Hoe haal ik het maximale uit mijn john deere 7r met trekkertrek

Goede dag

wij willen dit seizoen met 2 7r"s mee rijden met trekkertrek
nou is de vraag hoe haal je het maximale er uit denk hierbij aan transmissie ( handmatig/volautomaat/pedaal) toerental etc

mvg
john deere 7r.

Reacties

+34
hobbyboer
Alle pluggen los draaien, de filters en slangen eraf.
Dan is het meeste er wel uit
+7
@hobbyboer ga jij de vaatwasser eens inruimen!
valmet6400power
Hij moet in ieder geval toeren kunnen maken aangezien hij het terugregelen van de vario op een gegeven moment niet bijhoudt. Zou ook niet te hard rijden, in verband met het eerder genoemde terugregelen van de vario.

Misschien nog nuttig om te vermelden in welke klasse(s) jullie mee willen doen en op welke banden en met hoeveel gewicht?
john deere 7r.
@valmet6400power
het gaat om de 7210r en de 7250r op 710

we rijde mee in de 11 ton zonder gewichte
en de 12 ton met frond gewicht

de vario regeld terug in toere als hij bij de transmissie op vol automaat staat ik kan hem ook op handmatig zetten dan regeld hij hem nie terug

ik had ergens gehoord da als je hem op handmatig zet en de maximale snelheid op 20 dan trekt hij op naar de 20 en als hij dan terug zakt in kmpu da je dan de maximake snelheid ook mee moet verlage tot 1kmpu bove de snelheid die je rijd ( dit kan met het rolletje op je pookje) wand hij werkt naar de maximale snelheid toe die ingesteld staat. klopt dit ?

mvg
valmet6400power
@john deere 7r.
Vooropgesteld dat ik geen trekkertrek ervaring heb zelf met een vario. Wel veel gezien op de banen. Maar wat jij zegt over handmatig 1 of 2 km boven de snelheid die je rijd lijkt mij de beste. Als je hem op 20 km/u laat staan dan komt de vario er nooit dan valt ie gewoon dood inderdaad. En dan houdt de motor ook mooi toeren 😄

Heb overigens wel die ervaring met onze vario voor een schijveneg dat je bij een ingestelde snelheid net boven die je rijd de motor ook op toeren blijft inderdaad.
Fendt926Driver
7r zijn al niet de besten en dan ook nog even helderop voor de sleepwagen..
Zit je op storingen te wachten??
+1
dx11
@Fendt926Driver kunnen ze daar niet tegen? Mag je wel een opraapwagen gras de kuilbult op drukken? Of met een bouwlandbemester gaan bemesten? Sleepslangen lijkt mij helemaal uit den boze?
Fendt926Driver
@dx11 loonwerker hier in de buurt heeft de 7r er om ingeruild.
Stuk of 6 storingscodes wisselden elkaar af gedurende de dag.
Hij heeft nu alleen nog 6r johnny s lopen.

Kofo traktor center wil ook geen oudere 7r trekkers hebben. Zit totaal geen handel in

Maar misschien zijn de nieuwere beter
rommert14
@Fendt926Driver valt mij wel tegen, de voorloper is volgensmij de 7820 en die zijn wel degelijk
Fendttrisixfan
@rommert14 @Fendt926Driver 1ste 7r waren idd niet van de beste, motor is wel top maar de autopower is gevoelig. De jongere modellen zouden wel goed zijn.
rommert14
@Fendttrisixfan zijn er ook 7r met powershift of alleen maar vario?
@rommert14

