Valtra A-Serie - Is dit wat voor mij?

Onze deutz tikt bijna de 9000u aan en er staan kopende jaren volgens mij wat deffecten voor de deur. Nu had ik gisteren op de beurs eens rondgekeken en merk ik dat de deutz dealer ( verkoopt ook valtra) mij veel liever een valtra wou verkopen. Het zou gaan om een trekker van 100-110 pk en hij zegt de valtra is veel robuuster gebouwd dan de 5 serie van deutz. Nu vroeg ik mij af zijn er hier bevindingen van tfers?
BEboer

Reacties

+1
valmet 605
Ik ben bang dat de dealer gelijk heeft. De goedkopere modellen van deutz zien er prima uit, onderhuids zijn ze enorm gedateerd.

Een valtra A is een basic Valtra bouw en kwaliteit prima.

Ik zou een deutz kiezen als ik veel veldwerk heb waar ik bepaalde snelheden moet rijden de deutz heeft meer versnellingen.
BEboer
@valmet 605 is eigenlijk een trekker om als 2e trekker te gebruiken schudden harken met triltand rijden in nood mss eens ploegen maar eigenlijk 95% mengwagentrekker
zettelmeyer
@BEboer denk dat het daarvoor wel een geschikte trekker is, voor echt veel land werk zou ik voor een jonggebruikte n serie gaan. Deze is iets degelijker en heeft meer versnellingen, en die trekkers kunnen veel uren aan. Ervaring met deutz heb ik niet
valmet 605
@BEboer met een zware mengwagen zou de valtra denk ik beter volhouden als de deutz. Welk model exact kijk je naar?
ronald-deutz-fahr
@valmet 605 wat is er zo gedateerd aan? Ik meende dat ze ongeveer gelijk waren aan onze Agrotron K. Niet het allernieuwste, maar wel 50km bak, 4 aftakastouren, ls pomp als optie, kruishendels hydrauliek etc, ook leverbaar met elektrische ventielen kopakkermanagement..
casejxu
@valmet 605 nieuwe 5 onderhuids gedateerd is onzin. Ze stammen dan wel af van same. Maar zijn behoorlijk door ontwikkeld. En dus ook verbeterd
+1
oanejorrit12
@casejxu vroeger was same helaas al ver z'n tijd vooruit qua elektronica ๐Ÿ™ˆ
casejxu
@oanejorrit12 dat deel is wel iets beter volgens mij. Schakeld ook beter als n same tegenwoordig. Nieuwe 5jes zijn echt hele leuke trekkers. En super simpel maar ook super compleet uit te rusten
BEboer
@casejxu Ik ken niet zoveel van trekkers, weet enkel dat onze agroplus goedkoop was in aankoop maar als je alles optelt is het niet zo'n goedkope trekker geweest... De verkoper zei op de beurs dat vooral de bouw van een valtra a serie tov een deutz 5 serie veel zwaarder is. Maar weet wel niet of zeg maar versnellingsbak hydrauliek comfort duurzaamheid goed zijn bij valtra zeg maar.
+2
ronald-deutz-fahr
@BEboer wij van wc eend adviseren wc eend...
Dan moet je vergelijken met n deutz 6 serie. Die is wel duurder denk ik, maar technisch zal dat eerlijker te vergelijken zijn.
BEboer
@ronald-deutz-fahr weet ook dat de 6 serie beter is maar dan ga je snel 15 20000 eur omhoog en voor een mengwagentrekker...
BEboer
@BEboer btw de verkoper werkt voor dealer die zowel deutz als valtra verkoopt en hij zegt of een 6 serie of geen deutz hij wil die kleinere series nt verkopen. Volgens hem is de lichte valtra serie wel degelijk gebouwd.
ronald-deutz-fahr
@BEboer bijzonder dat die geen 5 serie wil verkopen. Had het er eens met onze dealer over, die zegt als je een grote achtermaaier, grote ploeg, zulke machines hebt, dan moet je een 6 serie hebben, omdat die hef simpelweg zwaarder is, maar voor bijvoorbeeld voor een 24kuubs mengwagen verkocht hij net zo lief een 5 serie. Dat ging al tijden probleemloos.
JoranK
@ronald-deutz-fahr goh. Onze dealer zei precies hetzelfde 😛
ronald-deutz-fahr
@JoranK hmm. Wel toevallig
geraedts
Misschien help je dit op weg.
geraedts
Misschien help je dit op weg.
jehan
@geraedts filmpje is bij mn eigen dealer gemaakt
BEboer
@jehan ga volgende week met dealer in gesprek ook met de dealer van mij cormick due verkoopt ook case maar heb graag elke dealer iets te gunnen
jehan
@BEboer succes met de handel..we horen wel wat het is geworden ..
Fendttrisixfan
@BEboer koop alsjeblieft geen Mccormick, daar word je zeker niet blij van
BEboer
@Fendttrisixfan tot nu toe geeft hij 2400 probleemloze uren maar het is ook een simpele trekker hoor zeggen dat de problemen vooral bij de automatischs transmissies zitten
Fendttrisixfan
@BEboer op mijn werk zijn ze gestopt met ze te verkopen omdat het zo een drama dingen zijn...
BEboer
@Fendttrisixfan oei hopenlijk heb ik meer geluk dan๐Ÿ™„
+2
jehan
Ik zeg gewoon DOEN
+1
schluterman
Inderdaad ik zou het ook doen
Derkmax
Doen, maar let op, Valtra heeft vaak maar 2 aftakassnelheden. Voor deze klasse altijd spaaraftakas nemen !
zettelmeyer
@Derkmax nee de nieuwe hebben gelukkig al 3 aftakassnelheden. Heeft wel ff geduurd
BEboer
Ok bedankt voor de tips komende periode zal ik beslissen of ik hem zal aankopen (y)
valmet6400power
Kwaliteit van Valtra is gewoon goed dus zou hem daarom zeker niet laten staan! Zeker een vrij basis trekker wijkt in essentie niet heel veel af van onze Valmet uit 1992.
+1
Ritchie
Wij hebben er eentje gehuurd deze zomer, maar wat rijdt dat beroerd.. Ding had een paar honderd uur maar schakelen ging al slecht. Sowieso vond ik de afwerking maar mwa, deur van de cabine sloot slecht als je hem 'normaal' dicht deed dus daar moest je wel een beetje je best voor doen. Om maar ff wat te noemen.

