Renault 751 - brandstofpomp ontluchten
Recent heb ik met mijn Renault 751 zonder brandstof gestaan. Sindsdien start hij regelmatig slecht. Ik denk zelf dat het komt omdat er lucht in de brandstofleiding zit, maar ik weet het niet zeker. Heeft iemand van jullie nog een idee? En als ik inderdaad mijn brandstofpomp moet ontluchten, hoe doe ik dat? Wanneer ik het filter losdraai komt er gelijk diesel uit, dus daar lijkt weinig lucht in te zitten.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 751 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Of brandtofslangen los en dan aanslepen in de 6?
Bedoel je dan het ontluchtingsschoefje op het filterelement of draai je echt het gehele filter (een beetje los?
Het laatste moet vooral niet omdat juist dan een luchtbelbovenin het filter blijft zitten.
Uit ervaring weet ik dat deze pompen ; na "droogrijden " veel moeilijker te ontluchten zijn dan MWM motoren met een Bosch lijnpomp ; dus rij de tank nooit leeg !!!
@Basia, ik ga het proberen. Hoe herken ik de verstuiverleidingen overigens en hoe kan ik deze ontluchten?
De brandstofinspuitleidingen bij draaiende motor 1 voor 1 losdraaien ( bij de verstuiver) om de mogelijk ingesloten luchtbel eruit te krijgen.
Het schijnt zo te zijn dat bij deze brandstofpompen de verstuiverleidingen min of meer leeglopen bij stilstaande motor. Vandaar dat een Renault altijd "een paar slagen in de rondte" moet op de startmotor voordat de motor aanslaat.
Ja ; klopt en dan ook nog te beginnen met de onderste ; goed ontluchten ; en dan de bovenste (op het "deksel " )en dat " leeglopen " klopt een Bosch pomp heeft terugslag of officieel persklepjes op de pomp ; en dan heeft ook een bosch pomp nog een automatische koudstart ; wat de cav pomp niet heeft ; waardoor het iets langere starten !
Ik zou even naar je toe ; maar jullie hadden het druk met voordroogbalen van het land halen ; dus ben ik maar doorgereden ; past vrijdag ochtend ? Hoe laat drink je koffie ?
Heeft in tegenstelling tot de Lucas Roto-Diesel een C.A.V.-roterende pomp dan ook een voorziening als "persklepjes"?
B.T.W.: Vrijdag +/_ zelfde tijd, dan "buorkje we efkes".