Hallo allemaal,
Een poos geleden heb ik een tuinfrees aangekocht met vastgelopen motor als opknapproject. De motor heb ik weer los gekregen (het waren de glijlagers die ingelopen waren zoals op dit forum werd voorspeld). Deze zijn nu vervangen, ook heb ik een nieuwe batterij gekocht. Wel, nu ik de motor (Lombardini 3LD510 dieselmotor) wil starten hoor ik gewoon de motor overslaan op het ritme van de starter maar verder gebeurt er niets. Geen rookproductie of niks.
Wat ik al gedaan heb ondertussen:
-dieselleidingen ontlucht en gecontroleerd
-verstuiver gecontroleerd op goed spuitbeeld
-nieuwe batterij
-koperen cilinderkopring veranderd (de andere gaf 0.10mm te weinig ruimte)
-kleppen geregeld
Al deze zaken zouden normaal in orde moeten zijn. Toen ik echter de cilinder open deed om de koperen ring te vervangen met een dikkere zag ik dat er diesel in de cilinder/op de piston lag.
Wat is hier het probleem? Een verkeerde timing, slechte compressie, te zwakke startbatterij, ...?
Hier is een link naar een YouTube filmpje van het probleem, dank bij voorbaat!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Een busje met ether.
Dan weet je in ieder geval als de motor daar wel op draait dat het niet aan de motor ligt maar aan de diesel.
Soms met diesel filters wisselen gebruiken we het ook omdat eer draaiende motor veel sneller draaiend ontlucht dan op de starter motor.
Uit filmpje lijkt mij zeker dat die 0.0 diesel krijgt.
Heb je de diesel tank wel (ruim) half vol?
Ooit eens een o&k motorjappanner willen starten en aanslepen maar niet lopen.tank was leeg gegaan.
20 liter in gegoten maar niet starten
Later tank ruim half vol gedaan en op de start motor liep die zo.
De brandstof pomp staat niet uit?
Mechanisch of electrisch?
Kennis van mij heeft ook een lombardini en die start alleen als hij eerst goed gang krijgt door de klep lichter te bedienen.
Als je verstuiver inspuit zou die wit moeten roken.
Dan afstellen en brandstoftoevoer garanderen.
En starten