De 310 van 20 jaar oud met 11000 uur was een verademing als je daar weer opstapte, zegt wel veel vind ik..
JohnDeere5085
@Ritchie dat een deur van de cabine slecht sluit is gewoon afstellling, kreeg onze jd 5m ook met 100 uur ofzo, bij eerste beurt opgenoemd en nooit meer problemen mee gehad.
rommert14
@JohnDeere5085 inderdaad hier ook met de mf al gehad dat de deur tijdens het rijden openwaaide, was gewoon laksheid want het schroefje was eruit getrild.
Schluterfan
Steven, heb je eens het prijsverschil gevraagt tussen een basis N en een A met ongeveer gelijke uitrusting en vermogen? Vraag mij af of dit veel zou verschillen. Mocht dat meevallen kan je nog altijd voor een N gaan, heb je gelijk ook meer trekker voor je geld lijkt mij. De N zal dan ook een 4cil zijn, de A een 3 dacht ik?

Ging indertijd ook voor een Renault Clio naar de garage en reed ook met een Megane buiten ๐Ÿ˜‚.
BEboer
@Schluterfan Ben maar gewoon eens ah rondkijken hoor en een goeie maat van mij is klant bij vanneste en via via aan de praat geraakt en ga mss toch eens kijken of zo'n valtra iets word, nuja kan nog een jaar duren voor er een andere trekker komt hoor. Maar de deutz heeft nog geen zware operaties gehad is wel altijd iets geweest maar koppeling motor pompen enz zijn nog allemaal onaangeraakt dus ben bang dat volgende keer als er iets is dat het flink wat centen gaat kosten. Daarom ah rondkijken rustig voor iets nieuws.
Schluterfan
@BEboer

Ja geen overhaaste keuzes maken. Je kan ook eens vragen of je er eentje op demo kan krijgen met der tijd, weet je gelijk of het wat voor jou is.
BEboer
@Schluterfan Je hebt gelijk maar ken eigenlijk niet zoveel van trekkers ik heb graag een tractor met weinig op dan kan er weinig breken 😂 Maar moet toch wat basis dingen kunnen
Schluterfan
@BEboer

Als je bij VHK gaat luisteren voor een McCormick (dacht dat hij die ook niet meer verkocht?) of een Case kan je ook nog zien of je een Farmall of Luxxum wat voor jou is. En beslissen kan je na een jaar ook nog wel ๐Ÿ˜‰
Fendttrisixfan
@BEboer weet dat die dealer niet altijd de eerlijkste is...
BEboer
@Fendttrisixfan Ze denken allemaal aan hun eigen zak toch? Hoor hier id buurt dat het eingelijk een super dealer is.
+1
Fendttrisixfan
@BEboer tellers draaien soms wel de verkeerde kant op daar ๐Ÿคฃ
BEboer
@Fendttrisixfan hier id buurt is ook zoฬ‚ fendt dealer die zo een reputatie heeft1๐Ÿ™ˆ
Fendttrisixfan
@BEboer wat is jou buurt?
BEboer
@Fendttrisixfan dicht bij de campina fabriek ๐Ÿ™ˆ
Fendttrisixfan
@BEboer niet zo heel ver van jou valtra/deutz dealer dan?
+1
BEboer
@Fendttrisixfan ner dichter bij huis id zelfde gemeente ๐Ÿ˜‰
Fendttrisixfan
@BEboer zitten daar wel 2 dealers in de buurt, weet nu niet welke van de 2 je bedoelt
BEboer
@Fendttrisixfan hoor vooral van de muynck vroeger toch dat er veel ad uren geslzuteld werd
jehan
@BEboer zoals al gezegd neem een keer een demo trekker van valtra ..een A en dan ook een N serie..persoonlijk zou ik voor een kale N serie gaan
Fendttrisixfan
@BEboer dat weet ik niet, is te ver van mijn deur af, maar dacht in ieder geval dat het niet de andere was want daar werk ik ๐Ÿ˜
BEboer
@Fendttrisixfan heb vorige week eens naar daar gebeld voor die cormick 2e hands maar vroeg nog vrij veel vond ik
Fendttrisixfan
@BEboer is 1 van rond de 100pk zeker?
BEboer
Schluterfan
@BEboer
Heb van die Deutz/Valtradealer ook al verhalen "gehoord" en blijkbaar heeft @Fendttrisixfan daar ook al wat van opgevangen. Alleen is dan altijd de vraag van wat is er van waar. Zolang je als klant zelf maar tevreden bent. Een collega van mij is er ook klant en heeft niets te klagen zei hij onlangs nog.
+1
jammermaarhelaas
Al lezende wil ik graag 1 aandachtspunt in het bijzonder noemen: kijk even of je wel voldoende versnellingen hebt in het door jou gewenste traject. Zag dat de Valmet A er maar 12 heeft in totaal (volgens konedata.net).
+9
jehan
Heb hier een stagaire wijs gemaakt dat als je met trekker achteruit rijd de uren teller ook weer terug liep..oh zei hij vanavond thuis maar is proberen..volgende dag zei hij twerkt niet ..
Hurli356
@jehan maar wat als je motor verkeerd om gaat lopen bij een mechanische teller?
jehan
@Hurli356 daar ga ik maar niet overdenken haha
T930
@jehan bij een km teller van een oude auto werkt dit wel heel vroeger dan
jehan
@T930 ja dat heb ik ook eens gehoord ..daarom kwam ik op die opmerking
T930
@jehan haha het is altijd leuk iemand iets wijs te maken wat achteraf niet klopt zolang je zelf die persoon maar niet bent ๐Ÿ˜‚
BEboer
Vandaag weest testrijden met een a 114 met traploos schakelen vond het op het eerste zicht een degelijke trekker. Had 4x4 versnellingen. Komende week toch maar eens kijken naar een deutz ook zo houd ik mijn blik open.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @BEboer:
traploos schakelen

Hoe gaat dit in praktijk met de 4x4 bak?
Dat ie geautomatiseerd van de ene naar de andere groep schakelt alsof je 16 versnellingen achter elkaar hebt zonder apart van groep te hoeven wisselen?
jehan
@jammermaarhelaas nee je hebt geen 16 versnellingen waar ie auto opschakeld ..je hebt a b c d groep..bij onze N143 moeten we van b naar c met de hand opschakelen ..a b is veld groep en c d transport groep ..het is een simpele druk op de plus die op de rijpook zit ..wil je weer langzamer dan druk je op de min knop ..en bij de T194 moeten we bij elke groep met de hand opschakelen
Fendt926Driver
@jehan en waar vindt je het traplose dan?
Lijkt mij meer full powershift
+1
jehan
@Fendt926Driver ja dat is het ook fullpowers shift..je hoefd er in iedergeval niet tegen aan te trappen
BEboer
Vandaag naar deutz en case weest kijken momenteel licht mzn voorkeur bij de valtra deze heeft 16 versnellingen maar ben vergeten kijken hoe deze liggen kwa verschil nu met de deutz 3l is 6,5km per uur bij 1900tpm en 4l net geen 9 wat wwil zeggen met plozgen dat het verschil sops te groot is. Iemand een idee waar ik zoฬ‚n tabel kan vinden of weet iemand dit?
jammermaarhelaas
@BEboer

Veel types zijn terug te vinden op www.tractordata.com, en dan even kijken bij transmissie, daar staat nog wel eens een snelheidstabel bij. Het is een Amerikaanse site, dus de uitvoering is ook Amerikaans (soms hebben ze daar bijvoorbeeld minder hefkracht dan bij ons omdat ze daar vaker werken met halfgetrokken of getrokken werktuigen) dus in Amerikaanse eenheden, maar veel staat tevens vermeld in metrische eenheden, wel even op letten.

