Ik heb enkele vragen omtrent deze trekker:
- hoeveel versnellingen heeft ze? Ik vind er 4, als ik de pook beweeg.
- waar dient de pook naast de versnellingspook voor? Vooruit en achteruit?
- wat doet die 'draaibare' hendel rechts achter het stuur?
- dat kleine hendeltje, voor de snelheid (met de schildpad en de haas), kan je die zonder enige actie (stilstaan, koppeling ingedrukt etc.) gebruiken in volle vaart?
Dit was het wel zo'n beetje. Gaarne verneem ik enig antwoord.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 560 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Meestal is 't zo als je een tijdje in Multi Power "Hoog"hebt gewerkt dat je ook een tijdje in de "laag" werkt ivm de smering.
Zie in de volgende link (instructieboekje M.F.-135):
KLik: annatefka.nl/mf_instr_boek/100_serie/…
De "kleine" pook heeft 3 standen: naar voren ( L), dan is de "Lage gearing" (kruipversnellingen) ingeschakeld, in het midden ( S): daar moet de pook staan bij het starten (startveiligheid) en met de pook naar achteren is de "hoge gearing" waarmee de versnellingen 1, 2 en 3 werk-/transportversnelling zijn.
In ieder geval bedankt voor alle nuttige antwoorden.
Volgens mij zit deze "Bitterdom" jullie voor de gek te houden.
kijk, +/_ 35 jaar geleden waren er mensen op deze wereldbol zo 'bitter-dom' M.F.-'s 560 te maken(!)
De enkeling die nu nog in deze trekkers geïnteresseerd is, moeten we eigenlijk koesteren
@ Bitterdom: Zowel de versnellingen als de gearing moeten bij dergelijke M.F.'s met zeer veel geduld en verstand gebruikt worden. De gearing alleen bij stilstand schakelen en de versnelling vraagt zeer veel oefening/ervaring om zonder 'tandenknarsen' op- en terug te kunnen schakelen. Van voor- naar achteruit moet bij stilstaande trekker, dan glijden de tandwielen als een 'mes door de boter'.
wij hebben al sinds 1963 Massey ferguson gereden,waaronder 2 van de 500 serie,en moet zeggen ik had nooit last van dat "tandenknarsen" Hier in de buurt waren juist veel boeren die de trekkers van de 500 serie in gebruik hadden en sommigen nog steeds.
Toen de 500-serie geïntroduceerd werd had M.F. een volledig gesynchroniseerde bak en een eindelijk-eens-niet inwendig lekkende hefinrichting moeten hebben. In die tijd kon je bij de keuze van een trekkermerk gewoon niet om andere merken heen die dat al lang wel hadden.
Ja uitzonderingen daargelaten zijn hier de meesten toch wel bij MF Gebleven moet ik zeggen,Maar er zijn altijd mensen die een Negatieve ervaring hebben.Wij hadden nooit echt grote problemen en de mensen die ik ken die ook 500 serie trekkers hadden/hebben volgens mij ook niet.(mar ieder sa sien mening fansels )
haha, heel verstandig idd!
ik snap trouwens niet dat iedereen hier over Multipower zit te zaniken! hebben er namelijk nooit problemen mee gehad in de 12 en 3 jaar dat we 2x 500 serie rijden, wij willen niet anders kan ik uit veel ervaring vertellen
wat jij hier vertelt over de 500 serie is ronduit flauwekul!
het kan best zijn dat er eentje tussen zit die dat heeft, maar lang niet alle.
Rijden hier nu al een 32 jaar 500 serie, 1tje dan, komen de andere 2 met samen een dikke 30 jaar ook nog erbij.
Zijn gewoon hele handige, simpele en erg betrouwbare fijne trekkers.