Deutz MAH 320 - uitlaatklepsteel klemt soms

Weliswaar gaat het hier om een oude scheepsdiesel en niet om een tractormotor, maar misschien herkennen lezers / deskundigen het probleem.
De cilinderkop van de Deutz is gereviseerd en toch heeft de uitlaatklepsteel geklemd tijdens de reis naar de Oostzee. (de reis was overigens grotendeels door binnenwater)

1. Ik vraag mij af of er iets mis kan zijn met de smering
2. Hoe worden de klepstelen eigenlijk gesmeerd.
3. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Vriendelijke groet
Frits@
Frits@

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Huuuuub
Deze kleppen moet je zelf eens in de zoveel tijd met een oliekannetje smeren.
Ik zou je aanraden om een origineel boekje ervan op te snorren hoe je onderhoud aan deze motor moet doen.

Om even terug te komen op je probleem, het kan ook zijn dat je klepgeleider te krap geruimd is. Dan gaan kleppen ook klemmen.

Even contact opnemen met je revisiebedrijf dus.
+1
Dick van Driel
Gedurende het draaien van de Deutz dien je alle draaipunten en klepstelen en veren om de twee uur te smeren met half om half smeerolie en gasolie. Doe je dit niet lopen onheroepelijk de stelen van de kleppen vast.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!