Na 300m rijden begint er olie te lekken langs de versnellingspoken...
Ontluchter zit niet verstopt.
Wat mij wel opvalt dat het olie niveau bij een draaiende motor bijna tot aan vulopening staat.
Motor stilleggen en olie zakt direct naar zijn normaal niveau.
(Olie en filters zijn net vernieuwd)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 651 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je kunt ruiken wat voor olie het is, versnellingsbakolie ruikt anders dan motorolie.
Als het om de motorolie gaat: misschien te veel olie gevuld? Wat geeft de peilstok aan?
Verlies je ook koelvloeistof? In dat geval mogelijk de koppakking lek.
Op zich is het niet vreemd dat wat oudere motoren een beetje "puffen" vanuit het carter, ze blazen dan wat compressie langs de versleten zuigerveren naar beneden. 't Schijnt dat die MWM-motoren daar wel vaker last van hebben. Maar hoe die olie dan bij de versnellingspoken terecht komt, is mij een raadsel.
Door verkeerde olie kan het door schuimvorming zo omhoog komen , dat het langs de poken naar buiten word gedrukt ; althans wat ik denk .
Wellicht dat @Ferdinanddijkstra er iets over kan vertellen.
Ik heb ongeveer 60l olie opgegoten