Maar, als je serieus kijkt, dan mag een dealer toch wel de moeite doen voor een snelheidstabel, bijvoorbeeld in een folder of zo?

En, tussen de 3laag en 4laag kan best een versnelling zitten uit een groep hoger, bijvoorbeeld de eerste van de middengroep.
+1
dennisbouter
@BEboer op de valtra website staat die informatie toch zeker wel vermeld
schluterman
@dennisbouter inderdaad die informatie staat gewoon op de site
+3
BEboer
Na even wikken en wegen gaan we morgen de laatste x gaan kijken voor onze nieuwe trekker. Bedankt voor de tips 90รท zeker word het een case๐Ÿ‘
casejxu
@BEboer welk type?
+1
RVM
@BEboer Valtra!
BEboer
@RVM twijfel echt sterk of valtra a 114 hihg tech ofwel case luxxum 110 case is wat duurder 5000โ‚ฌ maar van vaste dealer valtra dealer is 20km ver
jehan
@BEboer zo jij durft ..prijs verschil op de site te zetten ..kan mooie tip zijn voor de verkopers
NH-Ford
@jehan Hihi, morgen ligt er denk een gepaste offerte van case op de mat
CoenNijenhuis
@jehan dan weet je ook meteen wat je aan de dealer hebt..
jehan
@CoenNijenhuis ja er zitten er wat bij die blijven maar zakken met de prijs ..ik zelf hou er niet van ..vroeger met ladewagen kopen gehad hier ..tging tussen een claas en deutz fahr..als jochie heb ik bij gehouden hoevaak de vertegenwoordigers er zijn geweest..beide 8 keer ..de ene was nog maar net weg of de andere stond weer op de stoep ..en maar vragen mag ik weer nieuwe prijs neer leggen ..tot het ons begon te vervelen en toen gezegd we beginnen op nieuw..wie kan de wagen het snelst leveren en wat is dan de prijs ..1 dag later wisten we het ..de prijs was bij beide weer niet te vergelijken met de eerdere prijzen..het verschil was een paar honderd gulden ..maar het werd deutz want die kon de wagen volgende dag leveren ..dealer is toen met unimog aar ede gereden om er zelf een wagen te halen ..
CoenNijenhuis
@jehan Hier heb ik geen tijd om oeverloos te gaan zitten koffiedrinken met vertegenwoordigers, wensen aanhoren, prijs maken en klap op geven, leveren. Klaar...
+2
Fendt926Driver
@CoenNijenhuis hier ook.
Elke vertegenwoordiger krijgt 1 keer de kans om prijs te maken.
En dan doe ik het wel of niet..

Als ze later er nog wat van de prijs af doen waren ze me anders bij de benen geweest
+3
jehan
@Fendt926Driver zo doe ik het ook ..niet dat het vaak voorkomt ..om wat te kopen ..laatst nog grondbakje gekocht ..zag em staan bij een niet te noemen dealer.waar jij best graag zou willen kijken ..omdat er groen erg veel aanwezig is ..zelf bedrag ik mn hoofd dat wil ik er voor geven ..man noemde prijs ik zei daar haal ik hem voor op ..man leek beetje te schrikken .net of hij dacht had toch iets mee moeten vragen ..van die momenten geniet ik van haha
Fendt926Driver
@jehan ja super aktie.

Vaak vraag ik ook al of ze het voor mijn prijs willen missen.
Een blokken wagentje waar ik vraag of ze ze voor 250 euro willen missen krijg je als antwoord dat of er iets bij moet of dat die veel duurder is.
Maar als ze voor 1000 euro te koop staan kun je ook geen 250 gaan bieden maar moet je er gewoon weg blijven.

Mijn vaste dealer bied ik ook vaak een bedrag wat het mij waard is.
En ik kan er ook soms ver naast zitten.
Maar dan drinken we een kop koffie en gaan ieder onze eigen weg verder
+2
case 745 xl
@Fendt926Driver heb het gehad met een dealer voor een nieuwe midipers vorig jaar. Noemde mij de prijs. Ik zei dan ben ik er wel uit want een criap kost net zoveel. Kijkt die me een keer dom aan en gelijk 8000 euro eraf. Heb dus geen handel daar gedaan
Fendt926Driver
@case 745 xl ja rare handel is het.
Maar zo leer je de dealers wel kennen
+1
mdoornekamp
@case 745 xl @Fendt926Driver gewoon uitwringen die dealers. haha.

Op den duur weet je wel wat je aan je dealer hebt. Sommigen geven wel meteen netto prijs.
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt.
Selecteerd zich bij mij ook direct uit.....
+4
JD3010
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
gewoon uitwringen die dealers. haha.

Kun je ook mooi met die loonwerkers doen.๐Ÿ’ช
Fendt926Driver
@JD3010 we hebben hier binnenkort nog maar 1 loonwerker ben ik bang voor
Die heeft al 7 andere loonwerkers over genomen.....
Dus uitwringen was niet mijn idee...
Ik vindt het het fijnst als de kerk in het midden staat.
Leven en laten leven...
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver Poppink?
Fendt926Driver
@Vollenbroek_Lars jij gaat voor de koelkast...
JD3010
@Fendt926Driver Als er nog maar 1 over is, lukt dat al niet meer. Maar waarom dan dealers wel?
Fendt926Driver
@JD3010 ik pers geen dealers uit.
Ik zei alleen ze mogen bij mij 1 keer prijs opgeven en dan doe ik het wel of niet.
Elke keer weer iets eraf doen hou ik niet van.
En ik zeg ze het er ook direct bij
+1
T930
@Fendt926Driver dan begin jij met je zoon toch een loonwerk bedrijf volgens mij ben je goed opweg voor alle machines ๐Ÿ˜‚
+1
Fendt926Driver
@T930 loonwerk is het laatste waar ik aan begin.
Altijd wel weer klanten die zitten te zeuren wat er niet goed was.
Heb ik al meegemaakt.
Was op mijn allerbest gaten aan het boren voor een dennen kweker kwam hij zeuren dat ik er 5cm naast de lijn zat.

Aftakas uit. Hef omhoog
En heb hem zeer veel succes gewenst met handmatig 1 ha gaten boren..
T930
@Fendt926Driver heb je dat echt zo gedaan ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ held, achjoh voor jou 5 andere zal die wel gedacht hebben.
maar is dat echt zo erg dan ?
Fendt926Driver
@T930 tuurlijk heb ik dat gedaan. Het was hem toch niet goed genoeg. En ik deed 110% mijn best. Beter kon ik het niet.

