Deutz-Fahr Agrotron - Load sensing werkt niet op Deutz-fahr 7250

Heb pas een Deutz-fahr 7250 TTV gekocht, als ik hem aan de opraapwagen zet werkt de load sensing niet maar als ik druk zet op een ander willekeurig ventiel werkt het wel. Wat kan dat zijn? Heb 2 andere Deutz-fahr TTV's waarbij de load sensing wel werkt aan de opraapwagen.
Alvast bedankt.
Grazy

Reacties

+1
casejxu
Waarschijnlijk wisselklep in je ls leiding op je trekker die loopt te kloten verwacht ik.
Grazy
@casejxu Is daar wat aan te doen?
+1
casejxu
@Grazy controleren. Wie weet bluft ie wel hangen door nooit gebruik. Kan voorkomen. Heb wel eens meegemaakt dat er n t stuk tussen zat ipv wisselklep. Dan gaat ie ook nooit werken
+1
CaseCS130
@casejxu dat overkwam ons ook toen we ls opbouwen. Had het afgekeken van de andere trekker maar niet gezien dat het een wisselklep was🙈
+1
Gert
Pers en retourleiding niet omgewisseld aan de trekker?
Grazy
@Gert Zal het controleren, trekker is 5 jaar oud maar denk dat het nog nooit gebruikt is, load sensing machines komt nog niet veel voor hier in de USA.
+1
Fast Eddy
Misschien moet je wat omzetten bij het regelblok van de opraapwagen. Was eerder bij de Grimme aardappelrooiers ook zo.
+1
Grazy
@Fast Eddy Had er al 2 zomers een 1145 TTV met load sensing voor, wat goed werkt.
+1
hobbyboer
Zijn de snelkoppelingen van de snuffelleiding goed(passend)?
Zijn vaak kleiner en kunnen snel slijten als de leiding wat klappert en dan laat hij geen olie meer door met bovenstaande storing tot gevolg.
Grazy
@hobbyboer Zat ik ook al aan te denken na een zoektocht op dit forum maar lijkt allemaal goed.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @Grazy:
lijkt allemaal goed.

Ik zag er toen eerst ook niks aparts aan, maar was toen wel de oorzaak.
Eerst de slang zonder snelkoppelingen aan de trekker geschroeft, konden we weer verder, en later dikkere snelkoppelingen ertussen en een smoring in de snuffelleiding zodat de slangen minder klapperen.
+1
andre-huizingh
Werkt dat willekeurige ventiel alleen, of werkt de opraapwagen ineens als je dat willekeurige ventiel bediend? als dat zo is lijkt het er op dat je geen LS signaal terug krijgt van de opraapwagen naar de pomp toe.
Grazy
@andre-huizingh De opraapwagen werkt als ik een willekeurig ventiel bedien, de opraapwagen geeft het signaal, heb 2 andere trekkers met load sensing waarbij het wel werkt. Kan het zijn dat het signaal te zwak is voor zo'n grote trekker?
+1
andre-huizingh
@Grazy Nee zover ik weet maakt dat niet uit. Het signaal wat die door geeft is de (hoogste) last druk, dus dat is het zelfde als bij kleinere trekker.

Heb je meer machines met LS? doen die machines het wel? dan kan je uitsluiten of het in de trekker of machine zit.
Grazy
@andre-huizingh Nee, dit is de enigste machine met LS. Zou ook niet weten wie het wel heeft
+1
casejxu
@Grazy signaal kan eigenlijk niet te zwak zijn. Je zou de druk eens moeten meten rond de koppeling. Als de wagen er achter hangt. Ben toch bang voor n interne lekkage
+1
Fordje4600
Laatst bij onze t7030 new holland werkte de load sensing niet, we konden de functies bedienen op elk willekeurig ventiel. Bleek dat er een t koppeling met een kogeltje erin vast zat, nieuw t stukje met kogel geplaatst en de ls werkte weer
+1
casejxu
@Fordje4600 wisselklepje bedoel je dus
+2
Fordje4600
@casejxu als dat t stuk een wisselklepje heet dan bedoel ik inderdaad een wisselklepje
+1
CaseCS130
@Fordje4600 Ja dat istem
Grazy
@Fordje4600 Dat zit dus ergens op de trekker? Daar eerst maar es naar kijken dan, bedankt!
+1
Fordje4600
@Grazy zou ik wel doen, die wisselklepjes willen wel eens vast gaan zitten. Onze dealer zij dat je ze los kunt maken maar dan zitten ze zo weer vast, nieuw is dus beter
+1
casejxu
@Grazy vanaf de snuffel koppeling t leidingkje volgen tot je n t stuk achtig iets tegen kom. Dit is als het goed is altijd een wisselklep. Zo niet is dat je probleem. Als je zo.n t stuk er tussen weg heb en je schud moet hij "knikkeren" als n lege verf spuitbus
joozt
@casejxu kan een LS systeem van een werktuig ook worden begrensd op een bepaalde druk? Komt dat wel eens voor? Dat er dus op het werktuig een drukbegrenzingsklep tussen P en T zit waardoor de druk in P bijvoorbeeld nooit meer dan 60 bar kan worden?
casejxu
@joozt kan het me niet voorstellen omdat je daardoor nergens meer op de machine meer als 60 bar kan krijgen omdat de P een groot systeem is volgens mij. Daarom is het ook een CCLS systeem
joozt
@casejxu dat leek mij inderdaad ook bijzonder! Maar we hebben op een bestaande transporttank met stuursysteem op LS een systeem gebouwd waarmee we alle andere functies bedienen (was voorheen via dw ventielen) en nu krijgen we niet meer dan 60 bar druk op de LS leiding. Zelfs als we tegelijk het nieuwe en bestaande systeem gebruiken of een ventiel van de trekker inschakelen niet.
casejxu
@joozt das wel heel bijzonder. Anders de P naar de besturing eens afdoppen sluit je dat deel af.
+1
joozt
@casejxu heb inderdaad al 22L dopjes besteld om het bestaande systeem af te doppen en alleen het nieuwe systeem te gebruiken. Eens kijken of dat allemaal naar behoren werkt.
+1
casejxu
@joozt en amders hoor ik t wel weer
+1
joozt
@casejxu het werkt. Bleek dat we met bestellen van de onderdelen een 2/2NO klep hebben besteld die in dichte positie toch van één kant nog olie door kan laten. Gisteren stukje voor stukje alles langsgelopen en toen kwamen we het probleem tegen. Slangen andersom aan de klep en alles werkt!
casejxu
@joozt haha netjes!! Altijd fijn!! Het kan soms zoiets simpels zijn😉 wel fijn dat alles nu op de LS werkt volgens mij
joozt
@casejxu ja gelukkig was dit het. Met bestellen even niet goed opgelet (Kramp heeft ook zo ontzettend veel dat je soms de verschillen niet eens meer ziet)
Alles op LS werkt perfect ja! We moeten alleen een paar functies nog wat smoren, dat gaat nu net hard zat met de volle liters erop.
+1
casejxu
@joozt nee klopt. In de hydrauliek is er zo verschrikkelijk veel mogelijk!
Haha ja dat zal wel ja. Maar dat is n easy fix
+1
redeagle14
@joozt gewoon de LS een beetje smoren, wordt het vanzelf rustig.
joozt
@redeagle14 LS van het nieuwe systeem naar de wisselklep? Of de complete LS vanaf de wisselklep naar de trekker?
+2
redeagle14
@joozt alleen het nieuwe als dat te abrupt reageert.
josje
Bij fendt zit er ook nog een zeefje in de snuffel leiding bij (in) het ventielen blok.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!