International 423 - Motorstart na revisie van tractor. Is niet uiteen geweest, diesel pomp 'niet' gedem. geweest. Geluid zoals van een Lanz Buldog

Heel de boel meerdere malen ontlucht. Spruitstuk van aanzuiging en uitlaat zijn gedemonteerd geweest maar met nieuwe pakkingen terug gemonteerd. Poelie van krukas is ook terug gezet maar hier kunt ge niks verkeerd mee doen, zit in een spiebaan. Koppeling en kroonwiel zijn ook gedemonteerd geweest en op de zelfde plaats terug gezet. Start onmiddellijk en draait perfect stationair, alleen meer rook (grijs niet blauw of zwart) bij het gas geven als voor de revisie. Het lijkt alsof er terugslag in de aanzuiging zit??? Alle oliën / filters / diesel zijn vervangen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik wou een filmpje plaatsen maar dit krijg ik niet voor mekaar.
matrafan

Bijlages

(klik om te vergroten)

Geef een passende beschrijving van deze foto!

Reacties

Brouwerdk
Mag ik je vragen of je de krukas er uit hebt gehad? Het lijkt namelijk dat hij toch niet op tijd staat. De krukas poelie heeft hier niks mee te maken maar we de tandwielen in de distributie. Wat bedoel je met dat het 'kroonwiel' er uit is geweest?
dennisbouter
@Brouwerdk kroon pigonwiel denk ik maar die zit in de achterbrug
basia
Zal wel vliegwiel moeten zijn ?
5000 fan
Kleppen gesteld? Iets aan de kop gedaan?
matrafan
Motor is niet uit elkaar geweest dus krukas niet los geweest, wel carter en oliepomp eraf geweest om te reinigen. Met kroonwiel bedoel ik inderdaad vliegwiel en dit is eraf geweest om de dichting hierachter te vervangen, maar dit kunt ge niet fout zetten. Kleppendeksel niet eraf geweest en kleppen niet gesteld ook de dieselpomp is er niet af geweest. Van distributie tandwielen is niks los geweest, enkel zuiver gemaakt. Hele motor was volledig inwendig aangeladen met een dikke zwarte brei verbrande olie. Maar draaide wel goed voor de revisie. Zou het iets te maken kunnen hebben met de filters of diesel zelf??? Filters ga ik wel vervangen en ook eens een motor reiniger erdoor jagen, misschien brengt dit iets bij??? Indien iemand nog suggesties heeft laat maar horen.
roscho
Als verstuivers verstopt zitten, weet je ook niet wat je hoort, het lijkt of de hele motor uit elkaar barst. Maar dat kan er alleen in gekomen zijn als de drukleidingen los geweest zijn, of als er bij het wisselen van het brandstoffilter vuil aan de verkeerde kant van het filter komt.
matrafan
Drukleidingen zijn niet los geweest brandstoffilters daarentegen wel en zijn naar ik net verneem niet vernieuwd wel gereinigd, ik dacht dat deze nieuw waren dus niet. Zou dus een oorzaak kunnen zijn dat er vuil meegegaan is maar moet dan ook nog door de pomp??? Kan dit???
roscho
Quote Reactie van @matrafan:
Zou dus een oorzaak kunnen zijn dat er vuil meegegaan is maar moet dan ook nog door de pomp??? Kan dit???

