Illustratie van:

Ford 8630 - Waar is zijn keeringen te verkrijgen?

Ik zoek keeringen want ja het is een ford

Deel dit topic

Reacties

+5
BroekieJD
Want ja het is een Ford? Bij alle trekkers komt er een punt dat er iets vervangen moet worden. Hier kun je keerringen kopen.
bepcoparts.com
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @BroekieJD:
Bij alle trekkers komt er een punt dat er iets vervangen moet worden

Precies
dennisbouter
@BroekieJD er is geen trekker die zo hard lekt als een ford dat weet toch iedereen?
+1
BroekieJD
@dennisbouter alle trekkers beginnen te lekken op een bepaald punt, het gaat er veelal om hoe je hem onderhoud.
mike_v
Als je lang genoeg laat doen stopt het toch vanzelf @dennisbouter 👍
dennisbouter
@mike_v dat wel ja
+1
dennisbouter
En wat zou je denken van gewoon bij de NH dealer bij mijn 7810 hebben we een blikje toevoeging in de motorolie gegooit dat zou rubbers en keerringen zacht kunnen maken waardoor het lekken weer stopt
selectford
@dennisbouter werkt dat ook als de krukaskering lekt?
dennisbouter
@selectford dat kan ik je over een paar maanden vertellen, ik rij niet zo veel ook nog niet veel gereden na dat blikje en hij staat nu bij spuiter
Maar dat blikje kost een paar 10tjes. Ga je die trekker splitsen wat kom je dan tegen? het begnt met een krukaskeering dan zie je een krukaslager wat wel veel speling heeft en je eindigt met een complete motorrevisie. Maar mijn LMB/ tuinparkmonteur heeft ook een alternatief goed afkitten langs onderkantblok en dan gaat de olie via een gat in koppelingshuis naar buiten en daar een nippel in maken en het opvangen in een potje. Maar dat is plan B we hebben nu eerst blikje geprobeerd
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @dennisbouter:
Maar mijn LMB/ tuinparkmonteur heeft ook een alternatief goed afkitten langs onderkantblok en dan gaat de olie via een gat in koppelingshuis naar buiten en daar een nippel in maken en het opvangen in een potje.

😀 Kan natuurlijk wel, maar je hebt kans dat ook de koppelingsplaat vet wordt, en zich na verloop van tijd vol zuigt, dan gaat de koppeling happen bij het koppelen.
dennisbouter
@jammermaarhelaas zitten gaten onderin 🤔 maar misschien stopt hij nu wel met lekken
jammermaarhelaas
@dennisbouter

Ik dacht hierbij aan een 4 of 3 cilinder, wanneer daar de prise as kering gaat lekken, loopt de olie langs de prise as richting de koppelingsplaat, en zo word deze vet van de olie, en raakt na verloop van tijd doordrekt. En wat onder in het koppelingshuis terecht komt loopt via het lekgaatje weg naar buiten. Aan de kleur/samenstelling van de lekolie kun je al wel vrij goed zien of het motorolie is (krukaskering) of transmissie olie (prise as kering).
Ik weet niet of je een powershift hebt of een dual power, dat had ik eerst moeten vragen, plus dat ik niet weet of het bij een 8630 dan in principe net zo zit als bij de 3 en 4 cilinders, maar die kans lijkt me zeer groot.
Is het een powershift dan is het een heel ander verhaal, daar heb ik geen ervaring mee, maar na verloop van tijd willen die ook wel gaan lekken.
dennisbouter
@jammermaarhelaas ik heb een 7810 dual power en hij lekt ook transmissie olie uit het gaatje met de splitpen maar dat is niet zo veel, de manier van bouwen zal bij 6 cilinders wel het zelfde zijn als bij de 3 - 4 cilinders
jammermaarhelaas
@dennisbouter

Klopt, de 7810 is feitelijk een 7610 met een 6 cilinder er voor. De 8630 is van voor tot achter weer een slag zwaarder uitgevoerd, vandaar mijn slag om de arm.
selectford
@dennisbouter ons hadden ze gezecht dat je het veertje dat in de kering zit kleiner moet maken
+1
dennisbouter
@selectford dat zou zomaar kunnen maar vaak worden die rubbers hard, die tussen motorolie filter lekte ook aardig en die brak in stukken, en om het veertje van de krukaskeering kleiner te maken moet hij nog steeds door midden
selectford
@dennisbouter ja dat is zoo maar een dag sleutelen en hij is gesplitst. Maar liever niet natuurlijk
dennisbouter
@selectford ja als het bij 1x blijft maar de vraag is waarom lekt de keerring, heb je ook veel carterdruk?
selectford
@dennisbouter nee niks
wouterdp
@selectford

Een 7810 is op 1 uurtje ook wel gesplitst.
selectford
@wouterdp ja het splitsen zelf is nie zoo moeilijk maar als er om heen en het even goed weg zetten van als ben je er toch even mee bezig
+1
caseboy
Keerringen zijn meestal standard maten en uitvoeringen en zijn bij de meeste technische groothandels te verkrijgen. En via de NH dealer kun je er ook aan komen
+2
county854t
Hallo Jelle, wat is er mis met n ford? Als je liever n ander merk rijd dan verkoop je m gewoon aan n echte ford liefhebber.
Verders kan je waarschijnlijk al je keerringen die je nodig hebt gewoon bij de dichtstbijzijnde NH dealer bestellen. In jou geval Slecoma in boekel. Anders bij Vissers in bladel
dennisbouter
@county854t aan een echte ford is een hoop mis, als hij niet lekt zit er waarschijnlijk geen olie in
Als hij niet roest en rookt dan is het waarschijnlijk een Chineese namaak, een echte ford lief hebber weet dat😂
jelle-verkuijlen
@dennisbouter ja moet in ieder geval een langere pijl stok hebben
+5
RPCounty
Als je dr van die goedkope krukaskeerringen in zet uit die sets dan kun je idd wel aan de gang blijven. Wij drukken dr altijd viton keerringen in. De stapel siliconen shit achterste keeringen is zo hoog dat we ze gewoon voor niks weg geven voor degene die denkt van als ie maar dicht is en niet op lange duur denkt......
Ford 8700 force
@RPCounty Ok als ik van sommige de reacties lees hoe sommige aan hun trekker sleutelen, bedank ik voor de eer.🙄
dennisbouter
@Ford 8700 force alles heeft een prijs, als je die prijs niet kunt betalen dan ga je wat anders proberen 🤔

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0