Dan werk ik toch liever voor iemand die het wel waardeert.

Genoeg bedrijven in de buurt waar ik de dam niet op ga.

2 jaar terug belde de hakselaar chauffeur of ik de volgende dag mee kon rijden in de mais bij een boer in de buurt.
Vroeg hem of dat die boer was waar je geen koffie en eten kreeg.
Yup die was het.
Die laat het zelf dan maar ophalen. Mij niet gezien
T930
@Fendt926Driver ja ik weet niet of ik dat gedaan had ik vind wel altijd als ik ergens aan begin dat ik het ook moet afmaken, maar ik snap jou ook helemaal in die situatie. hoe reageerde die kerel erop toen je wegreed ?

tja koffie is zo gegeven en het kost bijna niks ik snap ook niet waarom mensen dat niet doen en een beetje eten kost ook niet de wereld.
en daarnaast is het ook altijd wel gezellig en je leert altijd wel iets als je met andere praat
Fendt926Driver
@T930 ik vindt het niet erg dat ik geen koffie krijg
Ik vindt het erg dat ik het niet kan krijgen.
Ik snap dat als ik een hele dag mais poot op veld percelen dat ze niet weten dat ik er ben ze er ook niet aan kunnen denken.
Maar als ze roepen eigen volk koffie dan weet ik genoeg.

Of tussen de middag bij de trekker komen als je aan het grasmaaien bent. Je laten stoppen en zeggen. Onze zoon moet eten. Het kind van de trekker halen met de woorden.
Maai maar verder....
T930
@Fendt926Driver tja dat is aardig triest ja ik heb zulke verhalen ook wel eens gehoord van de jongens die als loonwerker rijden.
dan zeggen ze gewoon tegen de baas daar hebben we geen zin in schuif die maar achteraan of dat ze halfvolle wagens op het eind toch meerekenen voor vol tarief enzovoort.

en het is zo een kleine moeite even vriendelijk een bakje koffie ook uit een gebaar van respect.
maar ik ken ze ook van die zuurpruimen die niet eens willen teruggroeten als je langsrijd enzovoort. daar moeten zij dan maar mee leven
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver als je een stal met koeien hebt, verdien je niks met een beetje loonwerker. Vaak moet je er al extra op investeren en personeel aantrekken. En het werk in de stal blijft liggen.
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt. Maar in mijn jonge jaren toen mijn vader en de medewerker de boerderij nog deden en ik net van school was verschillende bij baantjes gehad.
Daar zat toen ook loonwerk bij...
mdoornekamp
@Fendt926Driver ok. loonwerk met eigen materiaal?
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp met eigen materiaal meerijden bij de loonwerker.
Of met onze hakselaar 2 karren en vastrijder voor de loonwerker de kleine klanten het gras weg werken .
Of met mijn trekker en verdeler mee in de loonwerkers ploeg.
Maar ook zelf als man mee op materiaal van de loonwerker
T930
@Fendt926Driver kan dat eigenlijk zo met eigen tractor meehelpen bijvoorbeeld als ik in de zomer minder te doen heb of is dat alleen omdat jij je loonwerker goed kent
roscho
@T930 De loonwerker moet het willen. Een stuntel zullen ze niet graag mee laten rijden. En je moet de boel voor elkaar hebben, ook qua verzekering. Het is dan geen burenhulp meer, maar loonwerk. Maar als de nood aan de man komt, zal wat hulp heel welkom zijn.
T930
@roscho nee dat begrijp ik ,ik zat er vorig jaar al aan te denken om misschien bij loonwerker te werken maar is er toen niet van gekomen
roscho
@T930 En je zult afspraken moeten maken over vergoeding of korting op het werk dat ze voor jou doen. Want ik neem niet aan dat je alleen voor de lol wilt meerijden.
T930
@roscho nee gewoon als echt werk bedoel ik het waar je gewoon voor betaald krijgt
Fendt926Driver
@T930 de loonwerker belde mij dan.
En mijn machines hebben wel loonwerkers grootte.
En ik heb ook een loonwerkers verzekering op mijn materiaal omdat ik ook de buren wel eens help en dat goed verzekerd wil hebben
T930
@Fendt926Driver nee dan word dat niks ik als er iets kapot gaat is het waarschijnlijk dan ook voor je eigen rekening en de verzekering die ik nu heb betaal ik vrij weinig per jaar dus dat zou ik ook zo willen houden.
ik ga wel eens een keer solliciteren kijken of ik op gesprek kan komen ๐Ÿ˜‚
Fendt926Driver
@T930 ja ik rij op eigen rekening op eigen diesel en eigen materieel.
En krijg dan betaald en alle schades die volgen zijn ook voor mij.

Machines van de loonwerker zijn tegenwoordig zo complex dat die ook niet zo maar achter mijn trekker passen
T930
@Fendt926Driver dat valt toch nog wel mee wat zit er dan nog meer op zo een machiene meestal toch gewoon aftakas en hydaulic en dan een bestuuringskast
mdoornekamp
@T930 en isobus aansluiting en minimaal 100 liter of zelfs 160 liter olie/minuut
rommert14
@mdoornekamp was bij ons zelfs nog een heel geklooi om een isobus machine aan een isobus trekker te laten werken...
+1
mdoornekamp
@rommert14 ja dat is helaas meer regel dan uitzondering. Isobus is helaas nog niet helemaal iso
T930
@mdoornekamp @Fendt926Driver oke goed dat is een hoop waarover ik nog niet zo had nagedacht haha maar @mdoornekamp kun jij met je 7800 dan niet de werkzaamheden uitvoeren die sommige van jou nieuwere tractoren wel kunnen ?
+1
mdoornekamp
@T930 mijn 7800 loopt niet zo mooi voor de Giga. Past wel als het moet. Minder stroom en olie. De giga stuurt electrisch hydraulisch en vraagt bijna constant olie de hele dag.
+1
Fendt926Driver
@T930 kogelkop trekhaak.of ondertrekhaak.
Gedwongen besturing voor veenhuis op 15 of oude rapide op 18 of nieuwe din norm op 20cm.
Extra stroom stekkers
Via varkens snuit en of 3 of 7 polige stekkerdoos
En dat is niet altijd direct te koppelen
+1
rommert14
@Fendt926Driver daarom is het ook wel eens mooi wat moderns te hebben ๐Ÿ˜œ
JD3010
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
veenhuis op 15

