David Brown 990 - David Brown 990 S stilgevallen
Toen ik gisteren een testrit ging maken met mijn DB viel die plots stil. En ik heb hem niet meer aan de praat gekregen. Ik heb mij zelfs moeten laten afslepen. De persoon die ter plaatsen gekomen is, dacht aan ‘geen mazout’ volgens leidingen vuil. Ik heb ook olie zien lopen langs het motorblok. De persoon die ter plaatse kwam dacht dat dit olie was die langs de koppakking komt. Vandaag zal ik meer weten. Wat kan er zoal zijn misgelopen?TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
- Machines ›
- David Brown ›
- 990 ›
- Vragen
17
9
52
David Brown 990
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de David Brown 990.
31
34.154
160
Laatste
Reacties
Wat was er te testen?
De trekker viel plots stil: Met 2 vette zwarte bandensporen op het wegdek achterlatend? Met andere woorden: vastgelopen?
Dat is niet waar het is maar net waar de pakking door is.
@DBRaymond Als je probeert te starten gaat de motor dan wel rond? Verder is het gewoon bij het begin beginnen. Zit er diesel in de tank? Is de tank schoon? Zijn de leidingen lekdicht en schoon? Is het brandstoffilter schoon? Werkt het opvoerpompje wel? Zoals je ziet kunnen er heel veel oorzaken zijn. In jouw geval is het het beste om er een monteur bij te halen gezien het feit dat je zelf geen monteur lijkt te zijn. Als je de trekker net thuis hebt wat ik begrijp zou ik ook meteen de verkoper bellen en dit melden. Je zult ongetwijfeld geen garantie hebben maar als je trekker echt serieus kapot is zou ik zeker proberen iets te regelen.
Het kan ook zijn, om lekkage te stoppen/voorkomen, dat daarom de brandstofkraan (onder de tank) 'gewoon' dicht gedraaid is.
Om de alternator te testen zul je hem eerst moeten gestart krijgen. je kan met een voltmeter op je twee accupolen meten hoeveel volt je hebt, als hij stilligt (zal iets van rond de 12 moeten zijn. Als je trekker draait en je meet dit nogmaals dan moet je op je batterij toch iets van 14volt meten, als je dan nog eens al je lichten aanlegt en je meet opnieuw zou dit hetzelfde moeten geven als op het moment dat je lichten niet aanlagen.Dan is je alternator nog goed.
Eerst een goede acculader aanleggen aan je batterij en binnen een dag nog eens zien of die start.
link.marktplaats.nl/453453554/