Massey Ferguson 6110 - Wil niet in achteruit
Hoi, wij hebben een mf 6110 2wd en gisteren wou hij plots niet meer in zen achteruit, oliedruk lamp bleef branden, lichtjes vooruit / achteruit branden niet meer en dynashift lichte op ac afgewisseld met bd. Toen we hem hadden stilgelegd en terug wilde starten deed hij niets, vanochtend de batterijlader er aan gehangen en toen starte hij wel maar gaat nog steeds niet achteruit, dynashift blijft foutcode ac/bd geven. Iemand die weet waar te zoeken, als de motor draait geeft de alternator 13.9volt en op de batterijen had ik 11.8 volt en 12.2 volt als de motor niet draaid en voor ze opgeladen waren.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als die dan nog niet in zijn achteruit wil dan heb je een mechanisch probleem in de bak ( hoogstwaarschijnlijk de vorken versleten die hem van voor naar achteruit schakkeld.) Het kan ook nog zijn dat je spoel verbrandt is, maar dan moet je de spoel van vooruit maar even omzetten op de achteruit.
Als die het wel doet dan heb je of een breuk (of corosie) aan de kabels of de computer is aan een revisiebeurt toe. Hier in polen zijn bedrijfjes die ze weer klaar maken voor niet al te vee; geld.
Eerst even meten of het signaal wel aankomt bij de spoel/klep. Als ik me goed herinner geeft die na het veranderen van richting alleen een impuls van enkele seconde en daarna is de spanning weg. Dus het makkelijkst is om een lampje aan een kabel te maken die je aan de stekker van de voor en daarna achteruit vastmaakt,en die in de cabine te leggen.
Wij hebben trouwens de gehele voor en achteruit omgebouwd. We hebben nu twee drukschakkelaars, een voor vooruit en een voor achteruit , in de cabine. Het circuit wordt pas sluitend gemaakt als de koppeling ingetrapt is. Hufterproof in lekker goedkoop
Of je de 'Poolse' manier (met alle respect) toe wil passen, is een keuze; denk aan de inruilwaarde, en zeker ook aan het onbedachtzame moment dat iemand de voor achteruit bediend, en dan op de weg met volle last terugschakelt van 3 naar 4 of terug; dan is het schuiven, tikkertje tegen de voorruit of lading opvangen