Illustratie van:

John Deere 2040 S - storingen en drukverlies

Hallo
we hebben sinds kort een probleempje met onze jd 2040s nl.een hydrolisch drukverlies. soms als je aan het rijden bent en je laat de trekker effe draaiend staan en daarna wil je er weer mee rijden valt je servo weg en ook heb je soms niet genoeg druk om de ventielen achteraan te bedienen. dit begon allemaal deze winter en we dachten dat het met de kou te maken had maar het duur nu al 5 maand en we maken ons zorgen. weet iemand wat dit kan zijn want ik ben al te raad geweest bij verschillende dealers en ze weten niet wat het is behalve 1 en die zei dat het een drukverlies zou kunnen zijn in de hi-lo maar daarvoor moet ie in 2 stukken helemaal en ik wil me dat werk besparen dus wil ik eerst weten wat het is voor ik hem helemaal opengooi
iemand raad of hulp LAAT HET ME DAN AJB WETEN!!!
want ik ben ook ten einde raad.
mvg
jd is the best.

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Dat kan inderdaad het hi/lo pakket zijn maar zeker weet je het nooit
RobinBos
Filter al vervangen en zuigzeef schoongemaakt? er zit genoeg olie in?
als dat allemaal in orde is, is het een kwestie van meten hoeveel liters de pomp in de achterbrug naar voren pompt. en dat kunnen ze bij je dealer wel. Met 100% zekerheid een oorzaak aanwijzen zonder echt te meten zal waarschijnlijk niet gaan.
DESLAGERURRE
...
DESLAGERURRE

even een paar voorbeelden als het het filter en de zeef niet zijn wat meneer bos toeligt 😉
Adri-JD850
Heb dit ook gehad en een paar testjes gedaan hi-lo pakket controleren de tractor laten draaien en in de hi-laten staan en dan kijken of de tractor de kuren nog heeft dit ook herhalen in de lo blijft dit hetzelfde is de hi-lo niet kapot.De druk meten op de aansluitingen om de hoge druk pomp te controleren die onder de tank zit gemonteerd er kunnen enkele plunjers blijven hangen of kapot zijn.
Heb je stuur bekrachting en deze reageerd schoks gewijs heb je kans dat de pomp in de versnellingsbak kapot is ,de pomp in de versnellings bak voorziet eerst de olie aangedreven delen van olie en wat er over blijft na het filter gaat naar de pomp onder de tank om druk op te bouwen voor de hydrauliek.
Heb geluk gehad er zat alleen een filter verstopt vernieuw eerst maar de papierfilter en maak de nylon dwars filter maar eens schoon dan is het misschien al opgelost.
agkl
Toevoer leiding op hoofdpomp zit meestal meet punt, deze moet ter alle tijde druk geven. Meet deze maar op, bij aftakas, hilo in en uitschakelen koud en warm. als deze altijd druk geeft en niet op 0 bar komt dan is er een storing met hoofd pomp. als druk wegvalt en zover zakt dat hij nul bar is, bij hilo schakeling of aftakas dan is er eenvan die 2 pakketten lek. Nog een optie is dat de kogel uit het smeerolie bakje mist. deze zit onder hefdeksel. maar dan hoor je olie spuiten bij vuldop.
jd is the best
Filters heb ik al vervangen en olie is er genoeg opmaar ik heb opgemerkt dat als ik ermee voor een kruispunt sta en kom aangereden in 4de hi dat hij automatisch in lo springt als ik onder de 1500 toeren ga dus dat lijkt me raar
jd is the best
En er is 2 jaar geleden een nieuwe hydrauliekpomp geïnstalleerd
jd is the best
@Adri-JD850 ik denk dat die pomp in de versnellingsbak al vervangen is bij de dealer vlak na we hem hem gekocht hebben in '99 maar dit weet ik niet zeker dit moet ik opzoeke maar bedankt voor de tips 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2040 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8