Ford 5640 - Komt niet op gang bij koude versnellingsbak
Het lijkt alsof de olie te dik is in de versnellingsbak of achterbrug en daardoor zwaar loopt.
als alles wat warm wordt gaat het een stuk beter.
Wat voor olie moet er in de achterbrug en versnellingsbak?
Zou het vervangen van filters op de achterbrug ook nog wat uitmaken?
Het is een SLE met 4wd.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5640 en hebben de trefwoorden olie en versnellingsbak geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Er zit op de SLE een CCLS pomp voor hydrauliek en hef, ook geeft deze de olie voor het powershift-schakelen. Voor het sturen zit er een aparte pomp op, dit is een pomp met vaste opbrengst.
Er hoort olie in die voldoet aan de NH 410 B spcificatie van NewHolland. Dat is een UTTO, dat betekend universele tractor transmissie olie, en in dit geval is de viscositeit ISO 32/46, API GL 4.
Inhoud 61 liter.
Het traag op gang komen zal volgens mij niet meteen met de filters te maken hebben. Eerder denk ik aan de remschijven in oliebad, die zullen door dikkere olie meer afgeremd worden dan door dunnere (warme) olie.
Mijn advies is om bij een oliewissel gewoon de voorgeschreven olie er in te doen, kun je bij veel landbouw mechanisatie bedrijven kopen.
Binnenkort maar eens nieuwe olie in de transmissie!