Hoe oud is die Veenhuis? Dat heeft m'n Beco ook, dat is later meer geworden. Begreep dat het daar later 25cm geworden is.
Fendt926Driver
@JD3010 bouwjaar 84.
Boventrekhaak met stuur cylinder rechts.
12000 liter tank
JD3010
@Fendt926Driver Aha, die van mij 1982,zal dan dus wel 'standaard' geweest zijn.
RVM
@Fendt926Driver heb in mโ€™n jeugd aardappelen gerooid bij een loonwerker ( kipper chauffeur ). Ik herriner me nog goed een klant waar we op een zondag met temp tussen de 30 en 35 graden, 4 wagens af land moesten laden. Tussen dโ€™r wagens zat 2 a 3 uur tijd tussen dus als de kippers volgerooid waren moesten we nog lang wachten. De boer en zoon, kwamen alleen als de autoโ€™s dโ€™r waren mee uitrapen aan de stortbak. Als de auto vol was, gingen ze thuis eten en drinken, gaven nog geen koffie of een simpele ijsco weg, terwijl wij in de volle zon op het veld zaten te wachten.
T930
@RVM tja ik herken dat wel word ik persoonlijk erg naar van van zulke lui
Fendt926Driver
@RVM herkenbaar.
Een zelf boerderij ijs makende boer zat wel te pochen dat het super weer was voor zijn ijs.
Maar we kregen er geen.
Neeee.

We konden er wel een ijsje kopen....
roscho
@RVM Je hoorde dan: "De ooonze, komm'n koffie drink'n!!".
hoest
@roscho je zus dat is wel heel lomp.

hier krijgen de loonwerkers wel koffie.
eten zorgt de loonwerker zelf voor
jehan
@JD3010 ja moet je doen .uitwringen die handel ...en dan blijft er een grote over en die bepaald wanneer hij komt ..zie voorbeelden genoeg ...en dan komen er weer van die eenling bedrijfjes ..die niet alles kunnen ..
JD3010
@jehan Als ze maar de juiste kleur hebben, is er niks aan de hand
jehan
@JD3010 huh de juiste kleur ??????
mdoornekamp
@JD3010
Quote:
loonwerkers

die hebben het al zo slecht
+2
JD3010
@mdoornekamp Ze leven nog steeds
+1
jehan
@CoenNijenhuis ja klopt vroeger was het allemaal gemoedelijker ..een van die vertegenwoordigers was er een keer ging later weer weg en mn vader zei toen heeft het helemaal niet over de wagen gehad ..had schijnbaar zin in bakje koffie ...dat kwam ie de volgende keer ook zn excusses voor aanbieden haha
+2
BEboer
@jehan prijs interesseert me ook nt zo hard ik ben gwn koeieboer en heb een trekker nodig om 300u te mengen en 100 150u veldwerk te doen. Ik wil maw een trekker en dealer die betrouwbaar is geef miever vdg dubbele vd prijs en er gaat nooit iets stuk dan helft vd prijs en 30รท onderhoud.
jehan
@BEboer gelijk heb je ..ik ben zelf valtra rijder ..heb de case net ook bestudeerd op de case site ..lijkt me helemaal geen gekker trekker ..
BEboer
@jehan was nooit echt nh fan maar dealer zegt dat deze veel beter uitgerust is fan een nh deze heeft zf versnellingsbak enz ken der niks van๐Ÿคฃ ben gwn bang van al die elektronica maar zonder gaat precies ook nt meer๐Ÿ˜… ook naar deutz 5105 gaan kijken net een speelgoedtrekker als je de achterbrug bekijkt
jammermaarhelaas
@BEboer

En mooi rood is niet lelijk
jehan
@BEboer klopt gevoel hebben bij een trekker of machine bepaald ook veel in een beslissing
T930
@BEboer hoezo is tweedehands geen optie als ik vragen mag ?
BEboer
@T930 ik krijg als jonge landbouwer 15รท vlif steun als ik een nieuwe koop
T930
@BEboer vlif ? wat bedoel je daar precies mee van dat woord heb ik nog niet eerder gehoord
+1
BEboer
@T930 vlaame investeringssteun voor land en tuinbouw
T930
@BEboer aha ja dan snap ik het wel geld dat dan niet voor jong gebruikt of tweedehands waar ook btw op zit ?
BEboer
@T930 nee moet nieuwe zijn zelf demo is moeilijk moet eerste inschrijving zijn op gps systeem krijg je zelf 30% dus ga ik mss ook aanschaffen
T930
@BEboer oke daar had ik nog nooit van gehoord hier in nederland maar erg gunstig geld dat alleen eenmalig of elke nieuwe tractor die je koopt?
BEboer
@T930 is een grote pot geld die ieder kwartaal verdeeld Word. Je moet een aanvraag doen en na 2-3maand weet je of je uitgeloot bent. Eerst worden milieu maatregelen genomen is er nog geld over dan andere zaken zoals machines stallzn sleufsilo... heb je geluk ben je erbij heb je geen geluk kan je het nog een 2e keer aanvragen is het dan nt ok moet je 2j wachten om hetzelfde opnieuw aan te vragen. Ik heb in 2018 aanvraag gedaan voor schudder hark trekker en sleufsilo enkel sleufsilo was goedgekeurd. Dus nu 2020 opnieuw aanvraag voor trekker gedaan hark en schudder heb ik al gekocht en heb dus geen recht meer op steun.
T930
@BEboer oke dat is wel interessant om te weten maar wat gebeurt er dan met het 2de hands spul gaat dat dan metten weg naar het buitenland of word het wel nog verkocht
BEboer
@T930 veel boeren doen geen btw boekhouding en dan is 2e hands interessanter
T930
@BEboer het zal bij jullie dan wel iets anders lopen maar ook tweedehands zie ik hier eigenlijk alleen btw tractoren alleen hobbytractoren zijn marge
+1
Fendt926Driver
@T930 hier heb je (per provincie verschillend) subsidie voor jonge agrariers.
Maximaal 20 000 per 100 000 investering
Voor bedrijfs eigenaren voor dat ze 40 jaar worden (ongeveer samengevat)
T930
@Fendt926Driver ja daar had ik inderdaad wel eens van gehoord maar geld dat ook voor tweedehands ? want nieuw schrijft zo hard af daar doe ik het niet voor
Fendt926Driver
Geld alleen voor nieuw. @T930
Maar kan ook een stuk bij de loopstal aan of een melkrobot
Of een windbreekgaas of zeil aan de stal
T930
@Fendt926Driver oke in ieder geval mooi om te weten
zettelmeyer
@Fendt926Driver hier in Flevoland geld dat alleen voor mileu vriendelijke maatregelen helaas. Zoals zonnepanelen windmolen etc en voor precisie landbouw
Fendt926Driver
@zettelmeyer voor mij is het ook al weer 12 jaar geleden dat ik er aan mee gedaan heb.
Regels zullen nu wel wat anders zijn
jammermaarhelaas
@jehan

Zelf heb ik maar weinig handel te doen, maar valt me telkens weer op dat de dealer/lmb of de handel weinig verschil maken qua prijs, zodra je ook alles meerekent. Laatste was een ploeg, na inruil moest er bij het lmb net iets meer bij dan bij een handelaar. maar lmb (voormalig merkdealer van die ploegen) keek speling van draaikop na, leverde nog een aantal slijtdelen voor een mooie prijs, en was dichter bij. Uiteindelijk was dat gewoon het beste adres, zeker gezien de service die ze voor levering doen.
jehan
@jammermaarhelaas ja is ook veel voor te zeggen
ronald-deutz-fahr
@jehan Indd 1 prijs en daar moet het voor gebeuren. Uiteraard even vergelijken met een ander merk/kleur, maar niet later nog met een nieuw aanbod moeten komen zonder goede reden.
jehan
@CoenNijenhuis ja klopt ..gelukkig zijn beide vertegenwoordigers met pensioen..de opvolgers zijn iets anders ..
Fendt926Driver
@jehan vroeger een verschrikkelijke vertegenwoordiger die overal gelijk wou hebben en mij een keer een zeer minne streek geleverd heeft (is ook met pensioen) gezegd.

