Wat is het verschil tussen een 3 cillinder diesel en een 4 cillinder diesel?
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De 35 3cil is gebouwd van 1960-1964 en heeft de 3 cil Perkins diesel die een betere reputatie hebben .
Dit zijn zo uit mijn hoofd de grootste verschillen , met welk doel wil je dit eigenlijk weten ?
Door de bovengenoemde verschillen is de handelswaarde van een 3 pitter (volgens mij ) ook behoorlijk hoger .
De 4cil motor is op zich ook een prima motortje , helaas en ook omdat het geen direct ingespoten diesel is , waren het vaak geen vlotte starters.
Vandaar ook de lagere handelswaarde .
De 3 cil trekkers zijn ook veel voor export weggegaan , en misschien daar door minder in de handel .
Testen zou je kunnen doen met de ene pen van een multimeter op weerstandsmeting (Ohm) op de +12V aansluiting van de hele rij gloeibougies, en de andere pen op het frame van een gloeibougie, loopt er geen stroom, dan zijn ze alle 4 kapot. Loopt er wel stroom, dan even de aansluitdraad van de gloeibougies demonteren, en 1 voor 1 meten op de +12V aansluiting en het frame.
Heb het zelf destijds ervaren met mijn Golf 3 met zuigdiesel, indirect ingespoten. Begon moeilijk aan te slaan in de winter (km stand 400000), veel witte rook, en bij vriezend weer duurde het starten zo 10 of 15 seconden, ook geen pretje voor de accu die bij lage temperaturen al minder capaciteit heeft.
Bleek dat alle 4 gloeibougies kapot waren. Nieuwe erin, en aanslaan was weer prima.
en daar om slecht starten op diesel
en 4 cil, uitlaat rechts de 3 cil. uitlaat links