Na jaren van trouwe dienst constateerden we vandaag een gebroken invoer roter op onze graswagen.
niet in het midden maar tussen het nylon tandwiel en het kleine tandwiel wat de pickup aandrijft.
de pickup liet geregeld dus dotten liggen en veroorzaakte dus ook proppen in de invoer.
komt dit vaker voor die breuk?
en is dit lasbaar zonder de roter te demonteren?
roter is niet verzakt in de ophanging dus het lager lijkt me nog goed.
de wagen is een 470 en woord, of werd aangedreven door een same laser 130.
ik denk, wie weet wat een ander allemaal weet.
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractorfan.nl/user/6924/
Dat hebben wij bij onze Taarups ook gedaan! en die lopen nog prima, kwam ik gister weer achter!
van de week is me wel een tandwiel van de as geknapt achterin het chassis van de aandrijving van de bodemketting.. paar uur sleutelen en wat info van de trader en hij liep weer.
Je bedoeld de 7700?
heb al wel gehoord van klasgenoten dat er boeren bijzitten op de droge gronden die de kuil ophebben en de weides schoon. Heb je nu niet alleen problemen, alleen heel het komende jaar. Moet er niet aan denken.
die doen dan iets grandioos verkeerd
Nouja verkeerd, zijn gebieden waar vorig jaar ook niets teveel is geoogst, komt er nog zon jaar achteraan en je zit met de gebakken peren. Zeker als je elk jaar de koeien in het voorjaar naar buiten doet. Zit je een keer in zon ciclus waar je niet weer uitkomt. Als je altijd opstalt heb je tot september voer.
Dit scheuren komt wel vaker voor, kan meerdere oorzaken hebben, maar daarvoor moet ik hem zien.
Soms is het te repareren (afhankelijk van de plaats van de breuk) Maar hij moet er zeker uit.... de lagerhouders moeten opnieuw uitgelijnd worden en op maat worden gezet, wat een zeer nauwkeurig werk is en alleen door een specialist gedaan kan worden.
1 ding is zeker, hij zal nooit meer echt fijn laden zoals voorheen.
thmtractortrader.nl/
met een rotor bij jouw vandaan, laden ze toch juist fijner??
Wat ik bedoel is dat met een gerepareerde rotor je de wagen nooit meer echt fijn aan het laden krijgt!
Met een nieuwe rotor ken je de wagen niet meer terug....
@thm, oja ik snap het
ik er geen ervaring mee, maar als mijn rotor doormidden zou breken en ik wist dat ie met heel veel lasserij en prutserij aan elkaar gemaakt moet worden.. met de gedachte erachter dat ie dan ook niet meer fijn laad dan is de keuze toch snel gemaakt??
In dit geval gaat het om een 470 die is een revisie zeker waard! Een reparatie die verkeerd uitpakt maakt een wagen total loss! Messen kapot, onderplaat krom, afstrijkers aan gort en je afstrijkerbalk aan puin, dan krijg je een revisieprijs waar je stil van word.
maar zoals gezegd het is best mogelijk dat hij nog wel gerepareerd kan worden maar het is geen "dat doen we even klus" en je bent voorzichtig geschat de helft van de prijs van een nieuwe rotor kwijt.
En dan heb je de boel los en dan denk je toch; laten we maar meteen de lagers vernieuwen, o ja en we doen ook maar nieuwe punten op de afstrijkers..... Je snapt wel wat ik bedoel.....