Fordson Major - Kan een doorbroken dieselretourleiding voor startproblemen zorgen?
Mijn Fordson Major, 4 cilinder, start erg lang bij koude start (ca. 20 sec.). Gedurende het starten komt een flinke witte pluim uit de uitlaat, alsof hij te veel diesel krijgt. Op het moment dat hij aanslaat stoot hij een flinke zwarte pluim uit, waarna het blok lekker rustig blijft lopen.
Wanneer het blok warm is, is het tikken en lopen.
Boven de accubak zie ik een leiding lopen naar de tank, in mijn idee is het de retourleiding. Deze leiding is doorbroken, vermoedelijk bewust gedaan door een van de vorige eigenaren, aangezien het nogal een strakke snede betreft. De leiding lekt overigens niet ter hoogte van de onderbreking.
Kunnen deze zaken met elkaar te maken hebben?
Met andere woorden: Kan het zo zijn dat het te veel aan diesel dat wordt aangevoerd door de brandstofpomp, wat vervolgens niet retour gaat richting tank, de reden zijn van het startprobleem?
Mvg,
Jordy Langens.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major en hebben de trefwoorden startproblemen en witte rook geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De eerste vraag die hij mij vroeg was welk type brandstofpomp op mijn Major zat, aangezien sommige pompen zijn voorzien van een koudstart-knop. Ik stuurde hem een foto, waarop ik onderstaande foto terug kreeg gestuurd. Gisteren geprobeerd en verrekt, 3 keer rond gooien en hij liep.
Knopje indrukken, starten met gashendel vol open. Bij aanslaan schiet het knopje automatisch terug. En wanneer hij aanslaat natuurlijk het gas eraf.
Was dus geen kwestie van een volledige blok revisie, bleek gewoon een kwestie van een origineel aanwezig knopje.
(klik om te vergroten)
De afstel tekens op het vliegwiel zoeken op de pomp de afsteltekens zoeken dan de juiste graden instellen middels de boutjes op de koppeling tussen de motor en de pomp.
Suc6