- de remtrommel gedementerd (vast geroest)
- rembeleg afgebrokkeld - ga ik vervangen samen met de bijhorende veren.
- De nokken as beweegd zeer moeizaam en stroef, (rem links was losgemaakt wanneer ik deze kocht (foto's volgen)
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3910 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En een foto van de hele trekker is natuurlijk ook altijd mooi.
Graag wat foto`s, kan ik wat meer uitleg geven
Krijg je het op die manier niet los of wordt de rem via remcilinders bediend, dan zit er niets anders op dan de trompet eraf te halen.
Wees verstandig en doe dan beide kanten, anders zit je straks met een scheef remmende trekker.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De neus van de tractor is van de 10 serie.
De remmen passen bij de 3000, 3600 en 3610. De 3910 had natte remmen in oliebad, die zitten binnen in de achterbrug.
De zwaar lopende rem-assen zou ik proberen gangbaar te maken met kruipolie te spuiten bij de draaipunten, en dan met name op de plek waar hij draait in de achteras-trompet.
Ook kun je meteen de boel demonteren, dus even de remas waar de nok op zit, loshalen, om het draaipunt in de trompet schoon te kunnen maken, te kunnen controleren.
De remschoenen kun je voorzien van nieuwe remvoering, maar er zijn ook complete schoenen te koop, dus stalen frame met voering daarop vastgelijmd.