Illustratie van:

John Deere 7820 - Blazer/airco geen stroom

Hey,
Drie dagen geleden ging plots de blazer van onze 7820 uit, sindsdien wil die niet meer aan, al even met de zekering en relais geprutst maar die werken prima, weet iemand waar de kabels langslopen en waar de motor zit? Ik heb wel genoeg van het lmb bellen πŸ˜…

Deel dit topic

Reacties

JDuitW
Bij de 7010 zit de blazer onder de stoel, en die willen van die type wel kapot gaan. weet niet of die van de 7020 het zelfde zijn
967BJW
Bij onze 7730 ook al eens blazermotor kapot gegaan
rommert14
@967BJW is niks waard zonder blazer met zo'n cabine
967BJW
@rommert14 Neen dat is zeker... Heel waarschijnlijk heeft de blazermotor het bij jou ook begeven.
rommert14
@967BJW maar ik wil dat graag even testen πŸ˜‰
Fendt926Driver
@rommert14 zoek de blazer op en zet er gewoon 12v op.
Dan weet je of de motor nog doet.
Dan kun je zoeken waar de fout zit.
Zekering was niet kapot dus doorgebrand is die niet
rommert14
@Fendt926Driver ja zo kan ik het ook even proberen, waar haal je zo snel de stroom even weg? Van de zekeringskast?
Fendt926Driver
@rommert14 start accu......
Massa klem op het frame van de blazer
En stroom kabeltje aan de plus klem
mdoornekamp
Deden alle standen het nog wel voordat ie stuk ging? Blazers kunnen inderdaad wel stuk gaan. Er zitten 2 in. Misschien was 1 al langer stuk. Effe stoel en bodemplaat eruit halen.
rommert14
@mdoornekamp nee alle standen deden het nog, moet echt de stoel eruit joh? Dan laat ik het maar....
Fendttrisixfan
@rommert14 stoel uithalen valt goed mee hoor
+1
casejxu
Oh kijk aan @AVA niet alleen deutz heeft ze op n waardeloze plek zitten
+3
Fendttrisixfan
@casejxu enigste verschil is dat je bij deutz de complete cabine moet afbreken en dat het bij een jd in een halfuurtje wel lukt
+1
casejxu
@Fendttrisixfan jaa is bij deutz wel n klusje... 6 uurtjes deed ik er over
rommert14
@casejxu het moet ook altijd duur wezen....
967BJW
@rommert14 er zit 1 motor onder de cabinevloer aan de cabineluchtfilter. Als je de filter uithaalt kun je evt zien of hij nog draait. De 2e motor zit waarschijnlijk onder de stoel...
rommert14
@967BJW maar als er twee zitten is het toch raar ze beide zomaar uitvallen...
Fendttrisixfan
@rommert14 meestal is er 1 al langer stuk maar weet je het gewoon niet
rommert14
@Fendttrisixfan aha, het is wel zo als ie een tijdje draaide dat er geen lucht meer uit kwam
+1
koenclaas
@rommert14 Dan is vrijwel zeker de ventilatormotor kapot.
bartjuh
@rommert14 heb ik eens met een 6 215r gehad. Daarbij draaide de ventilator prima. Maar doordat vorstbeveiliging in condensator kapot was vroor de lucht toevoer richting cabine helemaal dicht... Poosje de airco uit(ventilator aan laten) en dan kwam er weer lucht
rommert14
@bartjuh aha, zag laatst wel dat er een leiding bevroren was onder de cabine laatst.
Fendttrisixfan
@casejxu heb het 1x gedaan bij een 7250 en waa niet het aangenaamste werkje
967BJW
@Fendttrisixfan bij een 7r zit die motor in het dak?
Fendttrisixfan
@967BJW zou heel goed kunnen, heb ze nooit moeten uithalen van 7r (6r wel veel) maar aangezien de filter in het dak zit zal de motor er wel niet ver van zitten
casejxu
@Fendttrisixfan t begint al met die zware klote stoel.... nieuwere series 6 nof 7 nog nooit hoeven doen. En dat blijft voorlopig ook nog zo☺️
trekkerdockter
@casejxu wil de baas geen nieuw hertje voor dr bij😜.
+1
casejxu
@trekkerdockter dat wil het personeel niet 😏😏. Of iig geen hert 😁
rommert14
@casejxu toch niks mis met een hert πŸ˜‰ ik ben helemaal onder de indruk van de 8345r sinds ik een ritje mee ben geweest....
+1
casejxu
@rommert14 we hebben m liever niet haha. Goeie ervaringen met deutz. En zoon van de baas en ik doen het meeste trekkerwerk dus dan is de keuze makkelijk. New Holland komt er zeker niet meer. Dan is de kans op jd nog groter
rommert14
@casejxu nee dat is dan ook weer zo
casejxu
@rommert14 n k krijg er binnenkort weer een klus bijπŸ‘Œ
rommert14
@casejxu en dat is?
+3
casejxu
@rommert14 spuitlicentie halen en dan volgend jaar aan de bak met de nieuwe spuit
+2
rommert14
Blazer doet het weer, bleek toch een of andere zekering te zijn... πŸ€·β€β™‚οΈ
+1
mdoornekamp
@rommert14 dan blijkt john deere toch weer goedkoop in onderhoud te zijnπŸ˜‚
+1
rommert14
@mdoornekamp haha ja begon allemaal wat duur te klinken πŸ˜‚ op naar de 20000 uur πŸ’ͺ
MulderDeutz1
@rommert14 Lekker gevoel is dat he, haha
rommert14
@MulderDeutz1 nouja... het boek sprak maar over twee zekeringen voor de blazer en die waren beide goed πŸ€·β€β™‚οΈ
rommert14
Inmiddels de airco vloeistof eens bij laten vullen, volgens de monteur is er geen lek maar ondanks dat er weer vloeistof in zit nog steeds geen koele lucht, de blazer doet het overigens wel gewoon. Wat kan dit zijn en kan je er zelf aan sleutelen of veroorzaakt dat alleen maar meer ellende?
CaseCS130
@rommert14 misschien iets met de pomp. Pas op dat je geen leidingen losmaakt of gas laat ontsnappen. Een snuif ervan is zeer ongezond en je kan er zelfs onwel van worden.
JD 6110
@rommert14 heeft het dan niet met de temperatuur voeler te maken? Of bevriest de airco pomp ?
rommert14
@JD 6110 geen idee, er gebeurd niets behalve hete lucht blazen.
Fendttrisixfan
@rommert14 kan ook zijn dat de verwarmingskraan kapot is, dan krijgt de airco hem ook niet koel
rommert14
@Fendttrisixfan ik heb de zekering van iets wat de compressor koppeling heet eruit gehaald, en dan hoor je een relai klikken, maar er gebeurd niets, normaal was er een bijgeluid als je de blazer aan deed. Toen ik deze zekering afgelopen zomer vervangde begon hij ineens te koelen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
46
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN