Case 1056 XL - klepspeling

Heren,

Is er bij jullie iets bekend over de klepspeling van een case 1056xl (1991)
Zowel in als uitgaand?

Deel dit topic

Reacties

billy194
Bij een 1255 is dat 30 30
huub case
@billy194

als de motor warm is als ik me niet vergis
billy194
Koud
DaanHaar
Volgens de instructie boeken is het bij warme motor. Wij houden altijd 25 in en 30 uit aan (bij koude motor overigens)
monteurtje
30inlaat en 30 uitlaat bij koude motor.
is bij alle inter hetzelfde.
basia
Koud of warm ; maakt vaak niet uit ! Kan allebeide !
monteurtje
@basia

kan wel degelijk uitmaken, ze geven het niet voor niks aan in de werkplaatshandboeken.
johnd-ts
@basia, dat is natuurlijk dikke onzin, maar dat begrijp je zelf ook wel!
kun20
Okay bedankt jongens.

Heb ze vanmiddag gesteld. 1 inlaatklep bleek 0.7 te hebben. De rest schommelde rond de 0.35 tot 0.4
Het echte `tikken` wat ie eerst deed is er af.
johnd-ts
0.7 is inderdaad vrij veel, mooi dat het gelukt is!
monteurtje
@kun20

De kans bestaat dat ie over een x aantal uurtjes WEER gaat tikken, als diezelfde klep dan weer te ruim staat dan heb jij wat te doen van de winter. Dan is namelijk je stoter ingeslagen (versleten) en die kun je alleen vervangen als de nokkenas eruit is, maar die kan er op zijn beurt pas uit als je distributiedeksel eraf is. Oftewel een hoop werk.
Komt weleens vaker voor bij een inter die veel uren gemaakt heeft of slecht onderhoud heeft gehad.
basia
@monteurtje
Ja ;sorry ; gewoon de werkplaats- handleidig gegevens volgen !
Nu heb ik wel 40 jaar monteurs-ervaring maar dat geld voor Ford ; en daar maakte het niet uit ; k of w ! ( zijn ook gietijzeren motoren ) Bij Ford kwam het ook voor ( heel zelden ) dat ereen klep tikte na enkele dagen ; hier was vaak de nok ook weggesleten ; dus ook een nieuwe nokkenas !
monteurtje
@basia

bij een inter slijt de holling van de stoter uit (door de harde laag heen) dus kost dan geen nokkenas.
een klant van ons heeft een 1255xl staan die dit ook heeft, maar te lang mee doorgereden nu is de stoterstang ook nog opgestuikt en krijgt ie m niet meer uit de stoter.

interblokken zijn ook van gietijzer maar toch maken ze in de wp handboeken bij het stellen van de kleppen toch onderscheid tussen warm of koud.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
4