Illustratie van:

International 644 - Bouwt druk op in de koeler

Hallo tractorfan's

Mijn 644 bouwt druk op in de koeler en werpt koelwater eruit
Ook komt er rook uit de motor beluchtings filter.

Wat kan dit betekenen of wat is er kapot
Alvast bedankt...

Deel dit topic

Reacties

takeuchipower
Waarschijnlijk lekke koppakking
IHC-power
Koppakking? Of de koperen bussen waar de injecteurs inzitten zijn kapot. Komt nog wel eens voor.
old man jose
Koppakking of kop gescheurd, het kan ook nog dat er een bus los zit. Even testen met een drukmeter en kijken of er koelvloeistof bij de olie komt.
Fendttrisixfan
Doet mijn mc cormick ook, als je ermee aan het rijden bent is het net als het regent, en na het rijden staat radiator vol met schuim
azur
Er zit geen koelvloeistof bij de olie
heb ik naar gezien
azur
Ook start hij nog zeer goed
IHC-power
Voor mij gaat de grootste kans naar koperen busjes of koppakking. Bij onze 624 ook aan de hand gehad. Maar dan is het wel gek dat er geen koelvloeistof bij de olie zit of omgekeerd. :s
Wimsumar
Beste Azur: Iets "stoom"uit de motorcarterontluchting heeft iedere (trekker)motor.
Het verlies van koelvloeistof vraagt nader infomatie: vul je de radiator ieder keer weer tot het randje vol? Dan is iets uitkoken van (te veel aan) koelvloeistof uit het systeem normaal.
Druk in het koelsysteem is normaal (tot op zekere hoogte) omdat het een gesloten systeem is.
Wat wordt er bedoeld met "motor beluchtings filter" ?? probleem komt wel vaker voor bij inters, wij hadden een lekke koppakking.. Verder is mij wel eens verteld dat een thermostaat ook kan plagen, dat er net luchtbel achter zit.. met als gevolg dat er een enorme druk op de radiateur komt.. Om dit te voorkomen heb ik een gaatje in de thermostaat geboord 😉
mestyle
Je radiateur dop nog wel goed ? kan die ook een te hoge druk op bouwen als die defect is
azur
Hallo Wimsumar
het is veel rook wat er uit komt en na het vullen van de radiator werpt hij het koelvloeistof er uit tot een bepaalde hoogte
IHC-power
En onder die hoogte werpt hij het er niet meer uit?
azur
Moi mestyle radiateur dop is goed het vloeistof gaat door het slangetje naar onderen
azur
IHC-power die bepaalde hoogte houdt hij aan
old man jose
Kijk in de radiateur of er luchtbellen circuleren, als dat zo is koppakking of scheur in de kop of de verstuiverbussen. En als er stoom uit je carter ontluchting komt zit er vloeistof bij de olie.
Wimsumar
Beste Azur: Is de trekker de afgelopen winter voor vorstbescherming afgetapt geweest? ( zodat er nu een luchtbel onder de thermostaat zit,zoals Case956Powerzzzz schrijft).

Hoe reageert de temperatuur meter op het dashboard? Zoals 'normaal' of schommelend?
IHC-power
Komt het water eruit bij hogere toeren of enkel bij stationair toerental? Vreemd dat hij die bepaalde hoogte aanhoudt. Dan zit er misschien gewoon te veel in?
ramrod
@IHC-power

Daar zit ik ook al aan te denken.

@azur

als je de radiateur helemaal vol giet, kiept de motor het bovenste altijd weer uit. Zolang je de lamellen niet kunt zien, maw als je gewoon vloeisof ziet als je in de radiator kijkt is er helemaal niets aan de hand. Controleer bij stilstaande motor
azur
Na het vullen gaat de temparatuurmeter omhoog bij het werken
daarna zakt hij weer en het vloeistof is er weer uit tot op bepaalde hoogte en temparatuur is weer normaal.
Hij is niet afgetapt geweest voor de winter
De radiator kan ik goed zien na het uit werpen
azur
De radiator lamellen kan ik goed zien na het uitwerpen
mark_geffen
Ik heb hetzelfde probleem bij onze Fendt 103S. Kunt koelvloeistof bijvullen wat je wil, maar als je de trekker dan gebruikt hebt kun je zo de lamellen in de radiateur zien. Olie is ook gewoon niets mis mee, trekker rookt niet...
azur
Hallo tractorfan's
De 644 had de koppakking stuk en de kop moest
flink gevlakt worden.Je kon goed zien dat er
water in het spel was. De rest zag er nog goed
uit hij loopt weer goed.
Gegroet
looman
Ok, altijd interessant om te lezen wat nu uiteindelijk de oorzaak was !

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
10