Illustratie van:

Fiat 640 DT - hulp gevraagt van fiat kenners

Vandaag is de fiat op me werk midden door gegaan voor het vervangen van de startmotor. Hij moest door de midden omdat er stukken van de startmotor afgebroken waren en die lagen onder in het buikje van de fiat 😞
toen ie middendoor was zagen we dus ook dat het krukaslager wat lekte dus die willen we ook vervangen en nu komt het. Nar het opmeten van het lager zijn we onderdelen gaan bestellen maar dat lager leverde een probleem op namelijk de maten die we opgaven kwamen niet overeen met de maten die de leverancier in het boek had voor een fiat 640. Na wat speurwerk kwamen we erachter dat die maat van het lager in onze fiat overeen komen met die van een fiat 600. wie kan mij vertellen wat de zichtbare verschillen zijn tussen een 600 en een 640. het type plaatje is niet meer aanwezig. Trekker is nooit overgespoten en is al ruim 20 jaar op ons bedrijf.

Deel dit topic

Reacties

john633
...
Valtra-Fordpower
Wijkt de maat veel af, of zou het een meet foutje kunnen zijn door slijtage van het lager?

Of zijn het misschien inch-lagers?
john633
De maat van de krukas is precies de maat van een 600 en niet van een 640. Want volgens de leverancier heeft een 640 een dikkere krukas.
Gerwinb
Volgens Konedata, zit er het zelfde blok voor..
fiat 666
Das iets dat Guy wel zal weten , kvraag mij af als je deze kant de krukas lagering vervangt of de andere zijde ook niet nodig is !
ramrod
Ik ben geen Fiat kenner, maar kan je misschien helpen.
Voor alle duidelijkheid mag ik aannemen dat je de krukaskeerring bedoelt ipv het lager?
Ik heb een leverancier die twee maten keerring aangeeft voor een 640, namelijk:
110 x 135 x 13 mm
114 x 135 x 13 mm

zitten die van jou hier tussen?
john633
Ik bedoel inderdaad krukaskeering sorry mijn fout
Abarth
Bij mijn 350 was het zelfde aan de hand.. daar pasten de onderdelen die volgens het boek moesten passen ook niet.. 😉

Wat voor 640DT heb je? met een blauwe buik (oranje velgen) of met een donkerbruine buik (Witte velgen)?
john633
deze is het.

blauwe buik witte velgen
Abarth
Die velgen zijn iig niet origineel.
john633
Nee klopt die waren te slecht toen de trekker werd aangekocht dus die zijn vervangen.
guy
Das die dichting dat in dat aluminium stuk zit? Het is eigenlijk geen dichting, maar een labyrint...
john633
hier zie je hem zitten bij da zilverkleurige in het midden
fiatgroep
Dat klopt wel er kunnen er 2 types in zitten ligt er aan wat voor koppeling er in zit een met vingers of een diafragma dat hart van het vliegwiel van 1is groter dan de andere.
1300power
Dit is geen lager maar een olie keering.deze kan in de binnen maat afwijken. motoren zijn verder het zelfde. alleen 550 heeft iets kleinere boorring.bij een pakking set zitten ook meestal 2 keeringen dus ook de goede maat om je een hoop werk te besparen moet je het deksel laten zitten en de keering er zo uit wippen met een grote schroeven draaier. de goede maat is ook zo leverbaar.
john633
Hij zit inmiddels weer in elkaar 😃 op de keering stond het volgende 120/95 13/12
guy
Zou normaal geen probleem mogen zijn, op mn 411 was dat aluminium stuk al uitgefreesd en een gewone dichting in gestoken, was opzich wel een goed idee, was alleen aan vervanging toe...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 640 DT ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
9