Illustratie van:

Deutz D6806 - Aankoop d6806

Omdat het wat kriebelde vandaag gaan kijken naar een deutz 6806. Goed onderhouden, alles lijkt te werken, recent nieuwe koppeling en verschillende dichtingen vervangen, filters etc... banden goed. Nette tractor, wel over de 10000 uren, cabine proper, oja, 2wd. Vraagprijs, 6000 euro... vind ik wat hoog. Wat denken jullie?

Deel dit topic

Reacties

deutz sven
Hallo,
Ik vind dat nog al veel 10.000 voor een 6806 zeker met die uren daar mag nog zeker 4000 af denk ik
+1
stijn-de-bock
@deutz sven de mijne heeft er nu minstens 15000 en is gewoon een supertrekkertje.de staat zowel optisch als technisch maken het. of die nu 8000 of 18000 uren heeft.
+2
faane
Als die echt in goede staat is en goed onderhouden geweest is, dan is die wel 6000€ waard.
stijn-de-bock
Een foto zou leuk zijn.
+1
goeiedag eem
10000 uur voor een 912 motor, dan is hij amper warm geweest, haha ze draaien met gemak het dubbele als hij netjes zijn beurten heeft gehad. Als hij verder goed is en en technisch 100% zou zou ik 5000 proberen, 6000 vind ik wat aan de hoge kant
stijn-de-bock
@goeiedag eem 5000 of 6000? Hoe ziet deze eruit,liggen er versleten of bijna nieuwe banden op?je moet hem toch minstens kunnen bekijken om een idee van de prijs te hebben.
goeiedag eem
@stijn-de-bock heb er ook bij staan technisch 100% is is bij mij dat alles goed is ook de banden, en opgemaakt en wel, anders is hij technisch in mijn ogen ook niet 100% en dan vind ik 6000 veel voor zon trekker met 5000 houd het wel op dacht ik,
+1
stijn-de-bock
@goeiedag eem ik geef je geen ongelijk, welt valt het me op dat er grote prijsverschillen zijn in de handel.
+1
stijn-de-bock
@goeiedag eem en ja 6000 klinkt aan de hoge kant, maar anderzijds als je een goedkopere koopt met wat kosten aan kom je soms duurder uit.
@goeiedag eem bij hoeveel uur slijt het gashevel door? Het gat is een mooi sleufgat geworden, zal n keer gelast moeten worden.. staan 9000u op de klok, is dat realistisch?

(klik om te vergroten)

+1
goeiedag eem
@ronald-deutz-fahr daar kun je in mijn ogen niets aan afleiden, als er iemand me gereden heeft die constant met gas speelde of een gewone normale rijder dan kan de slijtage wel een keer zo groot zijn, onze was pas met (van de 6006.) 16000uur door gesleten
sjonnies
Ik.heb nog een 6806 met veel opties 6000 uur voor 4000 euro
+1
demuywo
@sjonnies waarschijnlijk zonder papieren... die heb je nodig in BE als je er de baan mee opwilt, da's het eeuwige probleem tussen NL (en sommige andere landen) en BE.
sjonnies
@demuywo ja dat wél
@sjonnies jij had er 1000 toeren aftakas op toch?
+1
sjonnies
@ronald-deutz-fahr ja en orginele stuurbekracteging en 2 de ventiel
@demuywo dat kan voor die €2000 verschil wel geregeld worden
demuywo
Fotootje... trekker zag er netjes uit, alle lichten werken, remmen werken, stond in de schuur toen ik aankwam zonder olieplasjes eronder... de boeren op zich waren ook propere mensen (zegt ook al veel), cabine lag niet vol brol of modder... Ze hebben de kosten gedaan en aan hun dealer gevraagd om ondertussen eens rond te kijken voor een nieuwer model, dat krijgen ze volgende week (trots toonden ze enkel kleurenkopies) en dat is sneller dan ze dachten, maar goed, ze willen natuurlijk wat van die kosten terugwinnen (nieuwe koppeling, nieuwe dichtigen tussen brug en boite (kan er olie van de hydrauliek in de boite lopen? zij zeiden dat dat zo was en dat daaraan gewerkt was) je zag ook rond de motor dat er nieuwe stukken geplaatst waren. hefarmen achter zijn ook niet uitgesleten, maar als min of meer leek is het soms moeilijk inschatten, voor 950€ meer heb je een DX 4.70 met 7000h... maarja, ... is altijd beetje gokken 😉 Er stond trouwens nog een oude D40 zoals de mijne ook in een zijschuurtje 😉 zag er wel wat afgeleefder uit.

