Beste mensen,
De dieseltank van de 744 blijkt helaas lek. Het komt er heel langzaam uit aan de zijkant waar de ophangbeugel eraan zit. Tis is niet veel, maar moet wel gemaakt worden. Alle bruikbare tips zijn welkom ! Groet Looman
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vervelende is dat ik niet precies weet waar het lek zit. Het komt tussen de 2 plaatdelen weg over de hele breedte, capilaire werking of hoe dat heet. De beugel zit eraan gepuntlast (stuk of 10 lasjes) dat heb je niet zomaar los, en nog lang niet weer vast lijkt mij ?
maar wie weet zit er wel een scheurtje.
Je kunt ook het beugeltje doorslijpen en alles wat vlak op de tank zit laten zitten, en dan rondom dichtlassen. En dan het beugeltje er weer op lassen.
Ik weet wel een adresje, stuur maar een pb naar @keez bij interesse. die heeft mijn zuigarm ook gelast.
dat hebben we met onze 553 ook gedaan zit nog dicht.
Nadeel van lassen / solderen is dat hij op een andere plek warm wordt en het kan daar weer gaan lekken. Beter is het om een tank in een tank te maken doormiddel van de coat spul.
Dit heb ik er eenvoudig terug kunnen op solderen met airco hardsoldeer (lage smelttemp.)en een gewone soldeerbrander.
Jammer dat de staafjes zo duur zijn want ze bevatten meer zilver dan gewone hardsoldeer.
De tank heb ik eerst met hogedrukreiniger en vuilfreeskop gereinigd. Toen bleek dat de roest vrij oppervlakkig zat, en erg geen sprake was van rotten. Ik had de tip gekregen dat je een onzichtbaar lek kunt vinden door een beetje water in de tank te doen, en dan van de buitenkant met persluchtpistool langs de tank gaan. Daar waar het lek zit komen er belletjes in het water. Lek gevonden ! zoals vermoed bij een puntlas. Uitgeboord en bout met koperring erin, klaar !
Nu even in de bitumen gespoten, straks maar een beetje blauw spuiten