Illustratie van:

John Deere Grasmaaier - John Deere 355D

Hallo,ik ben vanmorgen de sloot ingegleden met mijn JD355D.
De motor is draaiend ten onder gegaan.
Ik heb het inlaatspruitstuk eraf gehaald en daar zat water.
Ik heb de verstuivers eruit gehaald en geprobeerd om het water eruit te starten.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer moet doen,olie aftappen,oliefilter vervangen lijkt mij nog nodig.
Zijn er dingen die ik verkeerd heb gedaan(behalve in de sloot glijden natuurlijk)?
Wat is nu verstandig?
Heb ik er verkeerd aan gedaan om droog te starten?

Wie helpt dit verzopen katje alstublieft?

Groeten Bauwz.

Deel dit topic

Reacties

RobDeutz104
Erik ik hoop dat je geen schade aan de cilinder of cilinderkop hebt opgelopen, die gaan nog wel eens raar doen als er water boven de zuiger komt
Bauwz
Het is een 2cil Yanmar diesel,hij is stationer tenonder gegaan.Wat denk jij?
RobDeutz104
Denk dat het dan wel meevalt
RobDeutz104
Die Yanmar dieseltjes zijn goede motoren
warmerbros
Heb je wel een foto gemaakt dan kunnen we hem onder de bloopers zetten
Bauwz
Onderzeeers hebben ook Yanmar zeker?
Wel alle olie ook uit carter Rob of komt het daar niet zo snel?
Water kruipt snel een eind weg denk.
RobDeutz104
Dat water komt overal, er zit ook een carterontluchting op
Bauwz
@WarmerBros.Jij denkt ook alleen maar aan foto's maken,als je het niet erg vind ga ik nooit maaien met een camera want als je water pakt kan je camera ook naar desloop.
RobDeutz104
Maar hoe kom je nu in hemelsnaam in de sloot met dat ding, zat je aan je broer te denken ofzo?
Bauwz
Moet ik dan 2x olie verversen Rob,of is 1x genoeg en dan goed warm draaien en hopen dat het verdampt via carterontluchting?
RobDeutz104
1x is zat, het water gaat toch onder de olie staan
Wimsumar
Beste BauwZ: Met het "eruit starten van het water, heb je toen van beide cylinders "zuigerbeweging" waargenomen? Een gebroken drijfstang is goed mogelijk als een compressieslag met water in de cylinder wordt gemaakt.
Is de inlaat van het luchtfilter onder water geweest met draaiende motor?
Bauwz
Nou olie verversen kon toch al geen kwaad.
Moet ik nou nog overdreven lang droogstarten of heb ik nog iets over het hoofd gezien?
warmerbros
Ah joh was maar een ideetje,jij wilde dat niemand jhet zag en dan ga jij het op tf zetten,haha nou morgen maar hopen dat het meevalt
Bauwz
@Winsumar,de inlaat is onder water geweest,maar de motor liep stationair en is gesmoord.Beide zuigers gaven nevel met droogstarten.
old man jose
@Wimsumar
Meestal drijfstang krom door"waterslag" is niet best.
Bauwz
@ OMJ,waar herken ik een kromme zuigerstang aan?Moet ik eerst verder gaan met demonteren om te kijken of die krom is,of kan ik dat ergens aan merken?
old man jose
Kop er af en bdp meten met een micrometer.
Je kan kijken of de motor lopen wil, Als het bdp veranderd loopt de motor niet meer zo mooi.
Bauwz
Om het even simpel te houden OMJ,wat is bdp?
old man jose
BDP Bovenste dode punt.ODP onderste dode punt.
Dat is dus wanneer de zuiger op het punt staat om van richting te veranderen: omhoog bij ODP omlaag bij BDP
Maar eerst even schoonmaken starten als de motor goed loopt niet zoveel aan de hand. Als starten al moeilijk wordt ga dan onderzoeken.
Bauwz
Nou ik heb het
spruitstuk eraf,water uit de kop gezogen,verstuiver eruit gehaald en drooggestart en 3 dagen laten luchten in een kas van 40 gr.C.Daarna verse olie erin,nieuwe oliefilter en luchtfilter.
De startmotor haperde even maar sloeg daarna direct aan en het motortje liep weer als een zonnetje.
warmerbros
Beter dan die was met die nieuwe olie

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Grasmaaier ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
19