Hallo.
Ik ben bezig met een 1250 vl special. Als hij ongeveer 2 weken staat is het potje leeg links in dashbourd. Volgens mij is dit alleen voor rijkoppeling en voor aftakaskoppeling voor en achter). Maar de remmen waar komt deze olie vandaan? volges mij niet uit het potje links. En rechts zit geen potje. Wel soort metalen bak waar een dop met een soort onluchklep in zit. Moet hier de remolie in zitten? Kan slecht zien hoe leidings lopen ivb. met vele elektornica hier achterin. Misschien dat iemand mij kan helpen. alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter 1250vl special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Fijn te horen dat er nog mensen zijn die aan zo'n machine sleutelen!
Nu ja, of het een 1250 van de eerste of 2de serie is, ik denk dat er niet veel verschil in zal zitten.
Bij mijn 1250 zitten er 2 potjes in het dashboard waar DOT 4 in moet, eentje voor de koppeling+aftakas en eentje voor de remmen. Aangezien Schlüter vanaf 78 tot 93 zowat een ongewijzigd dashboard had zal dat bij die van jou ook zo zijn, altans daar ga ik vanuit. Het kan natuurlijk zijn dat ze daar eens problemen mee gehad hebben en potje vervangen hebben door wat anders.
Dat potje voor de remmen hoort normaal gezien vlak boven de 2 cilinders van de remmen te zitten. Dat potje kan je zelfs zien als je naar de rechterkant van het dashboard kijkt, omdat er een gleuf ingemaakt is in die plaat, zodat je de stand van de olie kan zien (links overigens het zelfde).
Als je verlies hebt op een van de potjes, kan je idd met een lek zitten.De leidingen zijn gemonteerd onder de cabine vloer, dus de cabine moet omhoog om te zien wat daaronder zit.
Die cabine kan je heel simpel omhoog doen, motor laten draaien, en dan achteraan de trekker, zit achter de plaat waar de snelkoppelingen voor de hydraulische ventielen zitten, een kraantje, dat moet je verzetten. Zo word er olie gestuurd naar de cilinder van de cabine, en moet je rechts aan een L-vormige hendel trekker, dan gaat ze normaal omhoog. Vergeet natuurlijk niet de vergrendeling vooraan de cabine los te maken!
Onder de cabine zie je duidelijk de leidingen, en miss wel waar de lekkage zit.
Van hieruit is het wat moeilijk om te helpen, maar ik zou zeggen, kijk ook eens onder de cabine, miss vind je wel iets.
Ik hoor het wel!
mvg,
Simon
Owja, moest het lek in de leidingen in het dashboard liggen, dan zou je op de vloer olie moeten zien liggen, want het bord is onderaan gewoon open. Dat probleem heb ik wel eens voorgehad, maar dat kwam omdat ik net de leidingen vernieuwd had en een spanbandje niet goed aangedraait had.
Als je met iets zit, laat het weten. Miss kan je ook eens enkele foto's geven, miss kan ik zo ook meer vertellen
Nee, ofwel waren ze mechanisch gestuurd door stangen, of met de remvloeistof uit dat aparte potje. Die potjes gebruikten ze in de jaren 70 al, en miss zelfs in de jaren 60 ook al bij de eerste Super trekkers, maar dat ben ik niet zeker.
Dirkje hoestie
Geen remdruk en lucht? Heb ik ook gehad. Ik heb toen heel het circuit afgelaten van olie. Potje leeg, en dan aan beide kanten de leidingen los gemaakt en met de compressor eens aan beide kanten geblazen. De mijne moet een beetje vuil in de leidingen gehad hebben, en naar het schijnt durft dat soms als een "terugslagklep" te werken. Heb toen nieuw olie op het potje gedaan,m aar niet volledig vol. Onderaan de cabine heb ik dan met een spuit van 50cc ofzo gewoon olie in de leidingen geprest, terwijl iemand het pedaal indrukte. Als ik stopte met spuiten liet mijn pa gewoon het pedaal los. Dat hebben we zo paar keer gedaan tot dat we geen luchtbellen zagen naar boven komen in het potje van de olie. Nadien sloot ik de leiding gewoon terug aan op de cilinder en zette even het ontluchtingsventieltje open. Normaal, als je dan het pedaal indrukt moet de olie eruit spuiten. Kuis de weggespoten olie wel op, want ze vreet de verf aan (in geval dat je DOT4 gebruikt, miss bij de andere merken ook wel...).