Ford Dearborn ; krijg hem niet gestart.

Mij is gevraagd een Ford Dearborn efkes te starten. 100 jaar nie gedraaid
Wat blijkt , hij heeft een dubbele tank ( de vraag is waarvoor)? Men zegt benzine en petroleum
Alles nagelopen , na bestelling van de werkplaats handboek, geen uitleg, en in de carburator zat
een hoop roestschilfers, gereinigd , en dan zie ik de verdamper. Gedemonteerd, en de vloeistof
passeert tussen 2 blikken schijven , die door de uitlaatgassen verwarmd worden, en daarop staat kerosine.!!! Nu weet ik het efkes nie meer ,het lijkt me heel gevaarlijk om met kerosine te werken en bovandien blijkt het ook nog giftig te zijn .Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Graag uw advies .Deze week vervang ik het ganse electr tem de boegies

Deel dit topic

Reacties

Albert Peters
Kerosine is niet gevaarlijk als je motor gestart is op benzine en hij is warm danisook de kero een beetje opgewarnd dan benzine dicht tot demotor bijna stilvalt dan kraan op kero zetten en hij loopt op kero door Eigenlijk is kero iets minder brandbaar als benzine het word trekker petroleum genoemd Ik heb zelf nog met een peteroleum Ferguson gewerkt vandaar
De stank dier om zo een trekker hing ruik je nu bij bepaalde wind op Schiphol
Trekkerpetroleum en zgn vliegtuig brandstof is hetzelfde
Wil ie
Hey Albert , bedankt voor de snelle reactie; nog nooit van trekker petroleum gehoord.Zojuist via Histoparts alle elektr benodigdheden besteld om de dearborn startklaar te maken.Als ik het zo bekijk dan kan hij gerust op benzine alleen draaien?Ik hoopu binnen een paar weken positief nieuws hierover te kunnen melden .Tot wederhoren.
MVG. W De Latter.
Interford
Kerosine is petroleum en gas is benzine wat in de tank staat gedrukt naast de tankdoppen
. de petroleum die nu te krijgen is is anders als de petroleum van vroeger daarom maak daar een mengsel van.(gekregen van een oude man die daar ook altijd mee reed). Maar daar kun je hem niet op starten , dat moet op benzine dus als je op petroleum hebt gereden moet je voor het stop zetten van de trekker eerst weer overgeschakeld zijn op benzine. Gr Wim

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0