Illustratie van:

Ford 8210 - Aanlassen Vanghaken Walterscheid CatII

Ik heb bij BartsParts een setje Walterscheid vanghaken op de kop getikt en die wil ik graag aan de heflatten van mijn Ford 8210 GenI lassen. Moet ik de vanghaken uit elkaar halen voor het lassen en later weer in elkaar zetten of kan ik ze gewoon eraan lassen?
Maw, kan er iets intern kapot gaan door de hitte van het lassen?

Kerstgroet van Bouke

Deel dit topic

Reacties

Hkramer
Wij lassen ze er zo aan.
atlaspower
De klem niet aan de bewegende delen zetten
contitour
@atlaspower Misschien voor de hand liggend, maar wel belangrijk dat de massa zich niet vastlast; goeie tip.
atlaspower
@contitour je kom echt van alles tegen bij de beunhazen, dat je denk van hoe is het mogelijk,, dus je kan het er maar beter bij vertellen, ook zou het veertje door kunnen branden
+1
RobVolvo
Nee kan niks in de haak kapot gaan door het verwarmen. Wel is het misschien verstandig hem even vol te spuiten met antispatspray, zodat er geen lasspetters zich hechten aan de interne onderdelen waardoor het openen van de haak bemoeilijkt wordt. Zorg met het lassen ervoor dat je goed inbrandt en een doorlassing maakt, dus de nieuwe haak niet tegen de lat aan leggen en vast hechten, maar zorg voor een 3/5mm ruimte ertussen en dan pas hechten, hierdoor is je las ook aan de andere kant zichtbaar en dan las je steeds om en om aan iedere kant, om het kromtrekken tegen te gaan. Maak er ook een goede V-naad aan en las beide kanten in 2 á 3 keer vol. En houdt de originele hoek van de vanghaak tegenover de heflat hetzelfde! 😉
contitour
@RobVolvo Yep, opvullen met lassen. Ik las nu met 1.2 mm draad max. 400 ampere dus dat komt wel goed. Weet jij of standaard SG2 draad goed genoeg is, of moeten er andere legeringen op?
Voor de hoeken gebruik ik een zweihaak. moet dan wel goedkomen.
RobVolvo
@contitour Op het werk lassen we ze gewoon met mig/mag met standaard draad. Nog niet 1 afgevallen dat ik weet. 😛
atlaspower
@contitour PS hoe warmer je las, hoe zwakker de las,, 1,2 mm 400 amp ?? dan gaat er iets echt niet goed, bij 300 amp is het al een snijbrander, je kan beter met een lagere spanning meerdere lagen liggen, dat is ook nog eens veel sterker , rond de 280 amp is mans zat
contitour
@atlaspower Gelukkig zit er een regelknop op de machine, ik bedoelde niet dat ik op 400 ampere ga lassen! Dan is het idd een snijbrander.
Ties6210
@RobVolvo ik heb er van de week ook nog twee haken aan gelast en heb hem goed laten in branden maar als de het doet met 3 keer per kant ben je wel een hele snelle
RobVolvo
@Ties6210 Ligt wel aan je lasapparaat natuurlijk. Maar eerst een goede doorlassing op een iets lagere stand en dan per kant 2x vol zwaaien op hoge stand ben je een heel eind 😛
contitour
@RobVolvo Ik ben zelf niet zo van het zwaaien, liever een paar extra rechte lassen leggen.
+2
contitour
Het spul is verzonden en zal komende week wel binnenkomen. Bedankt voor alle tips en ik zal wel een foto posten met het resultaat.

fijne 2e kerstdag allemaal
contitour
Het is gelukt. Zoals belooft bij deze een foto van het resultaat. Moet alleen nog even blauw worden gemaakt, had ik niet meer staan.

(klik om te vergroten)

Vanghaken Ford 8210
+1
JoramH
@contitour Blijft leuk om te lezen wat het eindresultaat is nadat iemand een vraag steld:)
roscho
@contitour Lijkt wel goed met die zwarte armen. Ik zou het zo laten.
Clayson M80
Lijken wel zwarte sloffen om de hef armen
+1
hobbyboer
@Clayson M80
Met krimpkousjes vast gezet... 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8210 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0