Goede middag,
Ik heb in een tik in de Deutz motor BF4L1011T van mijn Holder A560/413. Daarom ben ik de timing belt aan het vervangen en waarschijnlijk de pushrods.
De timing belt is simpel te vervangen maar omdat de aandriefriem van de hydraulica pomp voor de timing belt loopt moet deze er ook af. Nu kan ik nergens terug vinden hoe ik de riem van spanning afhaal. Een vriend van mij heeft aangegeven dat er waarschijnlijk een spie onder de bout op de krukas zit en je daarmee de pulley inclusief riem "relatief" eenvoudig eraf kan halen. Nu haal ik liever de bout niet los dus zoek bevestiging of een betere methode.
Hoofdvraag 1: Graag tips en tricks hoe ik de riem op foto 1 moet verwijderen en deze daarna weer moet monteren (inclusief bout). Ik kan het specifieke werkplaatshandboek niet vinden (ik heb er voldoende van verschillende Deutz motoren).
Vraag 2: Als jullie nog tips hebben waarmee ik verder nog rekening moet houden (of extra moet inspecteren) bij herstellen van de tik in de motor hoor ik dit graag (bv kromme push rods en mogelijk beschadiging aan tuimelaars).
Alvast bedankt.
Groeten,
Julius
Holder A560, probleem met vervangen Timingbelt Deutz BF4L1011T
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
Riem hydraulica pomp
(klik om te vergroten)
Totaal overzicht met timingbelt achter de riem van de hydraulica pomp
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Bij monteren van de spanrol van de distributieriem opletten welke kant je draait, als deze de verkeerde kant op spant loopt de rol kapot en kun je weer opnieuw beginnen.
Dan de nieuwe er half op schuiven zodat de timing blijft zoals het was.
Dan de oude over dwars door snijden en de nieuwe er compleet opschuiven
Dank je ga ik morgen zo doen. Goede tip mbt spannen.
Hi Fendtdriver,
Goede tip, hier is alleen de timing niet okay. Morgen gebruik ik de timing tools om hem te timen.
Tenminste vooralsnog ga ik ervan uit dat de timing de tik verklaard. .