Ford 2000 - Probleem met brandstof toevoer
Ik ben in het bezit van een Ford 2000. Op een gegeven moment begin hij slecht te lopen. Op 1 of 2 cilinders. Heb brandstoffilter vernieuwd en ontlucht. Starten gaat goed maar na een tijdje vallen er toch weer 2 cilinders uit. Er zit een CAV brandstofpomp op. Is deze dan defect of kan het nog iets anders in de toevoer zijn. Heeft iemand ervaring. Of is er iemand die me kan helpen Ik woon tussen Weesp en HilversumDeel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
9
9
617
Ford 2000
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de Ford 2000.
47
94.483
189
Laatste
Reacties
Ik denk dat je de flexible moet vervangen dat deze verduurd zijn en scheurtjes bevatten zodat hij langs daar lucht aantrekt. Effe proberen zou ik zeggen.
Groetjes,
Dan zou ik zeggen licht niet aan de brandstofpomp,ik zou eerst mijn hele brandstofsysteem schoonmaken en dan verder kijkken.
Succes.
ik denk eerder dat hij vuil in het systeem heeft of het opvoerpompje kapot is of inderdaad valse lucht
maar het is te proberen dop er af doen
Vermoedelijk is de tank(aftapkraantje) vuil van binnen.
Je moet kijken of hij nergens geen lucht kan aanzuigen, controleren of de diesel een beetje vlot uit je tank stroom, anders is het tankkraantje vervuilt of je dop laat geen lucht door.
Vervolgens kan je je opvoerpompje nakijken of deze goed werkt.
Je kan dan eventueel je verstuivers testen om te kijken of deze goed werken.
Is dat allemaal goed dan kan toch je pomp kapot zijn, maar ik denk dat het eerder in de andere dingen zit.
succes ermee.
Draai de verstuiver leidingen een beetje los en kijk of er diesel komt. Als alles is ontucht en geen valse lucht in het systeem aanwezig moet er diesel komen bij de verstuivers. Zoals ik uit je verhaal opmaak heb je nog steeds lucht in het systeem.
zit hier wel een opvoerpomp op?
bij mij loopt deze gewoon onderaan de hoger gelegen tankt uit met een kraantje naar de filter en zo de cav pomp in ... of zit er een opvoerpomp in de cav pomp?
groetjes
tom