Illustratie van:

Kuhn Hark - GA300NM Armen

Ben vandaag bijna een hele dag bezig geweest aan een Kuhn GA300NM. Ik wil een arm uit de curve baan trekken(gesloten) maar dit lukt met geen mogelijk heid.
Weet iemand hier meer van.

Nu dacht ik dan zet ik hem weer vast maar dit lukt ook niet. want als hij vast zit dan kan ik de arm met de hand een heel eind draaien en kan de rotor ook niet rond.

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

frank_mf
Wij hadden ook zo'n hark maar ik begrijp je vraag niet helemaal 😛
dieseltje
Hoe heb je dat geprobeerd dan?
laak
Sorry kan de vraag stelling niet meer wijzigen. Ik heb een paar vragen kun je een arm uit de curvebaan halen zonder de hele hark te slopen en zo ja hoe. Mijn 2de vraag is hoe ik de arm er terug in krijg want dit wil ook niet. Of ja ik krijg hem er wel terug in maar krijg dan de rotor niet meer rond
dieseltje
Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je de arm er niet uit krijgt maar ook dat je hem er niet in krijgt. Dan is hij er toch uit?
laak
Hij is los om het zo maar te zeggen maar het laatste eindje kreig ik er niet uit.IK kan hem er dus al wel 10 centimeter uit pakken.
Mispelaar
Geen vergrendeling ergens?
jesperFENDT
Bij ons moest je toen meerdere ijzeren platen aan de bovenkant los halen, ook nog een paar armen los draaien dan krijg je er een beetje ruimte tussen en dan kun je hem er uit krijgen. Dat was bij ons tenminste zo.

Maar heb je misschien een foto?
valtradriver
@jesperFENDT jij heb het al over de veel nieuwere GA serie,deze hebben een oliebad.

@laak die armen zijn er heel gemakkelijk in en uit te halen,maar dan moet je de rotor zo draaien dat de uit te nemen arm zo'n beetje (weet het niet zeker meer) op de cijfer 4 van de klok staat laat maar zeggen.
Het gaat er dus om dat je hem er bij één bepaalde stand van de rotor op de curvebaan hem er uit kunt halen.
P.s. let er goed op bij het monteren dat je het lagertje op de volger/excentriek die in de curvebaan rijdt wel in de curvebaan pruts en niet er boven of er onder,dit kan heel gemakkelijk gebeuren en dan loopt hij vast,dus altijd eerst met de hand testen dan pas de met de aftakas!
Trouwens hele beste harken voor z'n tijd,licht,onverwoestbaar,geruisloos,handig en super degelijke constructie!!
P.s. zie nu bij je foto's dat die van jouw een nog oudere type is,dus hoe die zijn weet ik niet.

Hij staat hier na 25 jaren trouwe dienst als noodhark en veegbezem nog paraat.
En nog altijd leverbaar: kuhn.de/internet/prospectus.nsf/…
ijskonijn
Volgens mij moet je alle houders een beetje lossen, zodat de onder en bovenplaat iets uit elkaar kunnen.
laak
@valtradriver Het cijver 4 van uit wat gezien? Ga er morgen weer mee aan de gang. Zal foto's maken. Ik hou jullie op de hoogte.
valtradriver
@laak

Ik bedoel,stel je leg denkbeeldig een klok bovenop de hark en draai dan de defecte arm naar de 4 van 4uur (achter de hark staand) dacht dat dat de gunstigste stand was.
casejxu
Ik denk dat de aansturing van de arm eraf ligt, daar duw je hem tegen aan waardoor ie der niet helemaal in gaat en klem gaat zitten,! maar waarom is er niet uit wil is ook een raadsel misschien door een braam die op de as is ggekomen!
casejxu
kramp.com/shop/action/…

zo zit het in elkaar!
laak
@casejxu dat is een ander systeem dat van jou op de kramp foto.

@valtradriver Het is gelukt dank zij jou hulp.
valtradriver
@laak Mooi,zal m'n banknr. even via pb doorsturen há há há
P.s. jij koop beetje oud spul en dat verkoop je weer?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kuhn Hark ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
8