Illustratie van:

Massey Ferguson 135 - Motor slaat niet aan,brandstofpompprobleem.

Tractor gestart en motor liep 5sec,trekker had misschien 4 maanden stilgestaan.
Daarna niet meer aan te krijgen.
Dacht brandstofaanvoer niet goed,dus zeefje in tank geschoond,nieuwe brandstoffilters geplaatst,en filtertje bij brandstofpomp nagekeken.
Ontlucht en diesel in overvloed bij de ontluchtingsschroeven.
Krijg geen diesel bij de leidingen naar de verstuivers.
Motor slaat dus nog niet aan.
Deksel verwijderd van de pomp,schuiven gecontroleerd,alles naar behoren.
Weet iemand of de pomp ergens geen diesel doorlaat door het een of ander?

Deel dit topic

Reacties

jasper01
Ook dat laatste ontluchten pompje aan andere kant blok met 2 man makkelijkst incl injectors kan ff duren
Bauwz
@jasper01 Dat weet ik Jasper,maar ook starten en pompen met het handopvoerpompje laat geen pluimpje rook zien en geen druppel als ik de aanvoerleiding loshaal.
gerhardleusink
Je schrijft dat je het deksel van de pomp hebt gehaald, heb je de veercode dan wel goed? Als de veer in het deksel niet in het juiste gat zit dan slaat de trekker nooit aan.
ronald73
Toch niet het stopknopje vergeten? 😉
Maar okee, ik heb bij deze brandstofpompen wel eens gehad dat de stopschuif inwendig vast bleef hangen na de motor uitgezet te hebben. Na geduldig tikken met een hamer sprong het terug en kon ik starten.
warmerbros
@ronald73 stopknop extra gecontroleerd die werkt goed, en je hoort hem schuiven binnen
NH-Ford
Krijg je totaal geen drup brandstof uit je verstuiverleiding? Of een paar lullige drupjes?
warmerbros
@NH-Ford komt niks uit de leiding terwijl die wel ontlucht is, ik denk dat boeremco zegt dat de plunjer niet werkt het meest voor de hand liggende is
NH-Ford
@warmerbros Weet niet wat voor plunjer hij bedoelt.. je hebt toch een CAV roterende pomp?
Toevoerleiding achterop pomp loshalen, opvoerpomp bedienen, stroomt het er vlot uit kun je alles behalve pomp uitsluiten.
boegie
@NH-Ford ook in een roterende pomp zitten plunjers 😉
boeremco
Denk dat je plunjer niet meer werkt
Tinus.
Achter op een cav pomp zit ook een filter.onder de aanvoerleiding.
Leiding er uit, dan de dikke moer en dan ben je er.
warmerbros
@Tinus. ook schoongemaakt maar was niet vuil
basia
Aanslepen , lukt ook niet ?
warmerbros
@basia nee ook geprobeerd maar we krijgen richting verstuiversleiding geen brandstof, tank loopt gewoon leeg als we de aanvoerleiding los halen en we hebben hem ook gewoon ontlucht
NH-Ford
@warmerbros Als je toevoerleiding achterop pomp los haalt stroomt er ook vlot diesel door bij bedienen opvoerpomp?
Als dat geval is groot kans dat schoepen van schottenpomp achterop pomp defect zijn, kan trekker eerst gelopen hebben op wat nog aanwezig was in systeem/pomp, maar komt geen nieuwe diesel in pomp.
Zult niet de eerste zijn waarbij pomp van binnen roestig en stap is na jaren stilstand.
Bert353
@NH-Ford soms zit er ook een filter in de banjobout, of onderin waarop je hem aansluit op de roterende pomp, ook die kan vies zijn.
NH-Ford
@Bert353 Roterende CAV heeft geen banjobout, kan wel een filter op aansluiting zitten, maar is pas vanaf de laatste 3000 series eigenlijk.
Bert353
@NH-Ford nee hoor, mijn 65 heeft 'm ook al.
warmerbros
@NH-Ford ik denk ook dat dat aannde hand is ermee, komt vlot diesel uit lopen en was verder ook zo ontlucht
Bauwz
@NH-Ford zijn de schotten dan defect of zitten ze vast.
Bert353
Heb je ook gekeken of er een voldoende grote stroom diesel uit de tank komt?
(dat is mij pas gebeurt) dat er vuil voor de tankuitgang zit.
Bauwz
Ja er komt niet echt een dikke straal uit de leiding,zal het kraantje even verwijderen en mogelijk het zeefje schonen.
+1
Bauwz
Euvel is gevonden,de as van de rotor is gebroken.
Zoek nu een gebruikt pompje.
blauwe tractor
Geef mij even het nr van de pomp misschien heb ik er een.
mfrijder
Die breekt echt niet zomaar....
+1
Huuuuub
@mfrijder
Als je water in de brandstof hebt of slechte brandstof kan de kop vastslaan en de as breken.
Bekend euvel bij CAV roterende pompen.
mfrijder
Nou, bekend?!? in mijn 30 jaar ervaring heb ik al heel wat rekkers gehad, gereden en onderhouden maar heb nog nooit een gebroken as tegen gekomen.
ik houd ook niet van die "past wel" brandstoffilters maar kies gewoon goede en/of OEM en maak ook geregeld de tanken schoon.
+2
RPCounty
@mfrijder maar n gebroken as komt toch wel ns voor idd bij n pomp die water proeft....
MASSEY-MOOI
@mfrijder soms gebeurd dit gewoon, is bij onze MF 133 laatst ook gebeurd terwijl we altijd gewoon donaldsen filtertjes gebruiken. en goede kwaliteit diesel van shell. mijn vader heeft al 40 jaar ervaring met MF tractoren en heeft dit ook nog nooit eerder meegemaakt.
Bauwz
Heb een brandstofpomp van een andere MF135 gemonteerd.
De pomp ging mooi rond voor montage,echter na montage loopt de pomp aan,maakt een vretend geluid.
Moet ik misschien een plaatje of pakking extra monteren?/
Huuuuub
Waar loopt deze aan dan?
Heb je de tank wel leeg en schoon gemaakt en opnieuw een nieuw filter gemonteerd?
Het zou erg zonde zijn als je alweer een pomp kapot draait hierdoor.
Bauwz
Ja tank leeggehaald,kan het ook niet zijn hoor.
Komen geen grote brokken door het filter.

Het is een gebruikt pompje maar is dan ook niet geweldig.
Bauwz
Het geluid komt uit de brandstofpomp.
blauwe tractor
Verkeerde vertanding in de distributie ??
Heb je dit geluid ook bij een gedemonteerde pomp???

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0