In de top 10 van verschrikkelijke vertegenwoordigers sta jij op plaats 1 , 2 en 3
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver ben toch benieuwd naar die streek ๐Ÿ˜œ
+1
jehan
@Fendt926Driver vertegenwoordiger die hier een handel niet kreeg kraakte gelijk het andere merk af ..die hebben we later ook net meer uitgenodigd voor handel
+2
NH-Ford
@jehan Domste wat je kunt doen, nooit een ander merk grond in trappen, maar je eigen pluspunten en voordelen weergeven. En ja, misschien past een ander merk klant op dat moment beter, volgende keer nieuwe kans.
Hier eens gehad dat we beslist een NH moesten kopen, JD was niets... paar maand later verkoopt meneer JD's.
jehan
@NH-Ford en toch gebeurt het nog weleens ..dat merken bij een ander niks zijn ..ik vraag dan aan hem waarom jou merk en niet die van de concollega zeg ik dan ..dat con haal er maar af zegt ie dan ook nog..daarna mag de concollega hetzelfde doen ..heb er een keer goed om moeten lachen hoe ze elkaar afschilderden
NH-Ford
@jehan jammer genoeg wel ja.. is alleen maar slecht voor hun eigen geloofwaardigheid.
MaartenMandemaker
@NH-Ford goh, wie zou dat nou zijn ๐Ÿ˜‚.
NH-Ford
@MaartenMandemaker
Quote:
@NH-Ford goh, wie zou dat nou zijn ๐Ÿ˜‚.

Ben zn naam gelukkig vergeten ๐Ÿ˜‚ twee voorletters en twee achternamen onnie?๐Ÿ™ˆ
MaartenMandemaker
@NH-Ford dacht het wel ja, opereert nu vanuit de nop ๐Ÿ˜…. Die man beweert dat andere merken veel in de werkplaats staan en brandstof zuipen.
ronald-deutz-fahr
@jehan ook kansloos Indd. Met maaier weleens gehad, de groen gele was fors duurder, gaf aan dat dat de reden was voor een ander merk, het andwoord was, maar die is minder goed en gaat minder lang mee.
+2
zettelmeyer
@jehan hier ook zo iets gehad, zaten met de trekker altijd bij een bekende ex merk dealer. Zij boden een gebruikte trekker aan, waren ook bezig met een andere machines en die dealer bood een nieuwe trekker aan. Was goedkoper als die met 1500 uur (zelfde opties) Toen kon er in een keer veel geld af, en begonnen ze te dreigen met dat de vriendschap op het spel stond, en nog meer zulke dingen. Pa en ik er slecht van geslapen, dag later ging er nog meer van de prijs af. Toen de nieuwe gekocht en nooit meer wat van hun gehoord....
+6
jehan
Ik hoop stiekum dat er vertegenwoordigers mee lezen en hier van kunnen leren hahaha
+1
BEboer
@jehan ๐Ÿคฃ bij mij is het rechtstreeks met dealer dat ik handel voor een verkoper ergens kopen is gekkenwerk het is de aftersales die telt
+4
sallander
@jehan andersom gebeurt t natuurlijk ook, zeker als loonwerker, klanten waar je dag en nacht voor klaar staat en die dan naar een ander gaan omdat t zodebemesten daar een kwartje goedkoper is....
BEboer
@jehan zijn 2 stocktrekkerS zijn ook nt 100รท te vergelijken dus weet je nog niks mee btw helft is overnameverschil voor mijn deutz
casepowers
@BEboer hier ook een luxxum 110. Bevalt zeer goed. Luxe trekker werkt allemaal erg fijn. Ook veel hydrauliek liter per minuut, werkt heel mooi.
+2
jehan
@BEboer wij vroegen altijd eerst prijzen zonder in ruil..
case 745 xl
@BEboer heb laatst een luxxum bekeken erg mooie trekkers
BEboer
@case 745 xl men pa was er ook enorm fan van, ik ben altijd bang van elektronica en automatisering mss moet de 30 jarige eens minder denken als een 60 jarige๐Ÿคฃ staat hier ook altijd id stal de trekkers...
jehan
Hahah ja dat bedoel ik
Rickhn
Ik ben niet zo fan van de stugge versnelingsbakken van deutz...
+1
CaseCS130
Beide mooie trekkers waar je prima mee uit de voeten kan denk ik. Succes met de keuze!
+2
BEboer
Zou het een idee zijn om deze trekker uit te rusten met front hef en pto ivm mogelijks maaien met 2 maaiers zonder kneuzer id toekomst? Of is dit gewoon te zwaar voor zo'n trekker?
jasper-santing0
@BEboer Moet zat willen, 110 pk toch?
BEboer
@jasper-santing0 107 de case heb nu een achtermaaier van 3,1m van kuhn
jasper-santing0
@BEboer Zonder kneuzer heb je nu? Dan moet die zat nog een gm802 voorop kunnen hebben. En met echt dik gras maak je gewoon een versnelling lager.
+1
BEboer
@jasper-santing0 Ok, het is maar als je een nieuwe trekker koopt en je zet nu fronthef en pto op dan is het een andere prijs dan als ik over 5jaar zeg dat ik het zou willen 😉
jammermaarhelaas
@BEboer

