Illustratie van:

Massey Ferguson 35 - Verschil 3 en 4ncillinder diesel?

Wat is het verschil tussen een 3 cillinder diesel en een 4 cillinder diesel?
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

basia
De MF 35 met 4 cil . Standard motor is ouder (1956-1960) is minder populair dan de 3 cil. vanwege de reputatie van slecht aanslaan .
De 35 3cil is gebouwd van 1960-1964 en heeft de 3 cil Perkins diesel die een betere reputatie hebben .
Dit zijn zo uit mijn hoofd de grootste verschillen , met welk doel wil je dit eigenlijk weten ?
Door de bovengenoemde verschillen is de handelswaarde van een 3 pitter (volgens mij ) ook behoorlijk hoger .
Interfan1
@basia
Ik wil de tractor thuis gebruiken voor de hobby en om mee te gaan toeren.
Ik wou weten of het veel uit maakt of niet
new holland koen
@Interfan1 Als je de keuze hebt zou ik dan voor een 3 cilinder gaan. Wij hebben er thuis ook een en start altijd. Iemand in de straat hier heeft een 4 cilinder en die moet hem altijd aantrekken met zijn auto als het wat kouder wordt...
MFPOWER06
De 4 cil is eigenlijk een goudbuik dus goud met grijs maar is later ook wel rood met grijs verkocht daardoor was hij meer waard maar dat nu juist omgekeerd
+2
basia
Nee voor jou kan een 4 cil prima ; en er zij ook types met in elke cilinder een gloeier deze hebben ook geen start probleem dacht ik zo .
De 4cil motor is op zich ook een prima motortje , helaas en ook omdat het geen direct ingespoten diesel is , waren het vaak geen vlotte starters.
Vandaar ook de lagere handelswaarde .
De 3 cil trekkers zijn ook veel voor export weggegaan , en misschien daar door minder in de handel .
Freggel
Heb er zelf geen ervaring mee, maar van wat ik gehoord heb is die 4 cilinder behalve het starten wel een fijne motor. Ik ben ooit op een webshop eens een startmotor tegengekomen waarvan men beweert dat die sneller draait waardoor de 4 cilinders ook vlotter zouden starten.
basia
@Freggel

Ja , kan wel kloppen , die 4 pitters lopen best mooi , er zijn mensen die ze mooier vinden lopen dan de 3 pitters .
Van een betere startmotor weet ik zo niet ; zou best kunnen zijn ; waardoor het aanslaan ook kan verbeteren door het hogere starttoerental .
+1
basia
Als je veel informatie wilt over (Massey) Ferguson ; zou ik je aanraden de website " Annatefka mf " eens te bezoeken .
fergusonnetje
Thuis ook een 4 pitter staan. Wordt zeer vaak over gezegd dat het een slechte starter is. Dit klopt ook maar wanneer je de brandstoftiming op orde hebt, (Hij heeft een kettingdistributie dus de timing verloopt) en goede gloeibougies en niet al te versleten zuigerveren, dan is deze motor gewoon goed aan de praat te krijgen in de winter. Maar je moet bij een 4 pitter niet verwachten dat het tikken en lopen is.
Interfan1
Dus wat ik er uit begrijp is dat het voor mij niet uitmaak of ik een 4 cillinder koop of een 3 cillinder. Hoe lang duurt het ongeveer als je een 4 cillinder in de winter moet straten want ik heb hem in de winter een keer per 2 weken nodig
fergusonnetje
@Interfan1 Mijn viercilinder met weinig compressie maar wel met goede gloeibougies krijg ik na een een koude nacht in de winter aan na 30 seconden gloeien, dan starten, dan weer 30 sec. gloeien, weer starten en dan slaat hij aan.
+1
MFPOWER06
Des noods aantrekken of starten met beeje remreiniger in het luchtfilter
jammermaarhelaas
Ter onderstreping van de goede reacties kan ik wat betreft de gloeibougies kan ik alleen maar aanraden deze meteen te testen, en zo nodig direct vervangen. Je doet jezelf er een groot plezier mee.
Testen zou je kunnen doen met de ene pen van een multimeter op weerstandsmeting (Ohm) op de +12V aansluiting van de hele rij gloeibougies, en de andere pen op het frame van een gloeibougie, loopt er geen stroom, dan zijn ze alle 4 kapot. Loopt er wel stroom, dan even de aansluitdraad van de gloeibougies demonteren, en 1 voor 1 meten op de +12V aansluiting en het frame.

Heb het zelf destijds ervaren met mijn Golf 3 met zuigdiesel, indirect ingespoten. Begon moeilijk aan te slaan in de winter (km stand 400000), veel witte rook, en bij vriezend weer duurde het starten zo 10 of 15 seconden, ook geen pretje voor de accu die bij lage temperaturen al minder capaciteit heeft.
Bleek dat alle 4 gloeibougies kapot waren. Nieuwe erin, en aanslaan was weer prima.
Clayson M80
Heb laats gehoord dat de 4 cilinder ooit als benzine motor is gebouwd
en daar om slecht starten op diesel
en 4 cil, uitlaat rechts de 3 cil. uitlaat links

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0