Ook powershift.
cb6520
@Fendt926Driver hier zo 1 van de eerste serie maar die doet het niet slecht. Is alleen wat lomp
Fendt926Driver
@cb6520 ok. Ze zullen het misschien wel niet allemaal hebben
rommert14
@cb6520 ook vario?
+1
cb6520
@rommert14 ja vario
Fendttrisixfan
@cb6520 familie van mij heeft ook 1 (vario), maar als die meedoet aan tt is het toch ook altijd voor een podiumplaats dat die meedoet
cb6520
@Fendttrisixfan heb er nog niet echt zwaar trekwerk mee gedaan maar 4m brede cultivator van horsch heeft die geen moeite mee.
wierenga
@Fendttrisixfan ook een jd vario? Wij rijden zelf met een case cvx, en een puma cvx wel mee, maar verder als de overdruk van de bak, en een boel fout codes komen we eigenlijk nooit. De uitzonderingen op een hele losse, of extreem zware baan daargelaten, met eens een derde plek. En dacht dat de 7r serie vario, de oude case cvx bak als principe had, dus op overdruk beveiligd. En daarom ook geen groot sucses met een wedstreid.
Fendttrisixfan
@wierenga ja 7r vario, als die niet breekt trekt die als een leeuw
wierenga
@Fendttrisixfan ik hoop het voor @johndeere7r. Heb hier in de buurt nog nooit een 7r vario het goed zien doen. Aleen de fendt vario kan nog wel eens goed te voorschijn komen hier.
Cvoshart
@Fendttrisixfan heb jij het over die van Immink;)
Fendttrisixfan
@Cvoshart nee
+1
Cvoshart
@Fendttrisixfan oke.
Dat is een 7310R in de 15 ton. En dat is ook altijd podium.
Fendttrisixfan
@Cvoshart die van mijn familie is een 7230r
Cvoshart
@Fendttrisixfan oke. Zijn wel lekker taai.
+1
mdoornekamp
@dx11 ja zo redeneer ik ook altijd. Mijn jd heeft het voor de opraapwagen zwaarder dan voor de sleepwagen
john deere 7r.
@Fendt926Driver dus jij zegt da je hem niet voorde sleepwagen moet zette wand dan moet hij trekken en met woelen dan mag da ook nie meer? deze staan standaart voor de 3 asser
+1
Fendt926Driver
@john deere 7r. Joh het is jou trekker.
Je mag er mee doen wat je wilt.
Hier is mijn beleid dat mijn werk trekkers nooit voor een sleepwagen komen.
Voor trekkertrek heb ik een apparte trekker.
Als die een lekke band trekt door te weinig druk of andere schades dan kan ik s maandags gewoon mijn werk af maken
john deere 7r.
@Fendt926Driver nee ik snap jou punt maar heel trekkertrek sta vol met trekkers van loonwerkers en grondverzet en pech kan je altijd hebben
toch bedankt voor de moeite
dennisbouter
@Fendt926Driver als ik met mijn ford naar trekkertrek ga zijn er ook altijd die zeggen, straks sloop je hem, waarop ik antwoord ik heb liever dat er daar een wiel afbreekt dan met 40 km op de weg met de kraankar er achter
Fendt926Driver
@dennisbouter heb je ook weer gelijk in.
Zolang het maar netjes gaat.
We gaan vaak met de trekker op de kar er naar toe. Dan is transport terug altijd mogelijk
blauwe tractor
@dennisbouter
Dat komt van zelf , een afgebroken wiel en dan vlieg je toevallig wel over de provinciale weg met je sloop trekkert
joozt
Als ie die 2 keer 100 meter (waarbij nog niet de helft onder redelijke belasting) niet heel blijft gaat ie verder dit jaar ook wel kapot. Hier vond de dealer het geen enkel probleem dat we met een nieuwe trekker aan de tt meededen! (Speciaal nagevraagd ivm de garantie)

Wat de topicstarter volgens mij (ook) graag wil weten is hoe je een cvt bak (Autopowr in dit geval) moet instellen/afregelen als je meedoet aan de tt! Ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Moet je de trekker alles zelf laten regelen of zelf veel bijsturen? Vaart maken aan het begin of juist niet? Etc etc.
john deere 7r.
@joozt juist daar zijn wij benieuwd naar als hij op vol automaat staat regeld hij hem terug als hij op handmatig staat dan niet maar veder tips of ieds
+1
case 745 xl
@joozt hier zag ik 2 jaar terug een loonwerker op trekkertrek die een demo van de dealer had en die meenam.
joozt
@case 745 xl mooie reclame!
Fendt926Driver
@joozt hier ook.
En toen ruim 2 ton voorin gehangen.
Fronthef kon het niet tillen
Kraan beurde het gewicht op en dan de kogelkraan dicht van de fronthef.
En dan de demo van de dealer vernaggelen
joozt
@Fendt926Driver dan vraag me ik me af waar je mee bezig bent... hier zijn we zuinig op het spul, ook al is het een demo trekker. Kan me voorstellen dat een dealer dan helemaal geen moeite heeft met tt zoals @case 745 xl zegt.
Fendt926Driver
@joozt als je alles gewoon doet als ook bij landbouwkundig gebruik (maar dan eindig je als laatste) en zit de dealer ook niet te wachten op negatieve reclame dat zijn nieuwe trekker als laatste eindigd.

