Hallo forummers!
Ik wilde graag jullie advies.
Ik ben een McCormcik D320 tegen gekomen waarvan de motor ronddraait, maar hij slaat niet aan. Is dit een heel groot probleem en gaat dit veel geld kosten, of is dit met wat geduld wel te verhelpen?
Mijn vriend dacht zelf aan de bougies of de startmotor.
Groetjes!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kan van verstopte leidingen tot een versleten moter toe zijn.
Edit: Cormicks moet je altijd wel goed voorgloeien ( /- 60 sec.) anders start die ook niet/slecht.
A.U.B. afblijven, ongeschikt voor jullie.
Wat ook 'wel lachen' is, zijn de suggesties dat bijvoorbeeld de verstuivers verstopt zitten (Dalton).
Mijn vriend is ook niet zo technisch, maar hij dit ook maar een, schijnbaar lachwekkende, gok. Maar wat ik begrijp is er dus niets met de startmotor in ieder geval als de motor ronddraait.
Ik ga de tips eens af en ga eens kijken waar ik strand.
En ik blijf nergens vanaf, door schade en schande wordt men wijs. Anders leer ik nooit geen fluit natuurlijk als ik het altijd maar laat doen en opeens panne heb ofzo en dan sta je daar te kijken
als de noissels van de verstuivers verstopt zitten krijgt de cilinder geen diesel ( kan door roest verstopt zitten als een tractor lang heeft stilgestaan of de verstuivers ooit losgehaald zijn ) dus zo stom was mijn opmerking nog niet winsumar
verkijk je niet op het werk... sommige dingen op de trekker komen nogal precies.. bijvoorbeeld een brandstofpomp zorg dat je alles precies zo terug zet hoe je het uit elkaar hebt gehaald... denk er ook overna voordat je de motor uit mekaar sloopt want deze moet weer met een bepaald moment vastgezet worden (momentsleutel)
Nee, inderdaad ik kan me voorstellen dat ook een verstuiver een keer vastroesten kan. Maar hoe stom moet je dan zijn te gaan proberen de motor te starten? Hoeveel schade zal er wel niet ontstaan als de brandstofpomp de in te spuiten dieselolie niet kwijt kan?
P.S.: "Gelukkig" zitten dergelijke motoren met vastgeroeste verstuivers waarschijnlijk helemaal vastgeroest en zal eerst volledige demontage plaats moeten vinden om de motor ooit weer draaiende te kunnen krijgen.
Maar ga alsjeblieft eerst eens voorgloeien ...... Weet je hoe dat moet ?
Je hebt een bericht in je Inbox.
Hoe wil je überhaupt zien of ze verroest zijn als je ze niet los hebt gehaald? Normaal ga je pas kijken als hij niet start en de verstuivers blijven als oorzaak over....
Ik heb sowieso heel veel aan jullie tips en trucs, ook als deze tractor niet mocht doorgaan.