(klik om te vergroten)

D 6806 '79
Fendt926Driver
Quote Reactie van @demuywo:
kan er olie van de hydrauliek in de boite lopen? zij zeiden dat dat zo was en dat daaraan gewerkt was)

Dat kan als je te veel olie op de hydrauliek onder de stoel in het hefblok doet.
Staat een open pijpje in en als hydro olie te veel wordt gaat het automatisch naar de versnellingsbak.
Hoef je niets aan te doen alleen weer iets olie van de versnellingsbak af te laten.
Pijpje moet eigenlijk open blijven.
Soms met voorlader trekkers of grote kipwagens werdt het wel eens afgedopt.
Maar bij dan iets te veel olie kwam het onder de vuldop vandaan
demuywo
En de zij/achterkant

(klik om te vergroten)

Saeghershof
Ziet er mooie trekker uit. Geen blutsen of roest tezien percies.
demuywo
Da's waar, klein beetje roest aan onderkant deur, maar voor de rest niets gevonden, spatborden ook proper... ook aan de binnenkant
Saeghershof
Wat de vraagprijs betreft doe misschien eens een serieus bod. Wat is uw eigen gevoel bij trekker?
demuywo
Ik heb een bod gedaan tegenover de 'zoons' van 5000€, maar 'moeder' zei direct 'neen' vanuit de eetkamer, hehe, weet je direct wie de broek draagt... we zien wel, heb ze nog eens gemaild deze namiddag en ze zouden me op de hoogte houden. Het feit dat ze een demo model gekocht hebben bij hun dealer en deze Deutz daar niet achterlaten zal ook met de prijs te maken hebben denk ik, dealer zal er ook geen 6000€ voor geven als hij er ook nog eens iets op wil verdienen. De trekker en de mensen zelf lijken me beide wel eerlijk. Heb er niets gefoefeld aan gezien.
+2
goeiedag eem
@demuywo denk dat je meer dan genoeg geboden hebt, als je voor 950 meer een DX 4.70kan kopen zou ik dat serieus gaan overwegen en die eerst een goed bekijken, als ik jou was. Deze 6806 is mij geen 5000 waard, daar kun je wel wat anders voor kopen
+1
Fendt926Driver
@demuywo ik vindt 6000 heel veel geld voor een 6806.
Maar jou punt dat een belgische trekker ideaal is met papier werk is ook wat waard.
Wat wil je er mee gaan doen?
Een 6808 is de korte 4 cylinder die wil nog wel eens steigeren
Weet niet of deze de gesynchroniseerde versnellingsbak heeft? Onze vroeger had 3 groepen met een achteruit op 1 pook en 1,2 en 3 op de andere pook en die kraakte nogal eens.
Voor 6950 een 4.70......
Dan wist ik het wel......
Maar jij moet betalen 😅
@Fendt926Driver dat kraken doet die van mij ook weleens ja.. helemaal als die volgas draait om voerwagen leeg te draaien, ff met gevoel.
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr heb jij een 4 versnellings bak of een 3?
@Fendt926Driver 4 met 3 groepen.
+1
sjonnies
@Fendt926Driver ik heb een bijzondere 6806 ik heb alleen hoog laag en 4 versnelling net als 5206 en verder kan ik niks geen info over vinden zelf staat er geen 1 in nordhorn met zo'n bak
@sjonnies na de 6106, heb je nu een 6306?😜
+1
sjonnies
@ronald-deutz-fahr ja bijzonder trekkers hier lopen die dagelijks de koeien voorzien van voer in de drukke periodes
MulderDeutz1
@sjonnies De nummers op de vooras, motor en bak komen wel overeen?
sjonnies
@MulderDeutz1 voor as is van 8006 denk ik want op 14.9r38 en 7.50 16 staat hij bet vlak origineel hoort 7.5 18 onder te zitten bak is niet gesyoncrnseerd en 5206 zit versnellingsbak vast aan de achterbrug en 60 tm 72 kun je de versnellingsbak tussen uit halen
MulderDeutz1
@sjonnies Bij elkaar geraapt trekkertje dus?
sjonnies
@MulderDeutz1 alleen de voor as de bak moet wel origineel zijn alleen nog geen 2e gezien de stikker op dashboard zeg ook dat zo is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6806 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0