Storing code jd 6230 standaard gloei spiraal en pieptoon

Gisteren heb ik onze johndeere 6230 standaard. gebruikt bij het sloten maaien. En bij stationair toerental ging recht op het dashboard het lampje van de gloei spiraal branden. En een pieptoon zoemer achter uit de zekering kast. Bij meer toerental is het over? Kent iemand het euvel ?

Mvg
JD 6110

Reacties

Fendttrisixfan
Kan wijzen op versleten injectoren
JD 6110
@Fendttrisixfan met 3000 uur ? Wat voor kenmerken zijn er dan nog meer ? Roken en trek kracht ?
Fendttrisixfan
@JD 6110 vooral hard draaien van de motor
JD 6110
@Fendttrisixfan bedoel je dat die hard rond draait bij stationair toerental. Dat is niet aan de orde.
walker1
Wij hebben het ook bij de 6130 (ook standaard, geen premium) Gebeurt meestal bij transport, volgas rijden. Piepen, gloeilampje brand en trekker heeft minder vermogen. Is er al eens voor bij de dealer geweest, maar konden toen niks vinden. Bij de premium kan je blijkbaar storingscodes uitlezen of zo, bij de standaard niet.
JD 6110
@walker1 hebben jullie ook een A tot F Bak ? Is die fel van jullie? Rookt die ?
walker1
@JD 6110 Nee A tot D bak. Rookt niet, is ook niet echt fel, wordt vooral voor voorlader werk gebruikt, echt zwaar aftakas werk of grondwerk als ploegen hebben we niet.
JD 6110
@walker1 oké. Ja vind onze ook niet echt fel. Werk eigenlijk ook alleen met 6 cilinders. Dus niet te vergelijken.
walker1
@JD 6110 Op zich hebben we die 85 pk niet eens nodig, dus de felheid is niet echt van belang. Destijds toch voor 6000 serie gekozen ipv 5000 ivm het voorlader werk. 6000 is daar veel stabielere trekker voor. Er is toen ook de optionele grotere oliepomp opgekomen, dus die trekt natuurlijk ook nog wat vermogen weg.
Siete
Is een brandende gloeispiraal niet een teken dat er vocht in het dieselfilter zit?
Heb jaren met een 6920 gewerkt en staat me iets van bij dat je dan het filter af moest tappen (om de dag af te maken) of vervangen.
+1
GerbertXL
Kan op allerlei dingen wijzen. Dealer kan 'm wel uitlezen met een prestatiemonitor volgens mij.
Ik zou het brandstoffilter vervangen zoals Siete zegt en anders ook gelijk de brandstofleidingen meepakken. Ik had problemen met wegvallen van vermogen van mijn 6910, dat lampje ging ook aan en uiteindelijk brandstofleidingen vervangen en geen last meer gehad.
JD 6110
@GerbertXL

(klik om te vergroten)

Ik heb dus net ff het water afgetapt uit beide aftap pluggen. We gaan het weer proberen
JD 6110
@GerbertXL werd die toen ook feller ? Welke leidingen heb je vervangen ?
GerbertXL
@JD 6110 Lampje brand wel of niet, feller of lcihter branden kan niet bij mijn dashboard. Ik ben niet zo bekend met de standaard trekkers en ging er van uit dat ze hetzelfde waren maar mijn trekker is een autopowr en daar geeft het lampje meerdere dingen aan. Ik heb alle flexibele leidingen vervangen maar in principe zijn de retourleidingen niet nodig.
JD 6110
@GerbertXL nee lampje niet feller haha. Dat de trekker weer feller werd kwa optrekken.
GerbertXL
@JD 6110 Ja hij is gewoon terug op z'n originele felheid zeg maar.
johndeere6230
Hebben wij ook eens gehad, was toen een sensor ergens aan de zijkant van de motor volgens mij...
Toen klapte het vermogen elke keer onderuit als die begon te knipperen, piepen weer ik zo niet meer of dat ook gebeurde...
JD 6110
@johndeere6230 de water sensor onder aan het brandstof filter aan de zijkant? Of welke bedoel je ?
johndeere6230
@JD 6110

Nee die niet, dat aan de rechterkant van de motor vanuit de cabine gezien, als ik het mij goed herinner hoor, is al een jaar of 6 terug dat we dat hebben gehad
JD 6110
@johndeere6230 kort bij de motor olie filter dus. Zoveel sensoren zitten daar niet dacht ik. Ben ik toch benieuwd welke dat is. Jullie ook een a tot f Bak?
johndeere6230
@JD 6110

Ja zoals ik al zei is al even terug 😅 alleen dacht die daar ergens zat, zal morgenmiddag even kijken na het werk.

Nee, wij hebben een a tot d bak, gebeurd bij ons toen onder vol vermogen.
JD 6110
@johndeere6230 zal morgen ook eens kijken.
Ben ook wel benieuwd of je een standaard nog kunt chippen ofzo. Minder brandstof en feller optrekken zou toch geweldig zijn haha
johndeere6230
@JD 6110

Dat zou inderdaad top zijn, ze lusten hem op zn tijd nog wel... zijn verder top trekkertjes, hebben tot nu toe die sensor en helaas de injectoren gehad, verder eigenlijk nog geen kosten.. Al beginnen de dieselslangetjes nu te komen, maar goed dat zijn de kosten ook niet, alleen klote werk om te vervangen...
JD 6110
@johndeere6230 de injectoren is volgens mij niks aan gebeurt hier. Weet niet of dat gebeurd is bij het kleppen stellen........
johndeere6230
@JD 6110

Was bij ons ook rond de 5000 uur dat ze begonnen te etteren, nu loopt die inmiddels weer als een zonnetje
mdoornekamp
@johndeere6230 bij hoeveel uren hebben jullie de injectoren vervangen? Mijn 6630 begint stationair zo te rammelen. Dik 7000 uur.
+1
Siete
@mdoornekamp
Dan ben je volgens mij idd aan de beurt
johndeere6230
@mdoornekamp

5500 oid, was na de eerste snee dit jaar, wij maar denken dat er zoveel gras op zat, zat er opzich ook wel op, bleek die voor de waterrem nog maar 75 a 80 pk te hebben door de kapotte injectoren. Hij liep verder heel rauw in vergelijking met eerst en stationair inderdaad heel erg schudden/ rammelen...
+1
mdoornekamp
@johndeere6230 ok. die van mij heeft nog zat vermogen. Is deze zomer nog gecontroleerd. Dat duidt wel op eat slijtage van de verstuivers. Ze konden verder ook niks vinden. Heb er toen zó n fles reinigings middel door gedaan om de injectoren te reinigen
JD 6110
@johndeere6230 dan mag onze met 3000 uur daar geen last van hebben denk ik.
johndeere6230
@JD 6110

Nee klopt, de verstuivers is ook een ander verhaal, dan gaat dat gloeispiraaltje ook niet branden
JD 6110
@johndeere6230 trouwens net nog een filmpje geupload van onze 6230 voor een 4 elements hark
johndeere6230
@JD 6110

Haha! Waar heb je die staan?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!