International 624 - Velgplaten in andere velg.

Hallo TF-ers,

Onder mijn 624 zitten nu 15.5 38 banden. Deze banden zijn slecht en ik wil breder. Nu heb ik een set 540/65-38 ers staan. De nieuwe velgen heb ik ook al gezien, alleen zitten waarschijnlijk de bevestigingspunten van de velgplaat te ver na het midden. Dit betekent dat de banden tegen het spatbord aan komen. Wat is de beste oplossing om dit tegen te gaan? Velgplaten omdraaien (aan de bolle kant zijn ze niet glad bij de wielbouten)? Of tussen de plaat en de punten busjes met lange bouten er tussen doen? De plaat zit met 8 m16 bouten vast.

Alvast bedankt.
Corne S

Reacties

Deutz-5006
Denk tog echt plaat omdraaien hoor! met busjes er tussen is veel minder stevig, je moet er zo kort mogelijk op bouten!
Corne S
Alleen de platen (nu aan de buitenkant), zit speciale gaten voor de conische moeren. Wanneer die plaat omgedraaid wordt, zit hij niet glad tegen de steekas aan.

Nadeel van omdraaien is, dat het er minder origineel uit ziet.
Jahn
Ik zou gewoon die 540 -65 r38 aan mij verkopen 😛
Corne S
Wat bied je?:P
Jahn
Noem es een prijs 😉 pb maar
dx11
Ik heb nog wel van die platen liggen. die zijn wel aan 2 kanten vlak, en het kan ook wel zijn dat de bolling anders is.
dx11
...
fiatfan
Ik heb ook nog velgplaten liggen van international
Corne S
@fiatfan: van welk type komen ze af?

@Jahn: bij 1500 euro ga ik erover nadenken, maar ik wil ze eigenlijk niet kwijt. Bovendien is deze maat moeilijk te vinden en groter kan niet ivm spatborden.

Van de 24 serie passen net niet, de gaten hadden een cm verder naar buiten moeten zitten. Van de 46 serie past wel, alleen zit de plaat nog te ver naar binnen.

Deze velgen heb ik vrijdag gehaald: zakelijk.marktplaats.nl/agrarisch-onderdelen-bande…==
1246 844-s
Ooh dus jij gaat nu met 46 serie hartplaten in hurlimann buiten ringen rond rijden, over origineel gesproken.......
monteurtje
@1246 844-s

das nou inderdaad echt zonde haha
1246 844-s
Dan zou ik persoonlijk de originele omdraaien en paar vlakke moeren opzoeken als er geen conisch gat in zit. maarja wij als vaklui maken er gewoon even een conisch randje in dan ben je van alle problemen af...
interman
Maar dan heb je 2 conische randjes in een gat , ik weet niet hoe dik da is, maar lijkt mij minder stevig toch ?
1246 844-s
Dik genoeg om er 2 kanten conisch van te maken, enne wat is minder stevig je trekt die velgen echt niet krom ofzo...
interman
Oke, ben geen vakman zoals jij 😛
1246 844-s
Ik ook niet, heb daar m'n mannetjes voor haha. ik had bij mijn tm 135 velgen namelijk ook geen conisch randje zitten dus zodoende... plus nog het feit dat newholland boutgaten kleiner waren ofzo. ik heb ze iig laten opboren zodat ze ook onder een 1455 passen (heb ze daar namelijk keer onder moeten zetten)
Corne S
Die velgplaten van de 46 heb ik niet gekocht en heb ik ook niet.

Ik ga de originele gebruiken en die vast maken aan die groene velgen. Doormiddel van dikwandige stukjes buis en 10.9 m14 bouten met fijne draad. Door de busjes iets schuin af te zagen, past de hartplaat van de 24 serie wel. En wanneer het niet sterk genoeg is, moeten de busjes vastgelast worden op de velg.

Maar eerst de band er omheen en kijken waar de hartplaat precies moet zitten, zodat hij zover mogelijk naar binnen zit en niet onnodig breed wordt.
fiatfan
@Corne S

komen van een renault, maar het zijn inter platen volgens mij
Corne S
Ik ga het eerst met deze platen proberen. Het heeft onderhand weer zat gekost, setje banden en nieuwe binnenbanden, 1 setje orginele velgen plaat en nu dat andere setje velgen en straks de bevestiging nog.
1246 844-s
Komen uit cultuurwielen ex inter. ben er toen zelf bij geweest bij aankoop. velgringen ex hurlimann.

en waarom binne banden??? kunne ze niet tubeless?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!