Hallo TF'ers,
Aangezien er hier menig aan International "kenners" actief zijn op TF, ik zit met een probleem, al enkele jaren eigenlijk.
Naast een Schlüter heb ik ook nog een Inter op het bedrijf, een 644. De trekker heeft mijn grootvader nieuw gekocht in 78. Dus ik weet de geschiedenis zo'n beetje wel. Nu, door de jaren heen wil de Inter slechter en slechter starten... Na verloop van tijd hebben we zelfs de spuitbussen startpiloot mogen invoeren.
We hebben verschillende dingen geprobeert, zoals zwaardere baterijen (Optima's bvb). De trekker is ook al een keer binnen geweest bij de dealer en daar zeiden ze dat het de brandstofpomp versleten zou zijn, en daar geen stukken meer te vinden van zijn. Ik geloof dat er hierop een Bosch roterende pomp zat, Interfans indien ik fout ben, verbeter mij haha . Iemand die ik ken die ooit bij een Case dealer gewerkt heeft vertelde eens dat ze op zijn werk ook een klant hadden die zo'n Inter had met het zelfde probleem.
Maar ik heb nu ook al gehoord dat het probleem bij de kleppen kan liggen? Als je die zou laten bij slijpen zouden ze ook beter starten.
Zijn er nog mensen die startproblemen hebben met hun Inter, en in het geval liefst eentje van de 44serie? De mijne krijg ik zelfs niet meer weg als hij warm staat...
Weten jullie soms ook oorzaken en/of weten wat er tegen te doen? Een andere brandstofpomp installeren lijkt mij een dure grap, en als het dan toch aan de kleppen ligt...
mvg,
Simon (Schlüterfan)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heeft ie veel onderdruk ?
Kleppen niet slijpen maar vervangen (zijn niet erg duur)+ nieuwe klep zetels.
Maar een slechte brandstof pomp zou ook kunnen aangezien de trekker ook slecht start als hij warm is.
Is die goed dan pas verstuivers en ev, pomp laten testen.
Bovendien zijn brandstofpompen nog ruimschoots te krijgen van deze types hoor. Bel maar naar Edwin vd Elsen. Revisie is ook goed mogelijk. Vd Poppel in Duizel doet dit heel veel, en goedkoop!
Kunnen ook zuigerveren zijn .
Klopt helemaal. Heb ik ook vervangen, bleek achteraf niet nodig. Volgens de man die de koprevisie heeft gedaan zijn de cilinderkoppen van de 44-serie de meest voorkomende oorzaak van slechte compressie. Bij urenstand richting 10.000 uur zou dit wel kunnen. Gezien je profiel weet jij er alles van bij een fendt blok
ja dat had ik gelezen in een andere reactie van jou. wij hebben het intussen ook gedaan, helpt echt!
De trekker heeft nu ongeveer 11000uren. Over dat hij de dealer niet veel gezien heeft, wij doen het onderhoud en reparaties namelijk zelf. Onlangs nog nieuwe olie erop en mazoutfilters vervangen, luchtfilter en radiator uitgeblazen (geen overbodige luxe bij dit weer),...
Werken doet hij elk seizoen wel, hangt aan een 5.5 triltand, trekt soms de mestkar van 8ton. Hij heeft zijn hele leven wel zwaar werk gedaan.
kost niet veel keer 1000 matriaal
en ander brandstof pomp erop want er zijn genoeg tweede hands spul van www.ihcparst.nl
of mark bresser of mulder in drente of immink in slivolde
kramp.com/shop/action/…
stores.ebay.co.uk/Engine-Fix-UK/…
klep rubbers versuivers vernieuwen kom toch rond 1000 aan onderdelen en 1.5 dag werk als goed wil doen meestal wordt alleen bussen vervang maar dat is half werk leveren
die namaak houden het een stuk korter uit.
Dan ben je uiteindelijk duurder uit....