Fendt 600 Serie - Water bij olie MWM

Goedendag,

ons mwm d227-6.2 uit een Fendt 610 ls uit 80' heeft water bij de olie (grijs, smurrie onder vuldop en kvs pijl zakt geregeld)
Nu heb ik de vraag waar deze blokken vaak lekken.? Aangezien het geen B motor is en deze motoren (5,7 liter) volgensmij droge bussen hebben lijkt het mij moeilijk dat ze bij de bussen lekken?

zou het kunnen dat hij een lekke kop heeft of bij de waterpomp langs lekt? (via keering) ik hoor graag jullie tips of eventuele ideeën/oplossingen.

alvast bedankt,

-Hiddo Kramer.
Hkramer

Reacties

appie1967
De 227 heeft wel natte bussen
Net als de 225 en de 226B
Dus o ringen om de bussen of toch verzakte bussn kan goed
Hkramer
@appie1967 bedankt voor je reactie, oke, dat wist ik nog niet, dacht dat dezen droge bussen hadden.

weet je evt hoe ik het eenvoudigst erachter kan komen welke bus lek is en of hij lek is?

heb ervaring met motoren reviseren (met hulp) maar niet met MWM vandaar de vraag.

als hij uitelkaar gaat gaat hij toch compleet maar ben wel benieuwd hoe ik erachter kan komen.
appie1967
Zal niet mee vallen maar met de cartepan er onderweg en het koelsysteem onderdruk zetten
Niet te veel druk ivm de radiateur
Dan moet je van onder kunnen zien welke bus het doet
Meestal de geene die het verst van de raditeur zit omdat die het heetste word
En dan de o ringen hard worden
Hkramer
@appie1967 zal eens proberen, moet tenslotte toch uit elkaar.
appie1967
@Hkramer zeker
Het is wel fijn als je weet waar de oorzaak precies zit
Hkramer
@appie1967 ja daarom voordat ik alles preventief ga reviseren wat ik waarschijnlijk toch ga doen) is het inderdaad fijn om te weten wat je oplost.
+1
mfrijder
Als er één lek is ga je toch niet alleen die doen???

Of wil je volgend jaar een tweede gaan doen en misschien dan weer na 1 of 2 jaar de weer de volgende...
Hkramer
@mfrijder waar zie je dat ik dat zeg?, heb toch gezegd dat hij toch compleet gereviseerd wordt nu....
fendt2
@mfrijder mwm heeft losse koppen ontwikkeld speciaal om elke cilinder apart te kunnen repareren. Hebben ze zo hun best gedaan...
Skroefkelos
Probleem zit voor 90% in lekke / harde ring bij de bussen. Behalve als hij heet gelopen is ? Dan kan er ook een haar scheur (bijna niet te zien) in een bus zitten , of een van de koppen een scheurtje.

Maar laten we ff simpel houden , ik ken de staat van motor / trekker niet. Maar gewoon bussen eruit , nieuwe ringen , nieuwe zuigerveren is meestal voldoende om weer 8000 uren te gaan.
+1
mfrijder
@Hkramer zo kwam het mij over door de vraag van hoe kan ik zien welke bus zou kunnen lekken...
verder zeg ik ook helemaal niet dat je ze perse allemaal moet doen, je kan zelf de keuze maken.

@fendt2 die losse koppen zijn leuk bij motoren met droge bussen maar bij natte heeft het niet zo veel zin lijkt me.
of misschien was MWM er achter gekomen dat hun (kop)pakkingen en/of koppen niet zo heel bijster goed zijn.... 😄
Fendttrisixfan
@mfrijder koppakking probleem is simpel op te lossen, maar waarom zouden de koppen niet goed zijn?
+1
RPCounty
@Fendttrisixfan omdat t niet een systeem is om over naar huis te schrijven? Hoe vaak hoor je niet dat er bij n Fendt een koppakking uit spattert. En dan die talloze slangetjes en klemmetjes....wat n gedoe😖
Fendttrisixfan
@RPCounty ikzelf heb er nog nooit 1 uitgeblazen, maar voor 150€ los je het op en vliegt die er nooit meer uit, en zou niet weten wat er meer van slangetjes en klemmetjes er meer aan een mwm hangen dan aan een andere motor
RPCounty
@Fendttrisixfan niet? Er loopt toch een waterrail over de koppen heen met elk een aansluiting naar de kop?
Fendttrisixfan
@RPCounty ja idd, das dan ook het enigste
RPCounty
@Fendttrisixfan het draagvlak van die koppen is gewoon te klein. Als je t vergelijkt met een kop uit 1 stuk dan is t geen wonder dat dit gebeurt.
Fendttrisixfan
@RPCounty kan, maar zoals ik al zei is het simpel op te lossen...
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 600 Serie en hebben de trefwoorden olie , water en grijs geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!