Wie kan mij les geven over de werking van een case IH 885 ?
Als nieuweling in de tractor wereld ben ik een totale bleu, ik hoop hier wat meer kennis op te doen over de werking van mijn Case IH 885 . Waarvoor dienen alle hendels ( de tekst is nogal vervaagd) hoe controleer ik het oliepeil, het hydrauliekpeil, ....
Mocht er iemand dezelfde tractor bezitten kan ik misschien eens een uurtje instructie krijgen
Ik woon in Brugge ( Belgie) Mijn tractor is van 1987
Bedankt op voorhand voor alle reacties
Mocht er iemand dezelfde tractor bezitten kan ik misschien eens een uurtje instructie krijgen
Ik woon in Brugge ( Belgie) Mijn tractor is van 1987
Bedankt op voorhand voor alle reacties
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik vraag eens aan mijn kinderen om dat te doen.
Bijkomend probleem is : de traktor staat momenteel in ons pas gekocht vakantiehuis in noord frankrijk, waar hij moet dienen voor verbouwingswerken, vandaar de hefmast die ik kocht ( en maar half werkt, alleen omhoog momenteel) Maar ik heb gezien dat onderaan de tractor een onderdeel los zit, dus hopelijk met dat vast te zetten lukt het dalen ook)
volgend weekend ben ik ter plaatse en zal als ik het niet vergeet een foto maken
grts
koen
Jij bent toch redelijk wijs met case...
Nog een tip: ga naar de Case IH dealer voor een handleiding indien niet aanwezig...
En kom dan hier terug met gerichte vragen, dat scheelt je een heleboel tijd en moeite. De mensen hier zijn zeer kundig en (meestal) bereid te helpen.
Er is nog geen internetaansluiting in het huis, en gsm ontvangst is er niet of nauwelijks.
Dus het zal even duren, maar de foto's komen eraan.
mvg
Koen
In de week die gepasseerd is heb ik de traktor goed gebruikt om lasten te verplaatsen met de hefmast die ik ook tweedehands heb gekocht.
Het rijden vooruit en achteruit en de grote versnellingen heb ik ook al ontdekt.
De traktor start perfect , zonder blauwe rook en zo, dus motorisch lijkt het ok.
De driepuntshef werkt ook goed, maar soms gaat hij eens een beetje op en neer.
Op stationair toerental werkt de servo niet super, maar met de toerentalhendel wat hoger te zetten of wat meer gas te geven is dit probleem opgelost.
De gebruikershandleiding heb ik zonet via het internet gekocht, de service manual heb ik gratis gevonden
Het enige probleem dat ik heb is de hefmast bediening. De hendel om deze omhoog te doen kan zeer fijn bediend worden. maar om te zakken moet je eerst voorbij heffen passeren dus ga je eerst omhoog, en om dat te vermijden ga je snel verder waardoor de last plots en heftig zakt, dus dan weer voorbij omhoog naar neutraal , waardoor je weer een wip omhoog krijgt.
De hefmast heeft maar één leiding, dus dat heeft er misschien mee te maken. Ik heb eens geprobeerd de onderste aansluiting te gebruiken, maar behalve dat je hoort dat er druk opgebouwd wordt gebeurt er niets.
Ik weet dus niet welke ventielen er op zitten, enkelwerkend, dubbelwerkend,...
Dat zal waarschijnlijk van belang zijn want ik wil een klepelmaaier met zijdelingse verschuiving kopen ( waarvoor ik twee ventielen zal nodig hebben, één voor linkse verschuiving en één voor rechtse verschuiving)
Ik had iets besteld bij Janssen Versand, maar dit voorlopig on hold gezet omdat ik niet zeker ben als mijn traktor hiervoor wel geschikt is.
Ik vermoed van wel want op dezelfde verkoop werd een klepelmaaier met zijdelijgse verschuiving verkocht, en ik heb klepels daarvan in de traktor gevonden, dus ga ik ervan uit dat deze op de case heeft gezeten.
De traktor heeft gediend in de eerste wing in beauvechain, dus daar is veel gras te maaien rond de landingsbanen.
In principe is dit een 4x4 maar toen ik met een lading rotte treinbilzen op de vorken in achteruit door de natte weide omhoog reed slipten de achterwielen door, maar de voorwielen niet.