Bij mijn Hinomoto minitrekker kon het in elk geval wel.
Inter633-SA
@matrafan Filters "reinigen" is sowieso het stomste wat je eigenlijk kunt doen... Die filters kosten een paar euro, ga je toch niet voor tobben
+1
roscho
@Inter633-SA Klopt, ik wou kijken hoe vuil het ding was. Dat had ik inderdaad niet moeten doen, uiteindelijk is er wel een nieuwe opgekomen, maar toen kwam er voor de 2e keer een vuiltje in een verstuiver. Dat kostte flink hoesten voor het erdoor was.
Peter zwirs
Heb je misschien wat in het inlaat spruitstuk gedaan doek of zo?
matrafan
In de inlaat openingen hebben inderdaad poets vodden gezeten om te zorgen dat hier geen vuil in kon komen. Maar ben bijna zeker dat deze verwijderd zijn alvorens het spruitstuk terug te plaatsen. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?? De doek word dan toch naar binnen gezogen zou ik denken. Zit toch redelijk wat vacuüm op als ge gas geeft.
mestyle
Je geeft nu heel wat mogelijke oorzaken aan wat het probleem zou kunnen zijn. Zou zelf dit eerst allemaal uitsluiten om zeker te zijn van je zaken
matrafan
@mestyle Je hebt inderdaad gelijk ga dit in de loop van de week eens allemaal nagaan zoals de brandstoffilters vervangen en het inlaatspruitstuk terug demonteren om zeker te zijn dat hier niets is achtergebleven. Alvast iedereen bedankt voor de info en mogelijke storingen.
+1
mestyle
@matrafan en zou zeker de motor niet meer starten voordat je rennen ander uitgesloten hebt
matrafan
We hebben afgelopen zaterdag een proefrit gedaan en dit verliep eigenlijk goed afgezien van het Lanz Budog gebulder en de nodige rook. Daarom krijg ik hoe langs hoe meer het idee dat er toch een doek is achtergebleven in één van de aanzuiggaten? Ik zal verdere acties hier meedelen en als het probleem opgelost is zeker. Misschien nog eens nuttig voor anderen in een later stadium.
mestyle
@matrafan

Zou rr zelf toch mee oppassen. Als er inderdaad een (katoenen ) doek in de inlaat zit en deze wordt meegezogen en zorgt ervoor dat je inlaat klep een stuk open blijft staan kan dat behoorlijke gevolgen hebben. Zou eerst goed uitzoeken dan pas motor weer aan. Kan natuurlijk ook wat anders zijn maar zou toch voor safe spelen
+3
matrafan
@mestyle Vandaag het probleem opgelost (gelukkig). Vooreerst het inlaatspruitstuk gedemonteerd. Niet direct iets te zien ook niet met een minicamera (geen achterblijvende vodden of iets anders). Motor gestart zonder spruitstuk, duidelijk terugslag in de tweede cylinder. Dan maar het uitlaatspruitstuk afgenomen, bracht ook niets bij. Vervolgens het kleppendeksel eraf en daar kwam de boosdoener te boven (zie foto). Hoe het mogelijk is begrijp ik niet goed, kleppendeksel is er niet af geweest niets aan de kleppen is eraf geweest. Ik denk door het stilliggen van de motor dat de klepstoter/klep vast gehangen heeft????

(klik om te vergroten)

roscho
@matrafan Mooi dat je het probleem gevonden hebt en bedankt dat je ons even hebt bijgepraat. Nog veel plezier ermee.
Welten
Ik zou nu toch de deksel eraf is. Toch even kleppen stellen. Of heb je dat al gedaan
mestyle
Mooi dat het weer goed is had je niet lang mee moeten doorrijden
matrafan
Iedereen bedankt voor het aanreiken van mogelijke fouten en voorstellen. Zaterdag gaan we het revisiegedeelte afsluiten. Vervolgens alles testen en dan genieten van tractor ritjes .
radium45
@matrafan Maar wat heb je nu gereviseerd aan de motor want zoals jezelf zegt, heb je niks los gehad?
matrafan
We hebben inderdaad aan de motor zelf niets gereviseerd, zelfs de brandstofpomp is niet gedemonteerd geweest.
Wat we wel gedaan hebben is de dichtingen op de krukas voorkant en achter het vliegwiel vervangen.
Verder zijn alle dichtingen aan de onderkant van de motor vervangen en de motor inwendig via de carter gereinigd, was volledig aangeladen met verbande olie.
Koppakking en kleppendeksel dichting zijn niet vervangen.
Voor de rest is de hele trekker geschilderd, de verlichting vernieuwd en de kabelboom hersteld.
Ook zijn de vier banden vernieuwd.
Nu enkel de cabine nog schilderen en monteren.
matrafan
Pech Pech Pech.
Met het monteren van het glaswerk een zijruit gesneuveld.
Iemand een idee waar ik dit kan vinden/bestellen.
Is een originele cabine van International.
Het betreft de verschuifbare raam niet het vaste gedeelte.
Vast bedankt.

(klik om te vergroten)

+1
Welten
@matrafan Adriaans glas werk. Die maakt op mijn werk al de ramen van grondwerk machines. Als dit gewoon een vlakke glas plaat is kan hij dat ook snijden
+1
matrafan
@Welten Thanks zal even contact opnemen. Is maar een gewone vlakke ruit dus dit zal zeker geen probleem geven.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!