Onlangs heb ik een F2L612 gekocht, uit 1957. Op de weg naar huis (rit van 15 km)bleek de dynamo erg heet te worden. Maar alles bleef draaien en we zijn thuis gekomen. Echter bij een volgende start kreeg ik 'm niet aan de praat. Er bleek ook een te lichte accu in te zitten (75Amp) die ik heb vervangen door een 95Amp, want bijladen deed hij dus niet. Bij controlemetingen kreeg ik geen spanning van de dynamo naar de accu. De dynamo is gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Hij was volledig verkoold. De spanningsmeyer heb ik niet meer kunnen testen. Nu krijg ik het advies een wisselstroom dynamo te plaatsen, ik zie ook de voordelen daarvan.
Wie heeft ervaring met deze vervangingsklus en wil me tips geven over hoe ik dat moet aanpakken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz F2L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Het makkelijkste bij een autodemontage bedrijf een geschikte dynamo te kopen. Alle wisselstroom dynamo s hebben een interne regelaar. Je moet dan wel montagesteunen aanpassen en misschien de v snaar poulie.
geplaatst, alleen snaarschijf overgezet, 118 eur