Valmet 505 - Valmet 505 cilinderkop demonteren

Beste leden,

Ik wil mijn cilinderkop demonteren.
Nou heb ik een vraag over het verwijderen van de kleppen.
Hoe verwijder ik deze?
Hieronder een foto van de situatie
volvo430

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+2
basia
Kleppen ? Tuimelaars +steunen en as , bedoel je denk ik .
De 2 moeren op de draadeinden eraf + de bout van de middelste tuimelaaras steun er uit dan verwijder je de tuimelaaras + tuimelaars , de stoterstangen er uit pakken , dan kopbouten er uit en kop afnemen .
Pas dan kun je de kleppen er uit halen , veren met spanner indrukken en klepspieen er uit nemen klepveer lossen , en klep er uit nemen
+2
roscho
@basia Duidelijke uitleg! Compliment!
+1
volvo430
@basia idd super uitleg! Dankjewel!
+1
basia
Het spreekt voor zich , dat de spruitstukken e.d. ook los of er af moeten ; verstuivers kunnen eventueel blijven zitten .
Wel de verstuiverleidingen en verstuivers afdoppen om te voorkomen dat er vuil in kan komen .
volvo430
@basia dat spreekt idd voorzich, maar toch bedankt!
+2
RobVolvo
@basia Persoonlijk zeg ik verstuivers demonteren... Heb al wel eens gezien dat ze de kop zo op de werkbank gooien en de verstuiver neusjes geplet hebben waardoor die er ook nieuw in konden. 😅
+2
basia
@RobVolvo

Ja ; klopt , moet je erg mee oppassen , steken meestal net iets uit , en ze moeten er toch uit heb ik begrepen uit het verslag van topic maker .
+1
RobVolvo
@basia Ja precies. Hij zal em ook laten vlakken neem ik aan, dus demonteren van verstuivers voor demonteren van de gehele kop is aan te raden...
+1
volvo430
@RobVolvo idd de hele kop wordt aangepakt vlakken afpersen kleppen controleren enz.
Waterpomp nieuw kan nu overal goed bij.
De rest is gelukkig in goede staat
+1
volvo430
@RobVolvo verstuivers worden ook getest en alle 3 nieuwe bussen
+1
radium45
Ik vraag mij sterk af of je wel aan zulke reparaties moet beginnen als je dit soort vragen eerst beantwoord wilt zien worden. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben en dat je gewoon een goed monteur blijkt te zijn.
+1
volvo430
@radium45 ben opzich best een goede monteur, maar voor alles is een eerste keer.
Kop haal ik er alleen maar af, voor de rest wordt alles gedaan door een goed bedrijf
+1
basia
Misschien ook interessant om te weten , wat de reden is voor deze ingreep .
B.v. motor te heet geweest ? olie-verbruik ? Of verdere revisie van de motor ?
+1
volvo430
@basia sorry is idd niet netjes van mij, de reden voor de demontage is dat er koelvloeistof langs 1 verstuiver lekt.
De koelvloeistof lekt langs de verstuiver via het blok naar beneden.
Ik zelf denk dat de bus van de verstuiver lek is.
Ook ben ik erachter gekomen dat de turbo een revisie kan gebruiken.
volvo430
@volvo430

(klik om te vergroten)

volvo430
@volvo430

(klik om te vergroten)

+1
volvo430
@basia alles netjes op de juiste volgorde gedemonteerd.
+1
basia
Ja, netjes bezig zie ik .
Suc 6 verder ; ik ken die motoren van Volvo verder niet , hopelijk is de kop niet kapot, maar als er losse verstuiverbussen in zitten ; kan daar ook wat mee zijn .
volvo430
@basia

(klik om te vergroten)

volvo430
@basia

(klik om te vergroten)

+1
volvo430
@basia gelukkig is de rest van het blok in goede staat! Koppakking zag er nog heel netjes uit!
Uiteraard wel nieuw natuurlijk
volvo430
@basia er zitten idd losse verstuiver bussen in
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valmet 505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!