Illustratie van:

David Brown 1200 - 1ste en 2de uitlaat minder warm dan 3de en 4de (4-cilinder)

Ik bezit een DB 1210. Omdat bij het starten van de motor de eerste en tweede uitlaat (aan de collector) minder warm wordt dan de derdede en vierde, denk ik dat er zich een probleem kan stellen de eerste en/of tweede injector. Daarom heb ik er ‘een potje’ ingedaan dat de injectors en kleppen reinigt.

Heb ik daar goed aangedaan. In de garage vertelde men mij dat ik er nooit kwaad kan mee doen.

Wat is jullie advies?

Deel dit topic

Reacties

johnd-ts
Kan nooit slecht zijn. wij doen het ook weleens bij oude trekkers als we de brandstoffilters vervangen. Gewoon voor een beetje extra reiniging. Het helpt niet veel, maar altijd wat..
Wimsumar
Beste LoonwerkerJohn: Hoe meet je de temperatuur aan het spruitstuk?

Het reinigingsmiddel kan misschien een kwaad maar je weet er nog niks mee. Voor hetzelfde bedrag geld had je de verstuivers getest. (?)
loonwerkerjohn
...door mijn hand op de uitlaatcollector te houden, waarna ik duidelijk aanvoel dat 1 en 2 minder warm is dan 3 en 4.

Voor 30 euro gaat niemand 4 injectors testen. Want wanneer je 1 en 2 laat testen, moet je 3 en 4 ook laten testen.

Bovendien riskeer ik dat er één en ander fout loopt bij het demonteren en monteren.

Ik neem aan de injectors en kleppen nu gereinigd zijn… Wanneer dat niet zo mocht zijn, passen de fabriekkant en verkoper(s) van dit product gangsterpraktijken toe! Het kan immers niet dat je iets voorhoud wat niet is.
johnd-ts
Injectors zullen wel schoner zijn geworden, maar je moet er niet op rekenen dat zo'n klein flesje reiniger je kleppen compleet schoon krijgt
Wimsumar
Beste LoonwerkerJohn: Grote kans dat het materiaal van het uitlaatspruitstuk niet overal even dik is waardoor er temperatuurverschil ontstaat.
Als je met de linker hand cylinder 1 + 2 ''meet'' en met de rechterhand cyl. 3 + 4 kan door verschil in eeltlaagdikte in de hand ook een "valse" waarneming ontstaan.

Het testen van 4 verstuivers voor € 30,- zal nog wel lukken. Uiteraard komen daar eventueel nog de nieuwe onderdelen bij. (De)monteren van verstuivers is niet problematisch.
Een slechte verstuiver zal door het reinigingsmiddel nog steeds een slechte verstuiver zijn. Inwendige vervuiling komt met hedendaagse brandstof en filtermateriaal niet voor.
loonwerkerjohn
Dus de uitleg die op het middel staat, is complete onzin… Indien dit waar is moet ik morgen van job veranderen, want hier is geld mee te verdienen.
marcel1982
Mag ik vragen waarom je dit allemaal doet
problemen met motor ofzo
lindehydrocart30
Voor 30 euro test ik jouw de 4 verstuivers wel even 😃 haha 😛
guy s
De eerste en tweede cilinder liggen verder naar voor ( buiten ) dus het kan zijn dat ze voor het starten al iets kouder hebben. veel gaat zoeen flesje niet uithalen , kan je beter de verstuivers laten testen. alhoewel het soms een lastig werkje kan zijn om ze eruit te halen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 1200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4