Mij is gevraagd een Ford Dearborn efkes te starten. 100 jaar nie gedraaid
Wat blijkt , hij heeft een dubbele tank ( de vraag is waarvoor)? Men zegt benzine en petroleum
Alles nagelopen , na bestelling van de werkplaats handboek, geen uitleg, en in de carburator zat
een hoop roestschilfers, gereinigd , en dan zie ik de verdamper. Gedemonteerd, en de vloeistof
passeert tussen 2 blikken schijven , die door de uitlaatgassen verwarmd worden, en daarop staat kerosine.!!! Nu weet ik het efkes nie meer ,het lijkt me heel gevaarlijk om met kerosine te werken en bovandien blijkt het ook nog giftig te zijn .Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Graag uw advies .Deze week vervang ik het ganse electr tem de boegies
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
De stank dier om zo een trekker hing ruik je nu bij bepaalde wind op Schiphol
Trekkerpetroleum en zgn vliegtuig brandstof is hetzelfde
MVG. W De Latter.
. de petroleum die nu te krijgen is is anders als de petroleum van vroeger daarom maak daar een mengsel van.(gekregen van een oude man die daar ook altijd mee reed). Maar daar kun je hem niet op starten , dat moet op benzine dus als je op petroleum hebt gereden moet je voor het stop zetten van de trekker eerst weer overgeschakeld zijn op benzine. Gr Wim