Misschien kan de betreffende trekker wel door de dealer, met behoud van garantie, gechipt worden voor meer pk's, even afhankelijk van welke het gaat worden, dit dus vooraf bij de handel bedingen als het kan en je wilt dit. Ken iemand met een MF die er op die manier een 20 pk bij krijgt, zonder dat dit in rekening word gebracht, indien het maaien met een front en achter maaier niet wil met 110 pk (wat volgens mij makkelijk kan gezien de koppelkromme van huidige trekkers). Ik neem wel aan dat die nog te kopen frontmaaier ook bij die dealer gekocht moet gaan worden.
arjanvw
@BEboer mocht je er in de toekomst ook een frontmaaier aan willen hangen, zou ik hem persoonlijk een type zwaarder kopen (120). Komt altijd naar je toe iets meer pk's.
+1
BEboer
@arjanvw vandaag zitten denken dat het geen front pto word momenteel zijn we met 2 op de farm en enkel de eerste snee is een zware hap. Maaier is nu 3j oud en werkt vrij vlot mocht frontmaaier ad orde zijn kunne we over 5 of 10j de frontlader trekker inruilen op 1 met front pto of loonwerker laten maaien. De nieuwe trekker moet op zelfde spoor staan vd deutz ivm dubbel lucht en sproei spoor voor maรฏs dus is eigenlijk bedoeld als kleine handige trekker waar we ook mee kunnen ploegen en maaien i dien nodig
mdoornekamp
@BEboer wel fronthef of helemaal niks. Later opbouwen valt ook nog wel een beetje mee. Moet toch sowieso bij de dealer gebeuren. Komt niet af fabriek met hef
arjanvw
@mdoornekamp Bij JD ook niet? Zijn wel meer merken waarbij die er standaard mee uit de fabriek komt. Fendt, MF, Claas komt die compleet uit de fabriek.
+1
joozt
@arjanvw bij JD ook vanuit de fabriek geleverd inderdaad!
mdoornekamp
@joozt jd kan eigen fronthef af fabriek of later een Zuidberg/Sauter. Bij Valtra beetje het zelfde
joozt
@mdoornekamp Ah ik wist niet dat je dat bedoelde. Dat zal inderdaad zo zijn ja! Ik dacht dat de vraag was of een fronthef bij JD altijd bij de dealer opgebouwd werd.
+2
arjanvw
@BEboer precies, als je niet oppast wordt een nieuwe 2e trekker alsnog heel luxe en duur uitgevoerd. Moet wel zeggen dat wij spijt hebben dat we bij aanschaf van onze voer en schud/hark trekker geen fronthef gekocht hebben. Af fabriek was een eenvoudige fronthef niet heel duur. Nu hebben we er ook weleens zwaardere werktuigen aan en is het toch een zwaar klusje om de frontgewichten er op en af te doen. Maar snap je punt!
+2
CaseCS130
@BEboer Kan prima en ga je veel plezier van hebben! Wij hebben het jaren met een Steyr 9094 gedaan. Breedte en wel of niet kneuzen er een beetje op afstemmen, en anders wat langzamer rijden. wij reden toen met 5 meter schijvenmaaiers en kneuzers erop. In een hele dikke 1ste snede konden we dan niet zo hard rijden maar het ging nog altijd fors vlotter dan met 1 maaier. En alle latere snedes had je er nog veel meer plezier van. Nu rijden we nog steeds bijna altijd met 110pk voor 5,5 meter terwijl er ook wel een 6 cilinder 130pk aanwezig is.
mdoornekamp
@CaseCS130 beetje rustiger rijden met de maaiers geeft ook een langere levensduur. Maaien met 18 km/u komt er ook wel op aan.
+1
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp de messen slijten harder als je langzaam rijd ๐Ÿ˜‰
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ok. Dan geen vicon kopen met 3 messen per schijf
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp klopt dat werkt ook niet positief op messen slijtage
Wij hebben het wel, niet bewust voor gekozen maar het maait goed en kan met 1 kant mesjes per jaar toe. Valt nog mee dus..
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ok. Hier een Vicon tripple met 130 pk. (geen kneuzers). Maar met roest rijdt ie nog 6 km๐Ÿ˜…
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp dat schiet slecht op.. al is 130 pk krap zat in dik gewas, 160 had al heel anders geweest denk ik.
CaseCS130
@mdoornekamp het is zoals @Fendt926Driver al zei van de week, ook al rij je twee keer zo hard met een enkele maaier dan nog ben je vlotter met een dubbele. Minder overlap, minder draaien en keren en als bonus zit je veel lekkerder omdat je minder hard over het land rijdt. Wij schuiven hier regelmatig een perceel maar toch blijft het moeilijk vlak hier, dus harder dan 15 door het land is een aanslag op materieel en mens. In de praktijk doen we meestal rond de 10-12kmh.
+1
Noorderling
@mdoornekamp
Denk dat hoe vlak je land er bij ligt een grotere invloed heeft op de levensduur dan de snelheid. Met vlak land kun je flink druk zetten op de bodemontlasting omdat de maaier toch niet gaat springen, dan zweeft de maaibalk over het land en is er weinig loos. Zijn zelfs trekkers met veerring op de achterhef, dat in combinatie met bodemontlastig werkt erg goed, kun je de piekbelastingen aardig inperken.
Volgende puntje is dan wel het keren, of je langzaam afremt met een vario of de klappen van de versnellingsbak door machine en trekker gaan.
mdoornekamp
@Noorderling met hoge maai snelheden ben je haast verplicht een vario rijden. Anders schokt het wel aardig die laatste powr shift trap naar 18 km.
Fendt926Driver
@mdoornekamp loonwerker hier vroeger met de 7710 maaide met een tripple.
Maar elke powershift trap met de koppeling schakelen.
mdoornekamp
@Fendt926Driver en met een 4 traps powr quad kom je dan niet harder dan C4. Krap 15 km
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt. Maar met 160 pk en een tripple met kneuzer kun je ook niet harder
rommert14
@mdoornekamp hier schakelden ze elke keer terug van d naar de c en weer terug met de 7820
mdoornekamp
@rommert14 als je lange percelen hebt, kun je nog een keer naar D gaan
rommert14
@mdoornekamp ja maar het is wel behelpen
rommert14
@mdoornekamp hier met de 7624 geen last van gehad, gewoon elke keer 4 keer terug schakelen, of de koppeling intrappen met keren zoals mn pa het doet.
mdoornekamp
@rommert14
Quote:
koppeling intrappen