Ik zie niet direct waar de 4X4 moet worden ingeschakeld ( in mij defender was dit destijds met een aparte hendel, maar die vind ik hier niet)
op foto 3 zie je links van het stuur een hyraulisch uitkomen op de grond met een stop op , geen idee van de functie hiervan is of geweest is
op foto 9 zie je de trekhaakhouder maar ik heb geen trekhaak, kan iemand zeggen waar ik moet op letten om er één te zoeken ( ik zou een bolhaak kunnen gebruiken om mijn aanhanger van de auto ( mtm 3.5 ton) ermee te trekken , of is het beter die te koppelen aan de 3 punts koppeling met zo een trekbaar?
Ook een oogkoppeling moet er nog komen omdat ik later nog een karretje zal kopen dat kipt
ook de hendel heavy - dr(op) vermoedelijk is mij nog niet duidelijk (foto 6)
Voor de pto zijn er twee snelheden maar dat moet ik ook nog uitvinden, ik zie geen verschil momenteel. De maaier die ik beoog moet op 540 rpm draaien
Voila, een hele boterham ineens dus, ik hoor wel wat er uitkomt
groeten
Koen
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Onder het stuur zit een knopje om de 4wd in te schakelen. En het klopt inderdaad dat de aftakas één snelheid draait. Je moet een tweede stomp monteren onder de bestaande stomp.
Je hebt een dubbelwerkend hydrauliek ventiel, je moet alleen de slang op de andere koppeling zetten.
Die slang met stop die uit de vloer komt? Kan wel eens een afgedopte leiding zijn voor de kachel, bij zomerdag wordt het veel te heet in de trekker.
Een trekhaak voor een auto aanhanger zal ik een gatenbalk voor in de hefkogels pakken en daar een bol oplassen/monteren.
Dank u voor de tips, ik ga pas over een maandje terug , dus zal even geduld moeten hebben om dit te gaan proberen.
Nu snap ik ook waarom die hefinrichting in bepaalde standen op en neer gaat !
De maaier die ik op het oog heb is enkel links en rechts verschuifbaar. Maar gezien de weide nogal oneffen is zou het handig zijn om één te hebben die zijdelings kan zakken/ stijgen.
Is het moeilijk om een extra ventiel te ( laten plaatsen) zodat ik een ander soort maaier kan kopen?
Ik zal zo een gatenbalk aankopen en daar inderdaad een bol op monteren.
Ik probeer ook nog eens de andere slang voor de hefmast , best mogelijk dat ik iets over het hoofd heb gezien( bijvoorbeeld de afsluitkraan vergeten open te doen ) en dat er daarom niets werkte.
Toen ik dat heb gedaan was ik nogal versuft, ik was net de dag voordien door de keldervloer gezakt ( volledig weggeroeste metalen steunbalkjes ) en was niet 100% wakker door de pijnstillers denk ik. Ik denk wel dat ik een wereldrecord zweefvliegen met keldervloeren heb gevestigd, alleen nog laten homologeren!
Heel leuk dat afstands-leren, nooit gedacht dat ik ooit les via het web zou krijgen
Koen
Ondertussen heb ik een handleiding gekocht en probeer deze te begrijpen.
Ik kom echter tegenstrijdigheden tegen in deze handleiding.
Voor de 885 XL versie moet je een hendel uittrekken aan het stuur om de motor te stoppen.
Dit is in mijn tractor zo. Voor de niet XL versies zit de knop hiervoor onder het stuur.
Als ik dan verder lees in diezelfde handleiding staat dat de waarschuwingslampjes van een XL in een cirkel staan, de niet xl versies staan de lampjes in een rechthoek.
Op mijn tractor staan deze in een rechthoek.
Op de deur staat ook 885 zonder XL.
Mijn vraag is nu, welke tractor heb ik precies, omdat bij een xl en een gewone andere handelingen nodig zijn voor onderhoud en afstellen van pedalen en zo.
Volgens weekend ben ik in Frankrijk en probeer ik met de handleiding erbij uit te zoeken wat er allemaal klopt en wat niet
Alvast bedankt voor enige verduidelijking
mvg
Koen
Maar dat verklaart nog niet dat er delen van een xl versie en een niet xl versie in de cabine zitten.
De tractor is van 1987 en ik heb gezien dat er eind 1986 een overgang tussen international en case international is geweest.
Misschien hadden ze nog onderdelen van de international 885 XL liggen en hebben ze deze in de case ih 885 gebruikt, wat deze verschillen kan verklaren.
mvg
Koen
mvg
koen