Illustratie van:

International 644 - Slecht starten???

Hallo TF'ers,

Aangezien er hier menig aan International "kenners" actief zijn op TF, ik zit met een probleem, al enkele jaren eigenlijk.

Naast een Schlüter heb ik ook nog een Inter op het bedrijf, een 644. De trekker heeft mijn grootvader nieuw gekocht in 78. Dus ik weet de geschiedenis zo'n beetje wel. Nu, door de jaren heen wil de Inter slechter en slechter starten... Na verloop van tijd hebben we zelfs de spuitbussen startpiloot mogen invoeren.

We hebben verschillende dingen geprobeert, zoals zwaardere baterijen (Optima's bvb). De trekker is ook al een keer binnen geweest bij de dealer en daar zeiden ze dat het de brandstofpomp versleten zou zijn, en daar geen stukken meer te vinden van zijn. Ik geloof dat er hierop een Bosch roterende pomp zat, Interfans indien ik fout ben, verbeter mij haha 😉. Iemand die ik ken die ooit bij een Case dealer gewerkt heeft vertelde eens dat ze op zijn werk ook een klant hadden die zo'n Inter had met het zelfde probleem.

Maar ik heb nu ook al gehoord dat het probleem bij de kleppen kan liggen? Als je die zou laten bij slijpen zouden ze ook beter starten.

Zijn er nog mensen die startproblemen hebben met hun Inter, en in het geval liefst eentje van de 44serie? De mijne krijg ik zelfs niet meer weg als hij warm staat...

Weten jullie soms ook oorzaken en/of weten wat er tegen te doen? Een andere brandstofpomp installeren lijkt mij een dure grap, en als het dan toch aan de kleppen ligt...

mvg,
Simon (Schlüterfan)

Deel dit topic

Reacties

IH-Kees
Kleppen zou heeel goed kunnen.
Heeft ie veel onderdruk ?
hakkert6
Kleppen versleten zou kunnen.
Kleppen niet slijpen maar vervangen (zijn niet erg duur)+ nieuwe klep zetels.

Maar een slechte brandstof pomp zou ook kunnen aangezien de trekker ook slecht start als hij warm is.
Wimsumar
Beste Schlüterfan: Je schrijft dat de I.H.-644 1 keer bij de dealer is geweest. Hoe is de staat van onderhoud van deze trekker?
basia
Ik zou beginnen met de kleppen te stellen ; en dan compressie meten ; dan weet je al heel veel over de conditie van de motor !
Is die goed dan pas verstuivers en ev, pomp laten testen.
Fendt_favorit
Idd, ik zou ook ns beginnen met kleppen stellen, en dan verstuivers eruit, controleren, en compressie meten.

Bovendien zijn brandstofpompen nog ruimschoots te krijgen van deze types hoor. Bel maar naar Edwin vd Elsen. Revisie is ook goed mogelijk. Vd Poppel in Duizel doet dit heel veel, en goedkoop!
looman
Beste Simon, wat Basia zegt heb ik ook gedaan bij mijn 744. Het meten van compressie is het eenvoudigst (verstuivers eruit en meetaansluiting erin.) Bij slechte compressie is de oorzaak meestal kleppen/klepzittingen wat Hakkert zegt. Dat heb ik laten doen (nadat ik eerst zelf heb zitten prutsen met slijppasta etc ) Let wel dat de motor mogelijk ook "lui" kan zijn. Dan zijn de klepzittingen aangekoekt met kool (was bij mij ook). Deze interblokken functioneren het best als ze flink moeten werken volgens de man die voor mij de cilinderkop en kleppen heeft gedaan. Dan branden de koolresten eraf. Sommigen doen dit ook wel door de trekker voor de waterrem of mestmixer te zetten en dan flink laten werken. Dan brandstofpomp, heb ik ook laten nazien. echter was nog in prima conditie (de specialist herkend dit aan de hoge startopbrengst (als je de stopknop uittrekt tot net voor de aanslag). Ook dat is op te lossen als je de juiste mensen treft. Startpiloot is erg agressief, vreet alles aan, een ramp voor je blok als je dat vaak gebruikt.
Fendt_favorit
@looman

