Case 1056 XL - aandrijving

By onze 1056 blijft de 4 wiel aandrijving aan staan.
wat is nu ut euvel en wat word de oplossing

Deel dit topic

Reacties

BenIH
Misschien zekering kapot? De hij krijgt waarschijnlijk geen spanning.. dus kabeltjes en schakelaar even nakijken lijkt me.
BenIH
.
old man jose
@BenIH

Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh
Daanl
@old man jose

gedraag je na je leeftijd
ErDee
Zekering kapot? hebben die al geen mechanisch geschakelde voorwielaandrijving meer?
update: blijkbaar wel. Kun je Duits lezen?: ihace.de/16_schaltplaene/0956XL_1056XL_1984.pdf/
ihace.de/16_schaltplaene/0956XL_1056XL_1982.pdf/
uit gemonde
Hadden wij laatst ook en bij ons was toen de zekering kapot.
Fendt4life
Kan wezen dat het een electrische storing is,
janhenk
Of je pomp in de versnellingsbak is kapot! gaat die ook niet uit als je veel gas geeft???
DaanHaar
1. relais achter dashboard kapot
2. electrisch ventiel onder linkerkant cabine (doormeten of magneet van dit ventiel wel schakelt, dus meten of er stroom opzit en zo ja eventueel ventiel schoonmaken)
3. oliedruk pompje welke in de bak zit bouwt niet voldoende druk op, doorlaten meten bij bedrijfstemparatuur
4. aandrijfpot onder de versnellingsbak (waar de 4wd as uitkomt) is kapot. Als dit het probleem is is het een duur probleem. Ervaring leert dat repareren zinloos is van deze pot dus een nieuwe á € 2500,= excl. BTW.

Even algemeen: bij geen oliedruk is de 4wd ingeschakeld. Is dit probleem in 1 keer ontstaan of blijf hij de afgelopen tijd steeds vaker aan staan? Als het probleem in 1 keer is ontstaan is het vast het relais of een vast zittend ventiel.
Succes.
dyky
Was in 1 keer op de weg tijdens ut kuilen
DaanHaar
Dan zou ik beginnen om even te meten of je stroom hebt op het inschakelventiel links onder de cabine. Je kunt de magneet er zo met 4 imbus boutjes af halen. De stroom loopt via een relais welke onder het dashboard zit, weet zo niet welke maar als de trekker uit is en op contact staat moet je hem (het relais) vlgs mij kunnen horen schakelen. Ik hoop voor je dat dat het probleem is.
monteurtje
Kan ook zijn dat de schuif links onder de kabine inwendig vastzit, komt vaker voor. meestal door vuil of gruis van verslete remmen.
(ook al remt ie goed kunnen ze toch erg versleten zijn)
marcel1982
Doen rem remlichtnen het ook niet
zekering kapot
dyky
We zullen wel zien wat ut is en dan komt ut vast weer goed.
bedankt voor de info
dyky
De 1056 is weer helemaal de oude.
ut had inderdaad met ut ventiel te maken.
er was 1 borgveer verdwenenen,dus 1 nieuwe er op en hij kan weer brullen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
5