dat vinden je koppelings platen ook niet fijn
Fendt926Driver
@mdoornekamp koppelings platen zijn sterker dan powershift paketten
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver dus met ploegen rij je ook in de versnelling weg waarin je ploegt? dan snap ik dat je voor een automaat bent gegaan...
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr met de 614 ploegend rij ik in de versnelling weg waar ik ook verder in rij.
En dat is ook met stationaire motor
rommert14
@Fendt926Driver ja omdat die een vloeistof koppeling heeft zeker?
+2
mdoornekamp
@rommert14 en zandgrond. Daar gaat alles vanzelf. Op de klei moet je wel wat beter je best doen
rommert14
@mdoornekamp geloof ik wel
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver ja dat kan dan. Ik schakel 2x op met powershift, zonder zou ik niet met die snelheid kunnen ploegen denk ik.
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ik shift ook vaak 1 of 2 keer op. Ik zet de soft shift dan wel uit. Zodat ie hem lekker vlot pakt.
+1
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp ik kan niks instellen kwa agressie, mis het ook niet.. de shuttle hendel zou ik wel op agressie willen instellen, dat mis ik dan weer wel..
oanejorrit12
@ronald-deutz-fahr de K even aan de laptop๐Ÿ˜
ronald-deutz-fahr
@oanejorrit12 dan kan je wel stugheid verstellen? Of je bedoeld 30pk erbij?
JoranK
@ronald-deutz-fahr dealer kan gevoeligheid powershuttle wel aanpassen meen ik.
ronald-deutz-fahr
@JoranK oh ja, maar met ploegen of zoiets wil ik m lekker stug hebben en met grasland bemesten of maaien mag die wel wat soepeler. Met maaien in de 3 pakt die hem al niet. Is buiten de veilige zone denk ik
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Maai jij in de 3?
ronald-deutz-fahr
@MulderDeutz1 ja, 1000eco 1600 motortoeren. Vgm gaat die in de 3l 15 dan
+1
oanejorrit12
@ronald-deutz-fahr klopt dealer kan agressie instellen, net zoals je dat bij de nieuwe modellen zelf kunt doen met dat schuifknop je wat op de shuttle zit. Dan moet je op t grasland je koppeling maar gebruiken 😛 en dat van in de 3e versnelling wisselen van rij richting kan bij die van ons wel
ronald-deutz-fahr
@oanejorrit12 ja Indd, dan maar met voetkoppeling. Met de tank wel jammer, met maaien rem ik vaak toch ff bij als ik steken moet
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr En dan draai je de zode er niet uit op de kopakker?
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver [quote]koppelings platen zijn sterker dan powershift paketten

[quote]

zou kunnen. Als ik veel ga maaien, koop ik misschien wel een vario.
rommert14
@mdoornekamp weet ik, gelukkig is het zijn eigen materiaal ๐Ÿ˜€
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
dat vinden je koppelings platen ook niet fijn

Doe ik ook altijd hoor, terugshiften terwijl de trekker volgas loopt/ rijdt kan niet goed zijn voor een trekker. Dus vaak even de koppeling erbij als ik terug moet shiften en anders op de kopakker koppeling in, uit laten rollen, terug shiften en weer verder. Een vario werkt daarin dan wel mooier, maar (nieuw) een beetje duur voor een "simpele koeienboer"
MaartenMandemaker
@CaseCS130 9094 heeft wel een 4.4 liter motor tegen een 3.4 liter.
CaseCS130
@MaartenMandemaker Ja, klopt. Nu maai je meestal wel met veel toeren dus meestal zit je dan ook wel rond max vermogen. Maar heb zelf geen ervaring met die blokken.
+2
Bakker S
@BEboer Als u van afwisseling houdt, koop dan geen Valtra. We hebben er 2. De 6800 in 2001 nieuw gekocht en motor en versnellingsbak nog niet open gehad. Met 9000 uur een nieuwe Koppelingsplaat. En met 11000 nieuwe hydroliekpomp. Staat nu tegen de 13000 uur aan. Het zijn degelijke trekkers. Kan van Deutz of case eigelijk niks zeggen omdat ik die niet heb. Succes met uw beslissing.
Derkmax
Moet wel lukken, heb een paar jaar met CS 110 met 2 Claas 3 meterse maaiers gemaaid (zonder kneuzer) ging prima. Gewoon 10-13 km/h. Harder wil ik ook niet.
+1
jehan
Al eens gedacht aan een demo trekker ..
+1
Schluterfan
@jehan

Dan komt hij niet in aanmerking voor de Vlif steun 😉. Uitleg hierover staat hierboven
+1
hobbyboer
@Schluterfan alleen proberen en dan beslissen welke je nieuw koopt bedoeld @jehan denk ik
+1
hobbyboer
Proefrijden is sowiso een heel goed plan, ik heb nog nooit een trekker gekocht zonder eerst met eenzelfde type te rijden.
De chauffeur is toch het belangrijkste deel van een trekker dus die moet het zo goed mogelijk naar zijn zin hebben.
Ik zou beide van bovenstaande trekkers niet kopen
mdoornekamp
@hobbyboer jij zou voor de John Deere 6110M gaan
+2
hobbyboer
@mdoornekamp Een R AutoPowr als nieuwe hoofdtrekker en de bestaande hoofdtrekker doorschuiven/promoveren tot mengwagentrekker.
(Of stoppen met mengen????)

Of...of..., iedereen moet lekker zelf weten, ik zou niet zo'n goedkoop hok kopen.
Liever nog een 'basis n-serie' zoals hierboven ergens genoemd wordt om even merkneutraal te blijven of eventueel een gebruikte.
+1
Ford revisiemotor
@hobbyboer
Jij hebt met beiden trekkers gereden, begrijp ik hieruit?
jehan
@hobbyboer nee gewoon zoals ik het zeg ..demos blijven geen demos ..die worden ook gewoon verkocht ...
MulderDeutz1
Ga je voor nieuw of jong gebruikt? Ik zat moois te koop met 2000-3000 uren. Zou ik nooit een nieuwe voor willen.
+1
Fendt926Driver
@MulderDeutz1 hierboven staat dat alleen op een nieuwe subsidie zit.
Niet op 2e hands
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Misschien is een tweedehands zonder subsidie evengoed nog voordeliger, alleen dan heb je minder financiรซle trucjes om de belasting wat te drukken.
Fendt926Driver
@valmet6400power klopt.
Dat is voor iedereen een eigen afweging
+2
roscho
@BEboer Mijn zwager heeft 4 Valmets, 705, 6100 en 2x 8150. Op de 705 na (die is wat onhandig in de bediening) bevallen ze allemaal goed en ze zijn allemaal zonder grote reparaties over de 10000 uur gekomen. Hij heeft ook nog een paar jaar een Deutz Agrotron gehad, daarmee niks dan gedonder. Uiteindelijk is het ding door kortsluiting in de kabelboom naar de cabine in de fik gevlogen, maar het elektrisch gebeuren was niet het enige probleem. Verder kon je er heel moeilijk zelf iets aan doen omdat alles in- en ondergebouwd is.
Een van de 8150's loopt met frontlader, dat heeft nu 2x een nieuwe koppeling gekost, maar daar wordt ook veel werk mee gedaan. Ik heb regelmatig op die 8150's en de 6100 gereden en ik verdraag me er goed mee.
Er zijn vast meer trekkers die uitblinken door degelijkheid, bij mijn zwager heeft Valmet/Valtra zich bewezen. Als er bij de nieuwe typen iets van de oude degelijkheid is blijven hangen zit het wel goed.
Is het niet mogelijk dat je voor bijv. 2 weken een demotrekker te leen krijgt, evt. tegen vergoeding en daarna nog een andere? Dan kun je de trekkers die bovenaan je lijst staan in alle rust bekijken en proberen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra A-Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!