Kunnen ook zuigerveren zijn 😉.
looman
@Fendt_favorit

Klopt helemaal. Heb ik ook vervangen, bleek achteraf niet nodig. Volgens de man die de koprevisie heeft gedaan zijn de cilinderkoppen van de 44-serie de meest voorkomende oorzaak van slechte compressie. Bij urenstand richting 10.000 uur zou dit wel kunnen. Gezien je profiel weet jij er alles van bij een fendt blok 😉
looman
Simon, wat is de urenstand (werkt de toerenteller nog ? )
Fendt_favorit
Haha dat klopt. Is dit dan een kwaal van deze serie?
magerehein
Gewoon alles nakijken en niet de helft doen zoals een brandstof pomp door laten meten en de verstuivers laten zitten en niet nazien,ook al eens beleefd namelijk.
magerehein
@Fendt_favoritdie 44 series hebben geen kwalen maar na een hoop uren of beroerd onderhoud houd het een keer op
955xl fan
Als kleppen verkeerd staan afgesteld zou die ook onregelmatig moeten lopen, ik denk dat je een 9 volts anker in je startmotor moet zetten
looman
En om slechte massa van de startmotor uit te sluiten een dikke kabel rechtstreeks van startmotor massa naar accu - pool.
trinty
@looman

ja dat had ik gelezen in een andere reactie van jou. wij hebben het intussen ook gedaan, helpt echt!
Rick Schut
Een 9 Volts anker in de start motor dan gaat hij wel rond
Schluterfan
Fijn om wat kenners bezig te "lezen" haha 😉.

De trekker heeft nu ongeveer 11000uren. Over dat hij de dealer niet veel gezien heeft, wij doen het onderhoud en reparaties namelijk zelf. Onlangs nog nieuwe olie erop en mazoutfilters vervangen, luchtfilter en radiator uitgeblazen (geen overbodige luxe bij dit weer),...

Werken doet hij elk seizoen wel, hangt aan een 5.5 triltand, trekt soms de mestkar van 8ton. Hij heeft zijn hele leven wel zwaar werk gedaan.
hankook
Even moter reviseren
kost niet veel keer 1000 matriaal
en ander brandstof pomp erop want er zijn genoeg tweede hands spul van www.ihcparst.nl
of mark bresser of mulder in drente of immink in slivolde
DaanHaar
Voor € 500,= het je een revisie set met nieuwe zuigers en bussen, waterpomp en complete pakkingset (incl. krusas keringen). Wanneer je de kop dan even laat vlakken en de kleppen opnieuw inslijpt start hij weer als een nieuwe. En ja één of twee keer paar jaar flink laten werken is nooit verkeerd.
1046
Voor 500 eurie?????????? bij de gamma zeker??????
DaanHaar
Heb zelf nog een 956 staan die ik nog moet voorzien van nieuwe zuigers en bussen want ook deze start slecht/matig. Heb het revisie set uit Engeland laten komen. (enginefix.co.uk of zoiets).
DaanHaar
@1046: met een beetje speurwerk op internet en wat vertrouwen in de medemens kun je best voor niet te veel geld wat krijgen. In Duitsland zit Firlbeck-ersatzteile.de en die is ook best scherp echter daar moet je de pakkingen er allemaal los bijkopen en dan wordt het weer duurder.
DaanHaar
@radium45: weet jij wat Kramp er voor vraagt?

stores.ebay.co.uk/Engine-Fix-UK/…
radium45
Ja weet ik, stuur je wel een pb
hankook
Ik heb onderdelen uit duits land bussen en zuigers kosten mijn per set 75 euro maar je lager werk moet je ook vervangen krukas keering ook zowel voor zijde als achterzijde
klep rubbers versuivers vernieuwen kom toch rond 1000 aan onderdelen en 1.5 dag werk als goed wil doen meestal wordt alleen bussen vervang maar dat is half werk leveren
interman
Is dat orgineel case-IH dan ?
die namaak houden het een stuk korter uit.
Dan ben je uiteindelijk duurder uit....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
27