CASE MX110 (1998) Versnellingsbak sterk genoeg?

Kan de versnellingsbak in het heetste van de strijd bvb tijdens volle trekkertrek, een lagere schakeling powershift-versnelling gemakkelijk verteren of vertrek je best in een bepaalde groepsversnelling (bvb group2 in z'n laagste powershift) en blijft je de ganse trek erin?
Heeft iemand ervaring? Of kan die bak zulke krachtsonderbreking gemakkelijk aan?

Deel dit topic

Reacties

Hoekstraj
De trekker kan dat op zich wel hebben zolang dat je hem niet in de kruipversnelling hebt staan want dan gaat de bak kapot
caseihmaxxum
Trekkerslep is het mooiste in de tweede groep. Je kunt dan van 2-1 doorschakelen naar 2-4 en als hij het moeilijk krijgt gewoon terug schakelen in de powershift. Kan hij zat hebben, schakelt namelijk in 0,8 seconden
kawasaki
Bedankt voor info.Gaat het terugschakelen dan niet altijd via de neutraal of gaat dit zo snel dat het vermogensverlies te verwaarlozen is ?
Hoekstraj
Nee dat gaat niet via de neutraal allen de vermogen wordt groter als je terug schakelt dus maakt weinig verschil

nou proberen zou ik zeggen en veel succes
kawasaki
Ok alvast bedankt.
Fendt 311 LSA
Zijn planetairen die anders vastgezet worden met koppelingen. waardoor je versnelling of reductie verkrijgt. kan geen kwaad
Dr Fendt
Ik zou niet willen schakelen op de baan... er is altijd wat verlies in de versnellingsbak door terugschakelen.. je trek kracht met het terug schakelen van een powershift bak is voor een heel klein moment 0. dat houd in dat je voor heel even geen kracht hebt in de trekker...

ik zou zeggen, gewoon 1 goede versnelling uitzoeken en daar in rijden, kan je niks gebeuren met de bak en ook krijg je trekker geen schok. beter voor je spullen.
johnd-ts
Hihi, powershiften met een Case MX, altijd een beleving!
cih1056xl
@johnd-ts

leg dr niet zo´n goeie bak in
Ronijn
Ja idd, kheb ook wel es met zo'n powershift gewerkt, maar je zou er de koppeling toch maar bij intrappen 😛 Vooral bij het terugschakelen vind je je hoofd meestal tegen de voorruit 😉
kawasaki
Pffffffff Fijne tegenstrijdige reacties. Toch bedankt.
ford8630power
Tja, hij schakelt onder last dmv. de powershift, maar dat gaat niet altijd even soepel 😉
Pascal
Kweste van mee leren werken. Gewoon omkeerhendel iets optillen en shiften. Met last erachter heb je nergens last van...
kawasaki
Wat bedoel je met "iets" optillen .. heb dat nog nooit geprobeerd! Moet dit waarschijnlijk eens voorzichtig proberen.
Pascal
Niet onder trekkertrek proberen hoor! haha. Omkeerhendel gewoon iets optillen richting stuur zegmaar,shiften, en weer los. Dan krijg je hetzelfde effect als de soft shift in de 4e versnelling.
kawasaki
Bedankt Pascal... Ja tijdens een trekkertrek zou je vlug stil staan. haha Ik ken natuurlijk de gevaren van bruske bewegingen met hendels zowel met omkeerhendel als met duim-powershiftknop. Staat trouwens in brochure vermeld .. steeds shiften stap per stap. M'n vraag was gewoon als je in hoge trekkracht verkeerd zoals op een trekkertrek... kun je dan alsnog behoedzaam via het duimpje rustig shiften naar beneden zonder stil komen te staan. Bedankt alvast voor reeds gegeven tips.
Pascal
Moet zat kunnen denk ik
johnd-ts
De bak kan het ook wel hebben, alleen vind ik het altijd zo'n geklapper en gehobbel..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
12