En als je tonnen gewicht toevoegd met (veel te brede) dubbellucht en lage bandenspanning zit de dealer daar ook niet op te wachten.

Maar voor alles is een tussenweg.
+1
joozt
@Fendt926Driver ja dat is ook zo, maar wat zegt de uitslag van de gemiddelde boerenklasse nou eigenlijk echt over het functioneren van die trekker in de praktijk? Dr moet er eentje winnen en ook een laatste worden terwijl je ze waarschijnlijk alle 30 prima voor een bemestertank en grasmaaier kunt inzetten. Toch zie ik hier weinig tot geen demotrekkers voor de sleepwagen hoor. Maar met nieuwe, geleverde trekkers en garanties geen enkel probleem (mits je het, zoals je al zei, bij de weg houdt!)
Fendt926Driver
@joozt mijn verzekering heeft een uitsluit clausule van trekkertrek op eigen gebrek.
Op moment van aanhaken is die verzekering er af. Tot moment van afhaken.
De normale wa verzekering blijft wel gewoon aktief
+1
joozt
@Fendt926Driver dat is wel iets om in de gaten te houden ja! Al kan ik me voorstellen dat de verzekeraar al wat voorzichtiger wordt als hij hoort dat het een Fendt betreft... 🤣😜
+1
Fendt926Driver
@joozt pas op he...
Ook jij kunt te ver gaan...

Geintje..
Verzekeraars doen alles voor maximale winst
+2
mdoornekamp
@Fendt926Driver hier reden ze met een opgevoerde jd 7530, die hing ook vol met gewichten in de 11 ton. Op 900 banden. Dan vraag je wel een beetje om problemen. tt baan is vaak wel aangelegd op max grip. Ging ook wel raar🤔
+2
jasper-santing0
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
eigen gebrek

Dat kan ja alleen op trekkers tot 5 jaar🤔🤔 lijkt me sterk dat ze dat op trekkers willen van 20 jaar dan betaal je een trekker premie per jaar denk.
Fendt926Driver
@jasper-santing0 kan bij mijn verzekering tot 10 jaar oud afsluiten
En daarna blijft die er gewoon op.
Nu 19 jaar oud en beide grote zit het nog op.
Zoon kan er goed mee rijden.
Dochter haalt dit jaar haar trekker rijbewijs en dat heeft ons doen besluiten het er nog even op te houden
jasper-santing0
@Fendt926Driver eigen gebrek valllen toch alle reparaties onder? Als je zelf wat stuk rijd valt het toch onder de alrisk verzekering als die er op zit?
Fendt926Driver
@jasper-santing0 yup alle reparaties en ruitschade..
Wel wat hoger eigen risico om de premie enigszins betaalbaar re houden
jasper-santing0
@Fendt926Driver Dus als morgen je vario stuk gaat is dat verzekerd?
Fendt926Driver
@jasper-santing0 goede vraag.
Zal ik na moeten kijken....
967BJW
Zelf nog niet aan trekkertrek gedaan met onze 7r's. Maar als hij bij handmatige bediening te laag in motortoeren trekt, geeft hij de code ivt transmissie overbelast. Daarom denk ik best automatisch laten regelen.
john deere 7r.
@967BJW ja dat klopt maar daarom moet je als hij terug zakt het pookje van de kmpu terug halen dan gaat hij langzamer rijde en behoud hij toere
967BJW
@john deere 7r. Mja maar dat zal nu net het moeilijke zijn, net dàt punt op te zoeken. Ook te zien hoeveel grip of slip je hebt op dat moment. En hoever je F1 instelt. Ook de transmissie die dan opeens een ander bereik gaat nemen meer hydraulisch/meer mechanisch...
wierenga
@john deere 7r. @967BJW Ik ben benieuwd naar ervaringen van iemand met deze vario's voor de sleepwagen. Ik denk dat de hoge motortoeren met minder snelheid, meer druk in de vario opleverd. En dat ie dus sneller door de overdruk heen gaat. Bij onze cvx gaat tt beter nu hij minder vermogen heeft, omdat de druk in de vario dan juist lager blijft.
john deere 7r.
@wierenga een colega van mij zegt dat ze altijd op handmatig rijden juist omdat het toerental dan naar de 2200 toere gaan en in automaat maar 1850
+1
Fendttrisixfan
@john deere 7r. handmatig ben je nooit vlug genoeg, gewoon op auto, en f1 op 15km/u instellen en laat hem maar zijn gang gaan
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!